نماينده مردم پيرانشهر در مجلس شوراي اسلامي :

کمبود پزشک متخصص معضل اصلی شهرستان‌های مرزی کشور است

کمبود پزشک متخصص معضل اصلی شهرستان‌های مرزی کشور است

گروه خبر: نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود پزشک متخصص در مناطق مرزی و محروم کشور معضل اصلی بخش بهداشت و درمان این مناطق است.
به گزارش آراز آذربایجان، کمال حسین‌پور اظهار داشت: در شهرستان سردشت وقتی یک پزشک بیهوشی بعداز ۲۴ روز خدمت به مرخصی می‌رود، مردم برای یک عمل ساده در شهرستان معطل می‌شوند و مجبورند به مراکز درمانی دیگر مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه در شهرستان مرزی سردشت و پیرانشهر به ازای هر ۱۲۵ هزار نفر تنها ۱۵ پزشک متخصص وجود دارد، اظهار کرد: با این جمعیت در بعضی تخصص‌ها یک پزشک مشغول فعالیت است و در بعضی تخصص‌ها مثل مغز و اعصاب حتی همان یک پزشک هم وجود ندارد.
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: علاوه بر کمبود پزشک، مساله‌ مهمتر کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی است که متاسفانه حتی در برخی مناطق با وجود حضور پزشکان متخصص، مردم شهرستان_های مرزی را با مشکل مواجه کرده است.
حسین پور با بیان اینکه تا کنون بومی گزینی هیچ تاثیری در این ۲ شهرستان نداشته، گفت: کمبود پزشک و کادر درمانی به حدی است که گاهی در روستاها مجبورند برای یک تزریق ساده، ۳۰۰ کیلومتر تا مرکز شهر را طی کنند که بسیاری از تصادف های جاده‌ای ما به خاطر طی کردن مسافت برای رجوع به پزشک است.
وی ادامه داد: شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر از شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی هستند که به لحاظ جغرافیایی مناطقی سخت گذر، کوهستانی و جنگلی است که فاصله زیادی با مراکز درمانی مرکز و سایر شهرستان‌های دیگر دارند.نماینده مردم شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: مکاتباتی در این خصوص انجام شده که امیدواریم با مساعدت دولت سیزدهم و توجه ویژه وزیر بهداشت، شاهد بهبود شرایط باشیم.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۳ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۸:۳۶ ق.ظ

دیدگاه


6 × = چهل دو