نماينده مردم اروميه در مجلس:

کوه‌های اینانلو تبریز از حق آبِ دریاچه ارومیه جنگل‌کاری می شود

کوه‌های اینانلو تبریز از حق آبِ دریاچه ارومیه جنگل‌کاری می شود

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ادعای اجرای خط دوم لوله انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز کذب بوده و دولت خود عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است.
نادر قاضی پور با ابراز نگرانی از ادامه اجرای خط دوم لوله انتقال آب زرینه‌رود به تبریز اظهار داشت: بنده به همراه نمایندگان سابق میاندوآب قریب به ۱۰ مرتبه از وزیر نیرو در ارتباط با این پروژه سؤال کردیم و گفتیم که این آب سهم منطقه بوده و نباید آبی از حوضه آبریز دریاچه ارومیه خارج شود.
وی گفت: تنها پاسخ وزیر به نگرانی‌های ما این بود که اجرای خط دوم لوله انتقال آب از میاندوآب به تبریز را پدافند غیرعامل خواند و اذعان کرد که در صورت خرابی خط لوله بتنی خط لوله دوم جایگزین آن شده و بکار گرفته می‌شود.قاضی‌پور تصریح کرد: ادعای اجرای خط دوم لوله انتقال آب از زرینه‌رود به تبریز کذب بوده و دولت خود عامل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه است.وی عنوان کرد: چرا باید کوه‌های اینانلو تبریز با استفاده از حق آبِ دریاچه ارومیه جنگل‌کاری شوند؟ چرا باید آب مصرفی کارخانه‌های بناب و آذرشهر از حوزه آبریز دریاچه ارومیه تأمین شود؟ چرا باید فعالیت نیروگاه و پتروشیمی تبریز به قیمت خشکاندن دریاچه ارومیه تمام شود؟نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این‌ها سؤالی است که من بارها در صحن مجلس مطرح کرده‌ام و قطعاً از سرپرست جدید وزارت نیرو نیز پیگیر مسئله می‌شوم.
وی گفت: اگر این آب برای شرب مردم ولایتمدار تبریز بود، مشکلی نداشت اما برای مصارف دیگر بهتر است از آب رود ارس استفاده شود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از تسنیم ، قاضی پور در ارتباط با انتخاب پیمانکار برای پروژه خط دوم انتقال آب زرینه‌رود به تبریز اظهار داشت: شیطنت دولت در انتخاب پیمانکار این پروژه مشهود است اما مردم فهیم میاندوآب به خوبی می‌دانند که مجری طرح دولت بوده و پیمانکار فقط نقش عملیاتی کردن طرح را دارد

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


9 − = هفت