کیفیت نان تولیدی درآذربایجان‌غربی نامناسب است

کیفیت نان تولیدی درآذربایجان‌غربی نامناسب است

گروه خبر: استانداری آذربایجان‌غربی گفت: کیفیت نان تولیدی در آذربایجان‌غربی نامناسب است.
به گزارش آرازآذربایجان ، محمدمهدی شهریاری در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی سلامت و زنان آذربایجان‌غربی با اشاره به کیفیت نامناسب نان تولیدی در آذربایجان‌غربی، اظهار کرد:‌ بحث امنیت غذایی، بهداشت و سلامت موضوعی نیس که بتوان به راحتی نسبت به آن بی تفاوت بود و باید کیفیت نان تولیدی در استان ارتقا یابد تا رضایت مردم جلب شود چرا که شیوع بیماری‌های مختلف به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی در صنایع غذایی چون نان است.
وی در بخش دیگرصحبت‌های خود با اشاره به اینکه زنان نقش مهمی در توسعه اجتماعی و تحکیم بنیاد خانواده دارند، افزود: باید با تصویب سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان، زمینه را برای حضور بیش از پیش بانوان جامعه فراهم کنیم.
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه باید وظایف عملکردی دستگاه‌های اجرایی در راستای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان مشخص شود، اظهار کرد: بعد از مشخص شدن وظایف دستگاه‌ها باید عملکرد آنها در این حوزه بررسی کرد تا شاهد اجرای کامل این سند در استان باشیم.وی با اشاره به اینکه موضوع کیک‌های آلوده ضربه زدن به تولید داخلی بود، عنوان کرد: در این خصوص تمام موارد بررسی شده و هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و دشمنان درصدد ضربه زدن به جو روانی حاکم بر جامعه بودند.علیرضا ملا محمدی زاده نیز در ادامه افزود: در یک ماه گذشته و با مطرح شدن شایعه کیک_های آلوده در استان ۳۰۰ نفر از کارگران تولیدی های کیک ارومیه بیکار شدند.
فرماندار ارومیه بااشاره به اینکه مطرح کردن بحث کیک های آلوده بیشتر جنبه روانی وتشویش اذهان عمومی داشت، خاطرنشان کرد: به دلیل گسترش این شایعه دراستان متاسفانه ۱۱واحد صنعتی در ارومیه و ۲ واحد در خوی و اشنویه متضرر و با کاهش ۳۰ الی۱۰۰ درصدی تولید و صادرات روبرو شدند.
ملامحمدی زاده با تاکید بر اینکه از۲ماه گذشته تاکنون در استان و به ویژه در ارومیه هیچ گونه گزارشی مبنی بروجود کیک آلوده مشاهده نشده است، تصریح کرد: در ارومیه درابتدا ۳مورد وبعدا ۱۸ مورد مشکوک به مسمومیت با کیک های آلوده در یکی ازمدارس منطقه حاجی پیرلوی ارومیه گزارش شد که بعد از تشخیص و معاینه ها توسط پزشک، فرضیه مسمومیت بوسیله کیک آلوده رد شد.وی ادامه داد: طبق تحقیقات انجام شده بحث کیک های آلوده ربطی به خط تولید نداشته وخارج از خط تولید جاسازی شده بود.
فرماندار ارومیه بااشاره به شرایط اقتصادی کشور افزود: موسسات و سازمان ها برای کمک به این واحدها و تشویق مردم به خرید مستقیم و بی واسطه ازاین کارخانه های تولیدی تلاش کنند.
مدیرکل اموربانوان استانداری آذربایجان غربی از تدوین سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان خبرداد. پریسا علیلو نیز در این کارگروه ،با بیان اینکه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان باهدف شناسایی وضعیت موجود زنان وخانواده و مشکلات آنها و ارائه راهکارهای سریع تدوین شده است، افزود: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان در مدت ۱٫۵سال تدوین شده است، که این سند دارای ۴محور آگاهی، امنیت، سلامت و دانش است و نه تنها زنان بلکه شامل کلیه افراد جامعه می شود.
وی بااشاره به اینکه این سند یک سند فرا ملی و سند خانواده است، اظهار کرد: آذربایجان غربی جزو ? استان اول در تدوین و ارائه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده در کشور است که بزودی با سفر معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور بانوان تصویب و اجرایی خواهد شد.مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری آذربایجان غربی یاد آور شد: طلاق، اعتیاد، فقر وپایین بودن جایگاه اقتصادی، پایین بودن سرمایه اجتماعی زنان و اختلافات زناشویی ازجمله چالش‌های اصلی در استان است که دراین سند مطرح شده است.علیلو ادامه داد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان شکاف در حوزه_های مختلف جامعه را بررسی و نمایش داده و قابلیت اجرا در تمامی بخش ها را دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۶ ب.ظ

دیدگاه


− یک = 2