کوتاهی دولت در خرید تضمینی محصولات کشاورزی آذربایجان غربی

گروه خبر: نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه خرید تضمینی محصولات کشاورزی مثل گوجه و سیب‌ صنعتی در ارومیه مورد کوتاهی واقع شده است، وزیر جهاد کشاورزی به ارومیه سفر کرده و مشکلات حوزه کشاورزی را مورد بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش آراز آذربایجان، وحید جلال زاده ، با اشاره به اینکه در یک ماهه گذشته دو ملاقات با وزیر جهادکشاورزی داشته است اظهار داشت: در این رابطه مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی ارومیه با وی در میان گذاشته شده است.
وی تصریح کرد: وزیر کشاورزی، از ارومیه به عنوان قطب کشاورزی کشور نام برده است و از سوی دیگر با توجه به حساسیت و سهم بالای کشاورزی در اقتصاد این شهر و با توجه به راه اندازی قرارگاه کشاورزی در ارومیه، این موضوع مورد استقبال «خاوازی» واقع شد.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در دیدار اخیر با وزیر، در رابطه با محصولاتی مانند سیب، انگور و ارقام محصولات کشاورزی با وی بحث شد چون صادرات محصولات کشاورزی از مسائلی بوده که همواره پیش روی صادرات است.
وی افزود: موضوع کوتاهی در خرید تضمینی محصولات کشاورزی مثل گوجه و سیب صنعتی نیز به اطلاع خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی رسید و بنابراین از وی دعوت شد تا به ارومیه سفر کند چون این شهر قطب کشاورزی کشور است و در بسیاری از محصولات کشاورزی مقام اول و یا مقام دوم و سوم را دارد.
جلال‌زاده تاکید کرد: پس باید خاوازی در ارومیه حضور فعال‌تری داشته باشد و خوشبختانه وزیر جهاد کشاورزی دوشنبه هفته آینده به ارومیه سفر کرده و با مسئولان استانی، اتحادیه‌های کشاورزی و اتاق بازرگانی جلساتی خواهند داشت و امید است که تصمیمات مناسبی اتخاذ شود.
وی افزود: بنابراین وزیر جهاد کشاورزی باید در این سفر در جریان روند امور و نیز مسائل و مشکلات این حوزه قرار گرفته و مشکلات را ببیند و با توجه به اینکه فصل بودجه بندی است و به زودی لایحه بودجه از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شود، باید وزارت جهاد کشاورزی مواردی که برای استان و شهر ارومیه لازم است را لحاظ کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


3 − = یک