کمیته استانی جهش تولید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شود

کمیته استانی جهش تولید برای تحقق اقتصاد مقاومتی تشکیل شود

آراز آذربایجان – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خواستار تشکیل کمیته استانی جهش تولید و اقدام جدی و جهادی برای رونق تولید بر اساس منویات مقام معظم رهبری و تحقق اقتصاد مقاومتی در استان شد.
حجت الاسلام سیدمهدی قریشی بر ضرورت تحقق شعار سال تحت عنوان جهش تولید در استان اظهارکرد: تشکیل کمیته ویژه راهبری جهش تولید در راستای بررسی راهکارهای تحقق شعار سال در استان ضروری است، می‌توان راه‌ها و موانع پیش روی این امر مهم را بررسی و با تصمیم‌های جهادی، زمینه تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری را در این خصوص فراهم کرد.
وی با بیان اینکه زمینه‌های خاص جهش تولید در استان فراهم است، خاطرنشان کرد: استان آذربایجان غربی از نظر ظرفیت‌های عظیم در حوزه کشاورزی، صنعت و معادن و امتیازاتی همچون هم مرز بودن با سه کشور نیازمند توجه جدی در حوزه اقتصادی است که امیدواریم شاهد تحولات در حوزه اقتصادی باشیم.
امام جمعه ارومیه با تاکید بر برنامه ریزی اصولی در جهت رفع موانع توسعه در استان عنوان کرد: در گذشته جلسات مهم و مؤثری برای حل مشکلات اقتصادی و رفع موانع تولید برگزار می‌شد که تداوم این جلسات می‌تواند در بهبود روند توسعه اقتصادی در استان اثرگذار باشد.
اولویت‌های اقتصادی آذربایجان غربی تعیین و مشخص شود
وی به ضرورت تعیین و ابلاغ اولویت‌های اقتصادی در آذربایجان غربی نیز تأکید کرد و گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل تنوع در منابع و ظرفیت‌های عظیم اقتصادی نتوانسته است با نگاه کارشناسانه و دقیق اولویت‌های اقتصادی مناسب برای تسریع در روند توسعه را فراهم کند فلذا تعیین اولویت‌های اقتصادی در استان باید اجرایی شده و مدیران دستگاه‌های اجرایی برنامه‌های سازمانی خود را بر اساس اولویت‌ها برنامه ریزی و اجرا کنند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با تشکیل کمیته جهش تولید و برگزاری منظم جلسات و اجرایی نمودن تصمیمات این کمیته می‌توان روند توسعه استان در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و معدنی را ارتقا بخشید.
قریشی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان در بخش کشاورزی اضافه کرد: هدایت و مدیریت کاشت محصولات کشاورزی بر اساس نیازهای داخلی و میزان صادرات در استان مانع از هدر رفت محصولات کشاورزی و منابع آبی و متضرر شدن کشاورزان خواهد شد که باید در این حوزه نیز برنامه ریزی های دقیق و کاربردی صورت بگیرد.
وی به ظرفیت عظیم معادن در جنوب و شمال استان اشاره کرد و گفت: معادن بسیار با ارزش و مهمی در استان آذربایجان غربی وجود دارد که متأسفانه به دلیل خام فروشی و عدم توجه مناسب در این حوزه بهره برداری مناسبی صورت نگرفته است که لازم است با برنامه ریزی دقیق و ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم نمودن صنایع تبدیلی و فرآوری معادن شاهد رونق اشتغال در این حوزه باشیم.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۶ ب.ظ

دیدگاه


سه + 8 =