- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

گروه پدافند هوایی ارومیه تشکیل می‌شود

Posted By admin On شهریور ۱۱, ۱۳۹۳ @ ۵:۳۲ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر: فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور (سرتیپ شهید برادری) از تقسیم کشور به ? نقطه از لحاظ پدافند هوایی خبر داد و گفت: به زودی گروه پدافند هوایی ارومیه تشکیل می‌شود.
امیر سرتیپ دوم ملک علی اسدی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: از استارت هواپیماهای خارجی در فرودگاه‌های خود تا لحظه پرواز زیررصد دیده بان‌های بصری و تجهیزات راداری پدافند هوایی قرار دارند.
فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال‌غرب کشور اظهار کرد: براساس تلاش نیروهای عملیاتی پدافند هوائی در ۹ منطقه کشور است که چرخه اقتصادی ایران ادامه دارد و باید توجه داشت که اگر یگان‌های مختلف پدافند هوائی نبود بدون تردید اقتصاد و امنیت کشور با آسیب‌های جدی مواجه می‌شد.
وی خاطرنشان کرد: کشف و مقابله با حملات احتمالی هواپیماهای بیگانه از وظایف پدافند هوائی است.
وی گفت: ما به عنوان پلیس هوائی تمامی ورودی و خروجی‌های پرنده‌های مختلف در داخل کشور و مرزها را بدون وقفه و شبانه‌روزی رصد می‌کنیم و در صورت مشاهده مواردی مشکوک ضمن اخطار به خلبانان مزبور با هماهنگی نهادهای مسئول اقدامات لازم برای دفاع از حریم هوائی کشور را انجام می‌دهیم.
امیر اسدی‌فرد با بیان اینکه هم اکنون نیروهای پدافند هوائی در سه هزار نقطه از کشور مستقرشده‌اند یادآور شد: یگان‌های و گروه‌های مستقر در این نقاط ۲۴ ساعته دیده‌بانی عمیق از آسمان ایران دارند و هرگز اجازه نفوذ هواپیماهای بیگانه به خاک میهن را نداده و نخواهند داد.
وی، پدافند هوائی منطقه شمال غرب کشور را یکی از کریدورهای مهم هوائی ایران برشمرد و اظهار کرد: این منطقه بیشترین حجم تردد هوائی را در کشور دارد که در حقیقت منطقه اتصال اروپا و شرق آسیا به شمار می‌رود که بر همین اساس رصد و کنترل دقیق رفت‌وآمدهای هوائی جزو مأموریت‌های اصلی ما است.
امیر اسدی فرد، تجهیزات مدرن و به روز پدافندی، استقرار موشک‌های مدرن و وجود نیروهای متخصص، فنی و کاردان را از ویژگی‌های بارز پدافند هوائی منطقه شمال غرب کشور عنوان کرد که استان‌های آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و بخش‌هایی از استان‌های زنجان و کردستان را تحت پوشش دارد.
وی، سامانه راداری پدافند هوائی منطقه شمال غرب کشور را یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین رادارهای کشور خواند و با اشاره به پیشینه این سامانه در تبریز، گفت: سابقه سامانه راداری تبریز به سال ۱۳۳۹ برمی‌گردد که از سال ۱۳۴۱ عملیات نصب و راه‌اندازی رسمی آن شروع شد.
به گفته امیر اسدی فرد، سامانه راداری تبریز جزو اولین سامانه‌های فعال در ایران است که از حدود ۵۴ سال قبل تردد تمام هواپیماها در منطقه را کنترل می‌کند.
وی تاکید کرد: سربازان ولایت در پدافند هوائی ذره‌ای در دفاع از آسمان ایران کوتاهی نمی‌کنند و با دقت به مأموریت‌های خود ادامه می‌دهند.
وی گفت: بر همین اساس و در سایه این تلاش‌های بی‌وقفه تاکنون مورد مشکوک و تهدیدی از سوی هواپیماهای بیگانه در منطقه شمال غرب گزارش نشده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم در تبریز، فرمانده منطقه شمال غرب پدافند هوایی شهید سرتیپ برادری مستقر در تبریز گفت: ولایت مداری در خون و جان ارتش و نیروهای مسلح جاری است و با عشق ولایت به صورت شبانه‌روزی آماده نگهبانی و حراست از آسمان منطقه هستیم و اجازه تجاوز هیچ پرنده‌ای را به حریم هوایی نخواهیم داد.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87-%d9%be%d8%af%d8%a7%d9%81%d9%86%d8%af-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%8a%d9%8a-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%d8%aa%d8%b4%da%a9%d9%8a%d9%84-%d9%85%d9%8a%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.