گاهی عادات کوچک باعث آرامشی بزرگ می شود

گاهی عادات کوچک باعث آرامشی بزرگ می شود

گروه خانواده و سلامت: دانشمندان بسیاری تاکنون راجع ‌به اینکه چه چیزی باعث شادی و خوشبختی آدمیزاد می‌شود، تحقیق کرده‌اند. آنها می‌گویند ۱۰ عادت انسان‌ها باعث احساس شادی و خوشبختی در آنها می‌شود.همیشه برخی افراد شادتر و خوشبخت‌تر از برخی دیگر هستند. آیا این مسأله به پول مربوط می‌شود یا به شخصیت افراد؟هیچ کس نمی‌تواند با یقین از این مسأله حرف بزند. تحقیقات بشر در این زمینه در نهایت پای علم را نیز به میان آورده است.دانشمندان بسیاری تاکنون راجع ‌به اینکه چه چیزی باعث شادی و خوشبختی آدمیزاد می‌شود، تحقیق کرده‌اند.آنها می‌گویند ۱۰ عادت انسان‌ها باعث احساس شادی و خوشبختی در آنها می‌شود:
سفر
همه ما می‌دانیم که داشتن تعطیلات خوب بعد از یک دوره کاری و فشارهای ناشی از مسؤولیت‌های زندگی تغییرات زیادی در روحیه ایجاد می‌کند.براساس پژوهش‌های صورت گرفته در سال ۲۰۱۰، رفتن به مسافرت و تفریح‌های مشابه آن تأثیری در احساس خوشبختی و شادی نخواهد داشت؛ اما تعطیلاتی که بیش از دو ماه طول می‌کشند، بسیار و بیشتر از تعطیلات و مسافرت‌های کوتاه مدت در ایجاد حس شادی در افراد مؤثرند؛ پس بهتر است که با یک برنامه‌ریزی قبلی حتماً به این برنامه فکر کنید.
روابط اجتماعی
زندگی اجتماعی افراد نیز تأثیر زیادی در احساس خوشبختی آنها دارد. با این‌کار نه فقط روابط بهتری با دیگران خواهید داشت، بلکه فرصتی می‌یابید تا دوستان مثبت‌تری پیدا کنید.
کمک کردن به دوستی که نیاز به کمک شما دارد و کمک گرفتن از یک دوست خوب به هنگام نیاز، احساس خوبی به شما می‌دهد. خوش‌بینی، مثبت اندیشی و احساسات خوب اثرات مستقیمی روی افراد دارند.
سرگرمی
سرگرمی‌ها همواره به ما کمک می‌کنند تا ذهن‌مان مشغول چیزی باشد و از انجام کاری که دوست داریم، لذت ببریم.هر سرگرمی جدید، فرصتی است برای هدف‌دار شدن و البته در اجتماع بودن.
وقتی سرگرمی‌های جدید و متفاوت را تجربه می‌کنید، وارد اجتماعات بزرگ‌تر می‌شوید و این کمک می‌کند تا خود درونی‌تان را لمس کنید و شادی را در خود بیابید.
رابطه غذا و اخلاق
رابطه بین غذا و اخلاق رابطه بسیار نزدیکی است. کمبود برخی ویتامین‌ها و املاح می‌تواند باعث افسردگی شود.دانشمندان در حال بررسی این مسأله هستند تا دریابند ویتامین‌ها و املاح خاص چقدر روی روحیات و خلقیات افراد اثر می‌گذارد.بنابراین تنها کار این است که یک برنامه غذایی متعادل را دنبال کنید تا از کمبود هر یک از ویتامین‌ها و املاح معدنی در بدن جلوگیری شود.
مهم‌ترین کارهایی که افراد شاد انجام می‌دهند
اگر می‌خواهید حتماً شادی واقعی را به‌دست آورید، ابتدا باید آن‌را در ذهن خود ترسیم کنید. باید بتوانید خود را در یک موقعیت آرام حس کنید و از آن لذت ببرید.گاهی اوقات نمی‌توانیم از لحظات کوتاه و کوچک شادی لذت ببریم و به راحتی آنها را از دست می‌دهیم.ما شادی‌های کوچک را از دست می‌دهیم تا شادی‌های بزرگ‌تر را به‌دست آوریم و به همین ترتیب لحظه‌ها می‌گذرند و ما همچنان هنوز شادی را تجربه نکرده‌ایم.ارسطو می‌گوید: هیچ‌کاری در این دنیا به اندازه شناختن استعدادهای منحصر به فرد خویش اهمیت ندارد و مهم‌ترین هدف هر کس در زندگی باید کشف استعدادهای ویژه‌اش باشد.
