گرانی موجود باید مهار شود

گرانی موجود باید مهار شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گرانی موجود باید مهار شود، گفت: اعتراض سنگینی به گرانی و تورم در کشور داریم.
عابد فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای دور دوم هدفمندی یارانه‌ها توزیع عادلانه و هدفمند بین اقشار مختلف مردم است، اظهار داشت: افزایش قیمت خدمات شامل آب، برق، گاز، بنزین، گازوئیل و نفت سبب شده تا بار سنگینی بر دوش خانواده‌های کم درآمد وارد شود.
وی با تاکید بر اینکه دور دوم هدفمندی یارانه‌ها قطعا اجرا خواهد شد، افزود: در ثبت‌نام دور دوم انتظار می‌رفت اقشار مرفه جامعه از اعلام نیاز به یارانه‌ها خودداری کنند اما با توجه به تعداد ثبت‌نام کنندگان، متاسفانه آمار این افراد بسیار کم بود.
وی با اعلام اینکه مبلغی که دولت برای اجرای هدفمندی یارانه‌ها صرف می‌کند، ۴۲ هزار میلیارد تومان است، تصریح کرد: این رقم در صورت اختصاص به عمران کشور، می‌توانست کشور را متحول کند اما با اختصاص آن به اقشار کم درآمد سعی در ایجاد نوعی درآمد هدفمند بین مردم نیازمند هست و خواهشمندیم افرادی که نیازمند این مبلغ نیستند، از دریافت آن انصراف دهند.
فتاحی در پاسخ به اینکه به نظر شما مردم چگونه می‌توانند بار سنگین گرانی‌ها را تحمل کنند؟ گفت: اگر چه در این راستا نمایندگان تذکر رسمی به دولت داده‌اند و گرانی و تورم واقعا در حد بالایی قرار دارد اما باید مورد توجه قرار گیرد که درآمدهای مردم کفاف این گرانی‌ها را نمی‌دهد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به خاطر مردم گرانی‌ها را خنثی کنیم، افزود: ادامه این روند وضعیت تورم و گرانی و سودجویی برخی افراد را شدیدتر خواهد کرد. وی گفت: نباید اجازه داد مردم در این گرداب غرق شوند چرا که اکثر گرانی‌ها اقتصادی و منطقی نیست و توسط برخی از سودجویان ایجاد شده است. نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اعتراض سنگینی به گرانی‌ها دارم، خاطرنشان کرد: زمان آن رسیده است که سه قوا با همکاری یکدیگر با التهابات موجود مقابله کنند.
فتاحی اظهار داشت: مردم باید در کنار یکدیگر بوده و دست به دست هم دهند و به فکر نظام و آرمان‌های آن باشند تا بتوانید با این مشکلات مقابله کنیم. وی وظیفه شرعی نمایندگان مجلس را کمک به مردم عنوان کرد و بیان داشت: موفقیت در کنترل شرایط کنونی نیازمند هم اندیشی، اتحاد، نگاه درست به هدف درست دارد چرا که همه می‌دانیم افزایش قیمت‌ها مردم را مورد هدف قرار داده و منجربه رنجش آن‌ها شده است و باید با هم‌اندیشی آن را رفع کرد.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۴:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


5 × = سی