مرکز اطلاع رساني وزارت آموزش و پرورش منتشر کرد

گزارشی جامع از روند درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی

گزارشی جامع از روند درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی

گروه اجتماعی: وزارت آموزش و پرورش گزارش درمانی دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آباد را منتشر کرد.
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حوالی ساعت۸:۳۰ پانزدهم آذرماه ۱۳۹۱، بخاری نفتی کلاس چهارم مدرسه انقلاب اسلامی شهر شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش سوزی شد که در این حادثه ۲۶ دانش‌آموز دچار سوختگی شدند.
پس از حادثه، اقدامات انتقال آنان به بیمارستان امام خمینی(ره) ارومیه صورت پذیرفت و تعدادی نیز به بیمارستان تبریز ، مشهد و اصفهان منتقل شدند و در این مراکز اقدامات اولیه و حیاتی صورت پذیرفت.
با تأکید وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه اقدامات درمانی دانش‌آموزان در یک مرکز تخصصی و با یک تیم پزشکی مجرب صورت پذیرد، کمیته پیگیری در وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت تشکیل شد و در جلسه‌ای که در ۱۰ مهر ماه با حضور پزشکان جراح دانش‌آموزان و نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی در بیمارستان حضرت فاطمه(س) تشکل شد.
در این جلسه مقرر شد:
۱-درمان دانش‌آموزان توسط یک تیم جراحی مجرب با مدیریت دکتر امامی و دکتر فاطمی انجام شود.
۲- برای هر دانش‌آموز یک طرح درمانی تهیه شود.
۳-اقدامات درمانی در یک مرکز بیمارستانی با امکانات ویژه انجام گیرد.
در آخرین تلاش‌ها، نمایندگان وزارت علوم تحقیقات و فناوری و بهداشت و درمان در دفتر وزیر آموزش و پرورش تشکیل جلسه دادند و اعلام شد با توجه به اینکه بچه‌ها در سن رشد هستند درمان فرآیندی طولانی و مستمر است که سالانه یک میلیارد تومان هزینه دارد و این امر از عهده یک وزارتخانه به تنهایی ساخته نیست، از همه مسئولان، دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود با اختصاص یک ردیف مستقل در بودجه آموزش و پرورش از دغدغه‌های دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان در خصوص درمان‌های آینده بکاهند و تصمیماتی جدی در خصوص آینده شغلی مستمری مادم العمر، اتخاذ کنند.
*اقدامات انجام شده از سوی آموزش و پرورش آذربایجان غربی
در آن روز تلاش‌های مسئولان برای درمان بچه‌ها آغاز شد و تاکنون بچه‌ها بارها تحت جراحی متعدد قرار گرفته‌اند و تلاش برای کاهش آلام و دردها انجام شد.
تمام امور مربوط به درمان دانش‌آموزان که نیاز به مراجعه به پزشک داشته‌اند طی هماهنگی به عمل آمده با مراجعه به اداره و تأمین وسیله ایاب و ذهاب مناسب از قبیل بلیط رفت و برگشت با هواپیما، اتوبوس، خودرو و اسکان دانش‌آموزان و همراهان آنان از طریق اداره کل صورت گرفته و برای وقت تعیین شده پزشکان جهت معاینه اعزام می‌شوند.
درصد سوختگی دانش‌آموزان در این حادثه از ۶ تا ۳۴ درصد گزارش شده است که از ۲۶ دانش آموز حادثه دیده ۱۳ نفر تاکنون بهبود یافته و دیه و خسارات دریافت کرده‌اند و ۱۳ دانش‌آموز دیگر مراحل درمانی را در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) طی می‌کنند.
همچنین در خصوص رسیدگی به مشکلات روانی و درمانی دانش‌آموزان از طریق واحد مشاوره آن اداره کل همه روزه گروهی از مجرب‌ترین مشاورها به محل بستری دانش‌آموزان در تبریز و ارومیه اعزام و به مشکلات دانش آموزان رسیدگی و پیشنهادات لازم را برای اجرای ارائه کرده‌اند.
ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش‌آموزان و اولیای آنان، اسکان اولیای دانش‌آموزان در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی تهران، اصفهان، مشهد، امکان بازدید از مراکز زیارتی و گردشگری و تفریحی شهرهای تهران اصفهان و مشهد برای دانش آموزان مورد نظر و خانواده آنان، تهیه بلیط هواپیما برای دانش_آموزان به مقصد تهران، اصفهان و مشهد در طول مدت درمان از جمله اقداماتی است که از محل اعتبارات تخصیصی وزارتی و اداره کل استان صورت گرفته است.
مجموع هزینه‌ها در طول این زمینه تا آخر آبان ماه ۹۲ به عدد سه میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال رسیده است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


دو × = 18