- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

Posted By admin On اردیبهشت ۸, ۱۴۰۳ @ ۳:۲۵ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه,شهرستان ها,مهاباد | No Comments

آرازآذربایجان،رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: گرد و غبار آسمان شهرهای جنوب آذربایجان غربی را فرا گرفت و باعث کاهش کیفیت هوا در این منطقه شد.
اردلان محمدپور اظهار کرد: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی حاکم خواهد شد که در برخیب مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.
وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد و خاک در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.
وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرمترین و تکاب با حداقل دمای چهار درجه سانتی گراد سردترین شهرهای آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین هشت و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.
ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.
شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.
مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%af%d8%b1%d8%af-%d9%88-%d8%ba%d8%a8%d8%a7%d8%b1-%d8%a2%d8%b3%d9%85%d8%a7%d9%86-%d8%b4%d9%87%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ac%d9%86%d9%88%d8%a8-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.