در جلسه شوراي آموزش و پرورش استان مطرح شد

گلایه از وضعیت ثبت‌نام، بیشترین علت شکایات مردمی از آموزش و پرورش استان

گلایه از وضعیت ثبت‌نام، بیشترین علت شکایات مردمی از آموزش و پرورش استان

گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه وضعیت ثبت‌نام بیشترین شکایات را به خود اختصاص داده، ادامه داد: عمده شکایات مربوط به وضعیت ثبت‌نام، وضعیت بهداشتی و امنیتی و بحث تعمیر فضاهای آموزشی است.
به گزارش آراز آذربایجان فریدون سیدمصطفوی در شورای آموزش و پرورش که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، بر ضرورت بهره‌گیری بیشتر از مشارکت‌های مردمی و غیر دولتی تاکید کرد و گفت: توسعه مشارکت‌های بخش غیر دولتی از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش آذربایجان غربی محسوب می‌شود.
وی افزود: سعی شده وضعیت آموزش و پرورش استان به صورت شفاف ارائه شود و در حال حاضر در حال تدوین برنامه بوده که در این راستا پنج برنامه در سال ۹۳ ابلاغ شده است.
سیدمصطفوی، بحث کیفیت مدیریت آموزشگاهی را یکی از برنامه‌ها در راستای بهبود شاخص‌ها عنوان کرد و ادامه داد: تمرکززدایی، ساماندهی نیروی انسانی و عدم توزیع صحیح نیرو در استان از عمده مشکلات است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین تمرکز در بحث مشارکت‌های غیردولتی و مردمی خواهد بود، افزود: شناسایی ظرفیت‌های موجود در نظام آموزش و پرورش برای بهره‌گیری بیشتر از مشارکت‌های مردمی و غیردولتی و ظرفیت‌سازی جدید برای بهره‌مندی از مشارکت بخش غیر‌‌دولتی در دستور کار است.
سیدمصطفوی با بیان اینکه نرخ تمام شده به ازای هر دانش‌آموز به طور متوسط در دوره‌های مختلف تحصیلی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که هزینه می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴ میلیارد تومان از مردم پول نقد جمع‌آوری شده که به صورت میانگین از مجموع ۵۵۰ هزار دانش‌آموز موجود در استان، آموزش و پرورش از هر دانش‌آموز هفت هزار تومان پول اخذ کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی تصریح کرد: باید از هنرمندان دعوت شود تا با ساخت فیلم به این موضوع ورود پیدا کرده و حساسیتی که وجود دارد به آحاد مختلف مردم ارائه شود.
وی با بیان اینکه بحث تغییر کاربری فضاهای آموزشی مدنظر است، ادامه داد: آموزش و پرورش از دستگاه‌هایی بوده که بیشترین دارایی دارد اما با بیشترین مشکلات مواجه است.
سیدمصطفوی گفت: ۱۶ نفر از همکاران بازنشسته که از تجربه لازم برخوردار بودند از شهرستان‌های مختلف به صورت محسوس و غیر محسوس به بیش از ۳۵۰ مدرسه استان در عرض سه ماه مراجعه و موارد مورد نظر در این مدارس را ارزیابی کردند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


3 × = هجده