گرانی بر خلاف وعده مسئولان سفره مردم را کوچک تر کرده است

گرانی بر خلاف وعده مسئولان سفره مردم را کوچک تر کرده است

گروه خبر: نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف قول رئیس جمهور در جامعه تورم شدید و غیرقابل تحمل شده است ، ریشه تورم درایران چند جانبه و متاثر از ساختار اقتصادی، تحریم ها و بستن راه های واردات است.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی افزود: این مشکلاتی که اکنون خودش را نشان می‌دهد ریشه در چندین دهه برخوردهای ما دارد و اگر کسی را به عنوان نفر واحد مقصر نشان دهیم منصفانه نیست. جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط جامعه به نحوی است که امروز باید خیلی مراقب گفتارها و کردارهایمان باشیم. نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: واقعیت این است که همه ما به جنگ واقعیت‌ها رفتیم و کسی که به جنگ واقعیت برود ذلت به سراغ او خواهد آمد، خداوند در ادیان الهی این دستور داده که حیات ما منطبق با واقعیت و دیدن آن باشد.
محبی‌نیا یکی از تبعات افزایش نیافتن حقوق کارمندان دولت طی ماه‌های اخیر را، کوچک شدن سبد خانوار عنوان و تصریح کرد: دولت عنوان می‌کند که در اجرا نکردن مصوبه مجلس درباره افزایش حقوق کارمندان تخلف نکرده، بلکه برداشت نادرست و یا ناقصی از این مصوبه داشته، درصورتی که مصوبه مجلس هیچ‌گونه ابهامی در این زمینه ندارد.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید می کند که فائق آمدن بر گرانی ها راحت نیست بااین حال دولت و حاکمیت باید برای کنترل قیمت ها برنامه ریزی کنند. عضو هایت رییسه کمسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: باید در زمینه اقتصاد ملی، حمل و نقل، شهرسازی، رفاه، معیشت، نوآوری در صنعت، فعال کردن معادن، شفافیت در تجارت خارجی کارهای هوشمند و دقیقی صورت گیرد.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به گرانی بیان داشت: باید وزیر اقتصاد و کل دولت باید برای فائق آمدن بر گرانی ها برنامه داشته باشند، هر چند که مهار گرانی ها راحت نیست.
وی علت سختی مهار گرانی را تورم شدید در جامعه دانست و گفت: برخلاف آنچه که رئیس جمهور می گوید، در جامعه تورم شدید و غیرقابل تحمل وجود دارد، ریشه تورم درایران چند جانبه و متاثر از ساختار اقتصادی، تحریم ها و بستن راه های واردات است.
محبی نیا در ادامه تاکید کرد: بستن راه های واردات از معقولاتی است که اخیرا بر تشدید تورم دامن زده است.
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ضعف مدیریت در زمینه مهار تورم وگرانی ها مشهود اشت، دولت و حاکمیت باید دست به دست دهند تا برای مهار گرانی ها فکر اساسی کنند./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۹:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 7