اختصاصي آرازآذربايجان//

کمپین «نه به دوغ!»

کمپین «نه به دوغ!»

وحید حاج سعیدی

از سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده پنهان نیست از شما چه پنهان در همه جای دنیا انجمن های صنفی یا سازمان حقوق حمایت از مصرف کننده یک نهاد مستقل هستند که به حقوق تولید کننده کاری ندارد و فقط در راستای حمایت از مصرف کنندگان با شلوار مناسب، گام های اساسی بر می دارند و هر شرکتی را که بخواهد ملت را سرکیسه کند، کم فروشی کند، گران فروشی کند، از عرضه کالا خودداری کند.
قیمت ها ساعتی بالا ببرد، آب و هوا قاطی محصولاتش کند، ارابه و فرغون را به جای خودرو به مردم قالب کند، چند هزار خودرو را به بهانه کمبود قطعه احتکار کند و قس علی هذا… نقره داغ می کنند و بلایی سرش می_آورند که طرف مجبور می شود دم و دستگاهش را جمع کند و شاگرد مغازه صافکاری شود یا در مترو رژ لب و سوزن نخ کن چینی بفروشد!
اما در بلاد ما مافیای اقتصادی در همه سوراخ سمبه های اقتصاد رخنه کرده اند تا جایی سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در وهله اول از حقوق تولید کننده حمایت می_کند بعد اگر جا داشت یک قمپزی هم در راستای حقوق مصرف کننده در می کند!
این روزها هم که درجریان هستید با وجود اینکه » شیر تا بخوای مفیده . . . مانند برف سفیده« سرانه مصرف شیر حسابی پائین آمده است و اوضاع لبنیات کاملاً شیر تو شیر شده است.
سوگمندانه با وجود جریمه های میلیاردی روند افزایش قیمت ها کماکان ادامه دارند و اگر یک روز قیمت ها افزایش پیدا نکند جای تعجب است.
هر چند دوستان تعزیرات و سایر عزیزان نظارتی همیشه جواب های پیش فروش شده در بساط شان دارند و افزایش نرخ ارز، جنون گاوی، افزایش قیمت کاغذ و پلاستیک و شیشه و صنایع بسته بندی، صادرات گاو و گوسفند، تعطیلی کشتارگاه های سنتی افزایش قیمت زنگوله گاوی، حرص و جوش خوردن گاو ها، آفرود در مرتع ها و روی چمن ها، گردن کلفتی سلطان گاو و علوفه گردن کشی و زبان نفهمی گاو ها و … را از جمله دلایل کاهش شیر و گران شدن لبنیات اعلام می کنند.
البته در این لابلا اقدامات عملی هم دارند و یک شرکت متخلف را ۷ میلیارد جریمه می_کنند و پولش هم یواشکی به خرانه می_رود!
دست آخر آقای نوبخت هم اعلام می کند درآمد کشور به یک سوم کاهش پیدا کرده است و ما هم فقط شرمنده دولت می شویم که چرا این قدر کم تحمل شده ایم!
علی ای حال از آنجایی که دوستان سلبریتی در همه امور افاضات می کنند و برای خلق الله واقعاً نسخه می پیچند و اخیراً آمپول نالوکسان تجویز می کنند، ما هم این بار قصد داریم جا پای سلبریتی ها بگذاریم و کمپین یک ماهه » نه به دوغ« راه اندازی کنیم!
هر چند زور ما به مافیای گاو و علوفه و لبنیات نمی رسد ولی می توانیم دست کم سلطان دوغ را سر جایش بنشانیم و تا بقیه سلاطین شیر فهم شوند و ماست ها را کیسه کنند!
در ضمن بیشتر از یک ماه هم فایده ندارد چون از قدیم گفته اند» مست گاهی از می و گاهی ز دوغ. . . ورنه هر گبری به پیری می_شود پرهیزکار!« ما شخصاً دوغ را ترجیح می دهیم و »می« باشد برای همان جناب مولوی و اذناب مشارالیه…

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۴:۲۵ ب.ظ

دیدگاه


پنج − 4 =