- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کمک برای آزادی زندانیان غیرعمد در ارومیه چهار برابر افزایش یافت

Posted By admin On فروردین ۱۹, ۱۴۰۲ @ ۳:۱۶ ب.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان،مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی گفت: در جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سیزدهمین روز ماه مبارک رمضان شهرستان ارومیه، بیش از ۱۱ میلیارد تومان به صورت نقدی، تعهدات آزادی و کمک‌های غیرنقدی جمع آوری شد که چهار برابر بیشتر از سال قبل است.
مراد فتحی با بیان اینکه جشن گلریزان امسال با حضور بیش از یک هزار و ۲۰۰ خیر در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: میزان کمک گلریزان برای آزادی زندانیان در این مراسم، حدود چهار برابر نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
وی ادامه داد: جشن گلریزان در سال گذشته با حضور ۸۰۰ خیر برگزار شده بود که در نهایت منجر به جمع آوری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان شد.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال ۲۲ مراسم گلریزان در شهرستان‌های آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود، اضافه کرد: این آمار فقط مختص جشن گلریزان در ارومیه است و در همین راستا آمار کل استان نیز پس از اتمام مراسم گلریزان سایر شهرستان‌ها اعلام خواهد شد.
فتحی در رابطه با آمار زندانیان جرایم غیرعمد در آذربایجان‌غربی، گفت: از کل زندانیان استان نزدیک به ۵۰۰ نفر به دلیل این نوع جرایم در زندان بوده و چشم به راه کمک خیّران برای آزادی هستند.
وی با بیان اینکه جشن‌های گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد انجام می‌شود، یادآور شد: این زندانیان بدهکار هستند و در دسته بزهکاران قرار نمی‌گیرند.
مدیرکل زندان‌های آذربایجان‌غربی در رابطه با عمده دلایل زندانی شدن افراد به دلیل جرایم غیرعمد تاکید کرد: مهریه، بدهکاری بانکی، چک‌ برگشتی و بروز مشکل مالی به علت نوسان بازار دلایل عمده در این بخش به شمار می‌روند.
وی ادامه داد: تلاش می‌شود تا با گفت وگو با شاکیان و بهره مندی از ظرفیت‌های حمایتی دیگر، جرایم غیرعمد خُرد و کوچک به مصالحه ختم شود و در همین راستا اکنون عملا هیچ زندانی غیرعمد با کمتر از ۲۰ میلیون تومان بدهی در زندان‌های آذربایجان‌غربی نداریم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d9%85%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d8%b2%d8%a7%d8%af%db%8c-%d8%b2%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%a7%d9%86-%d8%ba%db%8c%d8%b1%d8%b9%d9%85%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b1%d9%88%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.