مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی:

گسترش اطلاع‌رسانی اقدامات بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی ضروری است

گسترش اطلاع‌رسانی اقدامات بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان‌غربی ضروری است

آراز آذربایجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بازسازی عتبات عالیات باید جزء اولویت‌های ما قرار گیرد، گفت: اطلاع‌رسانی اقدامات بازسازی در این حوزه در استان گسترده‌تر می‌شود که این امر، یک ضرورت به شمار می رود.
علیرضا نوروزی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی افزود: بازسازی عتبات مقدسه در دستور کار ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی است زیرا عتبات عالیات بزرگترین پایگاه دین مبین اسلام و مکتب تشیع به شمار می رود.
وی اظهار کرد: حرمت نهادن به حرم ائمه اطهار، جزء وظایف ماست و باید به بهترین شکل به این مهم عمل کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در راستای عمل به این وظیفه مهم‌ تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت فعالیت های ستاد عتبات عالیات استان محور قرار می گیرد و فعالیت ها و برنامه های آینده آن و همچنین کارهایی که قرار است خودمان در آینده انجام دهیم‌، به نحو مطلوب اطلاع رسانی می شود.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی نیز در این آیین با ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد در زمینه بازسازی عتبات گفت: بزرگترین صحن حرم مطهر حضرت علی (ع) به نام حضرت زهرا (س) با زیربنای ۲۲۰ متر مربع و ۹۹ درصد پبشرفت، آماده بهره برداری شده است.
سید حسن حسینی ادامه داد: صحن عقیله بنی هاشم در حرم حضرت عباس (ع) در کاظمین ، صحن امام مخمد باقر (ع) و طفلان مسلم نیز از جمله پروژه هایی است که توسط استان های مختلف از جمله آذربایجان غربی اجرا می شود.
وی همچنین با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته برای اسکان و وعده غذایی برای ۱۰۰ هزار نفر از سوی آذربایجان غربی در آیین پیاده روی اربعین امسال افزود: ۳۱ موکب از استان با ۱۵ هزار اسکان و ۳۵ هزار تغذیه برای اربعین آماده شده و از مرز مهران حرکت خواهند کرد.
وی اضافه کرد: پنج موکب نیز در کربلا و نجف و یک موکب در سامرا مستقر خواهد شد.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی مناسب اقدامات صورت گرفته در آیین پیاده روی اربعین امسال اظهار کرد: می توان این اقدامات و فعالیت ها را اطلاع رسانی کرده و برای نسل های آینده به یادگار گذاشت.
در این مراسم تفاهم نامه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان با محوریت اطلاع رسانی و تبلیغ امضا شد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۵:۵۳ ب.ظ

دیدگاه


نُه × = 63