- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کیفیت هوای ارومیه برای کلیه افراد ناسالم است

Posted By admin On اردیبهشت ۲, ۱۳۹۷ @ ۱۰:۵۵ ق.ظ In اخبار ویژه,اقتصادی | No Comments

گروه خبر: رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: کیفیت هوای ارومیه ناسالم و میزان آلودگی هوا به بیش از دو برابر حد مجاز رسید.
سعید موسوی با بیان اینکه براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر ارومیه، کیفیت هوای ارومیه در شرایط ناسالم قرار داد افزود: هم اکنون غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون بیشتر از ۲٫۵ برابر استاندارد است.
به گزارش آرازآذربایجان ، وی با بیان اینکه اینکه متاسفانه آلودگی هوا در ارومیه در حال افزایش است ادامه داد: همچنین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتراز ۲٫۵ میکرون بیش از ۲ برابر حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم است.
موسوی خاطرنشان کرد: براساس گزارش های دریافتی از ایستگاه های پایش کیفیت هوای شهر ارومیه با توجه به کیفیت هوای ناسالم برای کلیه افراد جامعه توصیه می شود مردم نکات ایمنی را رعایت و بدون استفاده از ماسک های فیلتردار در بیرون تردد نکنند.
با بیان اینکه گروههای حساس جامعه شامل بیماران قلبی عرقی، بیماران ریوی، کهنسالان و کودکان در هوای آزاد حضور نیابند اظهارداشت: کلیه افراد جامعه از مدت فعالیت و حضور خود در هوای آزاد بکاهند.موسوی با اشاره به اینکه افرادی که مجبور حضور در فضاهای باز هستند از ماسک های استاندارد استفاده کنند افزود: همچنین مردم از وسایل نقلیه عمومی بجای وسایل نقلیه شخصی جهت تردد در سطح شهر استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه معیانه فنی خودروها ضروری است اضافه کرد: مردم از فعالیت های که باعث آلودگی هوا می شود خود داری کرده و از آتش زدن هر گونه پسماند شامل برگ درختان، لاستیک، پسماندهای کشاورزی و غیره پرهیز کنند.
موسوی با تاکید بر پرهیز از تردد در مناطق پرجمعیت و آلوده شهر گفت: مدیریت حامل های انرژی و استفاده بهینه از سوخت های فسیلی جهت کاهش آلاینده های منتشره از منابع ساکن و منازل ضروری است.رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: برای کنترل آلودگی صنایع داخل و اطراف شهر که فعالیت آنها باعث افزایش آلاینده های هوا گردند بصورت موقت تعطیل شوند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d9%8a%d9%81%d9%8a%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%a7%d9%8a-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%8a%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%8a-%da%a9%d9%84%d9%8a%d9%87-%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%a7%d8%af-%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a7/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.