ما هیچ‌کاری را با لذت قلبی انجام نمی‌دهیم و هیچ شادی کوچکی را جدی نمی‌گیریم؛ در حالی که اگر کاری را با لذت درونی و قلبی انجام دهیم بهترین کیفیت و نتیجه را به دست می‌آوریم.
استعدادهای نهانی، به ما کمک می‌کنند تا به آنچه در زندگی آرزویش را داریم، برسیم.
افراد شاد هدف، سلامت فیزیکی و روحی روانی بیشتر و استرس کمتری دارند.به خودشان مطمئن هستند و از کوچک‌ترین شادی‌ها نیز لذت می‌برند. برای شاد بودن بسیار مهم است که بدانیم چه کاری را دوست داریم انجام دهیم.
خوشبختی و شادی ما در کنترل خودمان است. حتی کوچک‌ترین تغییر در سبک و شیوه زندگی مؤثر خواهد بود. افراد شاد خود را درگیر »فقط اگرها« نمی‌کنند.
برای شادی‌ها نمی‌توان شرایط تعیین کرد. مثلاً اگر و فقط اگر وزن کم کنم، اگر و فقط اگر به موقعیت مورد نظرم برسم و … احساس شادی خواهم کرد.
پیشگویی‌های ما در مورد موقعیت‌هایی که ممکن است با قرار گرفتن در آن موقعیت‌ها هم احساس خوشبختی نکنیم؛ پس در هر شرایط و موقعیتی باید شادی را جستجو کنیم.
کنار هم بودن
همراهی با دیگران و در کنار آنها بودن به شما احساس شادی می‌دهد. ما انسان‌ها به‌طور فطری از تنهایی گریزانیم؛ حتی افراد درونگرا نیاز دارند اوقاتی را در کنار دوستان‌شان بگذرانند؛ هر چند تعداد این دوستان بسیار اندک باشد.
حتماً نباید دوستان شما، از بهترین دوستان باشند، فقط کافی است با آنها احساس راحتی کنید تا بتوانید با هم حرف بزنید و برای لحظاتی در کنار هم خوش باشید.ما از دیگران نیرو و انرژی دریافت می‌کنیم؛ بنابراین برای احساس شادی و هیجان بیشتر باید از پیله تنهایی خود خارج شویم و زندگی را در کنار دیگران تجربه کنیم.
گوش دادن به موسیقی
هر فرد در هر موقعیت و شرایطی نیاز دارد گاهگاهی کاری انجام دهد تا انرژی بیشتری بگیرد، مثلاً موسیقی گوش بدهد، پیاده‌روی کند، یوگا و مدیتیشن تمرین کند.برای کاهش استرس‌های فیزیکی و روحی باید در جستجوی یافتن راهی آرامبخش باشید.
چرت زدن
هرگز قدرت و نیروی که در چرت زدن است را نادیده نگیرید. چرت‌زدن بهترین راه برای کسب انرژی و بهبود خلق و خو و ایجاد انگیزه‌های ذهنی است.افرادی که در طول روز مشغولیت‌های زیادی دارند، باید در طول روز مدت‌کوتاهی را به یک چُرت نمیروزی اختصاص دهند تا روح‌شان سبک شود و شادی را بیشتر حس کنند.
آب و هوا
حتی شرایط آب و هوایی نیز تأتیر زیادی در خلق و خوی افراد دارد. نور خورشید به ما احساس شادی می‌دهد. مهم نیست چقدر پر مشغله هستید، باید نور آفتاب را وارد زندگی‌تان کنید! اختلالاتی مثل غمگینی، معمولاً در زمستان و آب و هوای سرد و در کمبود نور خورشید در افراد ایجاد می‌شود.
ورزش
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از سلامت نیوز ، ورزش کنید و به تناسب اندام خود اهمیت دهید. تناسب فیزیکی باعث تناسب روحی و ذهنی می‌شود. حال اگر می‌خواهید پیاده‌روی کنید، شنا کنید، یوگا تمرین کنید، برقصید و یا هر ورزش دیگر.وقتی که ورزش می‌کنید و به تناسب اندام بیشتری می‌رسید، بیشتر به خودتان لبخند می‌زنید.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۲ ق.ظ

دیدگاه


7 − شش =