مديرکل اوقاف و امور خيريه استان:

کمک به بیماران نیازمند از منابع وقف در آذربایجان غربی اجرا می شود

کمک به بیماران نیازمند از منابع وقف در آذربایجان غربی اجرا می شود

گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: طرح کمک به بیماران نیازمند با استفاده از منابع وقف با عنوان ‘طرح مهر تندرستی’ همزمان با سراسر کشور در استان نیز آغاز شده است.
حجت الاسلام ناصر جوانبخت افزود: اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در حوزه دارو، درمان، مراکز درمانی و پزشکی، شناسایی افراد مستحق، ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور، زمینه سازی ایجاد وقف جدید متناسب با نیازهای روز و گسترش وقف تجهیزات پزشکی مورد نیاز مراکز درمانی وقفی و خیریه از اهداف این طرح به شمار می رود.
وی اضافه کرد: تامین هزینه های بستری، دارو درمان و پیشگیری از بیماری نیازمندان، ایتام و بی سرپرستان و کمک به مراکز درمانی، مراکز آسایشگاهی و عیادت بیماران از جمله بخش های این طرح است.
وی بیان کرد: علاوه بر آن، حمایت از تحقیقات پزشکی و کمک به دانشگاه علوم پزشکی در راستای اجرای طرح هایی از این نوع در دستور کار این طرح قرار دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: کمک به تاسیس داروخانه، کمک به پرداخت هزینه های داروی بیماران خاص و صعب العلاج، اهدای تجهیزات پزشکی، تهیه و وقف تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، پیراپزشکی و سایر ملزومات با اولویت تجهیز بیمارستان ها و مراکز درمانی موقوفه از دیگر بخش های این طرح به شمار می رود.
حجت الاسلام جوانبخت گفت: تجلیل از واقفان مرتبط با حوزه سلامت، ترغیب خیران به ایجاد وقف جدید و همچنین رونمایی از وقف نامه های جدید این عرصه در کنار گزارش دهی چگونگی اجرای نیات واقفان در این حوزه از برنامه های نمادین این طرح خواهد بود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، کمک به مراکز درمانی و درمان بیماران از جمله موارد وقف در کشور و استان است که با وجود تعداد کم نسبت به دیگر بخش ها، اثرگذاری قابل توجهی دارند.
علاوه بر موقوفات، برخی موسسات خیریه درمانی از جمله مرکز درمانی امید ارومیه در راستای کمک به بیماران نیازمند در آذربایجان غربی راه اندازی شده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۶ ب.ظ

دیدگاه


× پنج = 5