رئيس کل دادگستري آذربايجان غربي خبر داد

کمک ۸ میلیارد ریالی خیران آذربایجان‌غربی برای آزادی زندانیان نیازمند

کمک ۸ میلیارد ریالی خیران آذربایجان‌غربی برای آزادی زندانیان نیازمند

گروه خبر: رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی کمک ۸ میلیارد ریالی خیران آذربایجان‌غربی برای آزادی زندانیان نیازمند خبر داد.
توکل حیدری در مراسم آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که در مسجد موسی‌ بن جعفر برگزار شد، با اشاره به اهتمام قابل توجه خیرین در سال جاری برای آزادسازی زندانیان نیازمند گفت: امسال حدود هشت میلیارد ریال از سوی خیرین برای نیازمندان زندانی کمک شده است و دو جشن گلریزان دیگر نیز باقی مانده که امیدواریم با برگزاری آنها، میزان کمک خیرین به ۱۰ میلیارد ریال برسد.
وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان کمک مردم در سال گذشته سه و نیم میلیارد ریال بود.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی هم در این مراسم گفت: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آذربایجان‌غربی نیازمند مساعدت خیران و مردم هستند که با کمک آنان به آغوش خانواده خود بازگردند.
علی جلیلی اظهار داشت: سال گذشته ۳۵۰ میلیون تومان برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد توسط خیران جمع‌آوری شده است.
وی افزود: با تلاش و کمک بی‌نظیر خیران تاکنون ۸۰۰ میلیون تومان در قالب دو جشن گلریزان برای کمک به نیازمندان و زندانیان جرائم غیر عمد جمع‌آوری شده است.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی تصریح کرد: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.
علی جلیلی اظهار داشت: آنچه نیازمند رسیدگی بوده ایجاد فرهنگ‌ کمک به زندانیان جرائم غیر عمد بوده چرا که مردم و خیران با این مقوله آشنایی چندانی ندارند.
وی افزود: در حال حاضر تعداد ۴۰۰ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد آذربایجان غربی نیازمند مساعدت خیران و مردم هستند که با کمک آنان به آغوش خانواده خود برگردند.
*آزادسازی زندانیان جزو تکالیف شرعی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آزادسازی زندانیان نیز یک راه انفاق و احسان در اسلام بوده که خداوند آنرا جزء تکالیف شرعی معرفی کرده است
حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی نیز اظهار داشت: هر کس مردم را به کار خیر دعوت کند مانند این است که خود کار خیری را انجام می‌دهد.
وی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید هر کس در راه خدا و اسلام انفاق کند خداوند پاداش چند برابر بر او نازل کرده و او را از تمام نعمت‌های دنیوی و اخروی بهره‌مند می‌سازد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: امام علی(ع) در بیانات خود می‌فرماید هر کس قلب مومنی را شاد کند مانند این است که رضایت خدا را به دست آورده است.
قریشی اظهار داشت: دادن صدقه و انجام اعمال نیکو باعث دفع بلا از انسان شده و رحمت و لطف خدا را به افراد نیکوکار به ارمغان می‌آورد.
وی تصریح کرد: آزادسازی زندانیان نیز یک راه انفاق و احسان در اسلام بوده که خداوند آنرا جزء تکالیف شرعی معرفی کرده است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: با آزادسازی زندانیان خود را بیمه کنید چرا که هر فردی نسبت به آزادسازی زندانی اقدام کند اولین منفعت به خود شخص رسیده و بعد متوجه شخص آزاد شده می‌شود.
*کمک ۱۰۰ میلیون ریالی شهرداری به جشن گلریزان ارومیه
شهردار ارومیه با همکاری شورای اسلامی شهر ارومیه در جشن گلریزان مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به زندانیان جرائم غیرعمد مساعدت کرد.
محمد حضرت‌پور اظهار داشت: کمک به زندانیان جرائم غیرعمد که به دلایلی از قبیل ورشکستگی، عدم پرداخت دیه، عدم پرداخت نفقه و مهریه گرفتار حبس شده‌اند از وظایف شرعی یک انسان است.
وی افزود: جشن گلریزان همه ساله در ماه رمضان با هدف کمک به نیازمندان، محرومان و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در شهرستان ارومیه همزمان با سایر استان‌های کشور برگزار می‌شود.شهردار ارومیه با قدردانی از متولیان برپایی جشن گلریزان در شهرستان ارومیه، تصریح کرد: کمک به زندانیان به‌ویژه در ماه رمضان اجر اخروی بسیاری برای خیرین به همراه دارد.
حضرت‌پور اظهار داشت: از طرف شورای اسلامی شهر ارومیه و شهرداری مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال به زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان ارومیه مساعدت شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: میزان مشارکت مردم و خیرین نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۹ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۸:۳۴ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 3