رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربايجان غربي:

کمبود نقدینگی مشکل مهم واحدهای غیرفعال صنعتی استان است

گروه خبر: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: کمبود نقدینگی، پرداخت مالیات و تکمیل زیرساخت‌هایی مانند شبکه گازرسانی از مشکلات مهم واحدهای غیرفعال صنعتی استان است.
جعفرصادق اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: واحدهای تولیدی تحت نظر شهرک‌های صنعتی نیازمند بهبود فضای کسب‌ و کار بوده و رسیدگی به امور این واحدها در توسعه بخش صنعت موثر است.
وی افزود: برای حل مشکلات واحدهای صنعتی غیر فعال و نیمه فعال آذربایجان غربی مستقر در شهرک‌های صنعتی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق، سازمان‌یافته و تلاش مسئولان هستیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: از اقدامات مهمی که باید مورد توجه شهرک‌های صنعتی قرار گیرد، فعال‌سازی واحدهای غیرفعال در آذربایجان غربی به‌منظور شناسایی مشکلات این واحدها و آماده‌سازی آنان به فعالیت مجدد است.
اسکندری با بیان تکمیل زیرساخت‌های واحدهای صنعتی و شهرک‌ها تصریح کرد: واحدهای غیرفعال دارای تمام امکانات گاز، برق و آب بوده ولی برای رسیدن به توسعه مطلوب نیازمند رسیدگی و حل موانع هستند.
وی افزود: یکی از اهداف مهم سازمان صنعت، معدن و تجارت حمایت و راه‌اندازی واحدهای نیمه فعال و غیرفعال در استان بوده که برای راه‌اندازی مجدد این واحدها گام‌های موثری برداشته شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۲ هزار و ۸۵۰ واحد تولیدی در آذربایجان غربی فعالیت داشته که برای راه‌اندازی این واحدها بیش از ۳۸ هزار میلیارد ریال هزینه شده است.
وی به مشکلات مهم واحدهای نیمه فعال و غیرفعال آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: کمبود نقدینگی، پرداخت مالیات و تکمیل زیرساخت‌هایی مانند شبکه گازرسانی از مشکلات مهم واحدهای غیرفعال صنعتی است.
اسکندری گفت: در زمینه اشتغال‌زایی در واحدهای صنعتی تحت نظر شهرک‌های صنعتی بیش از ۷۰ نفر مشغول به کار هستند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۷ تیر ۱۳۹۳ ساعت ۴:۲۶ ق.ظ

دیدگاه


7 − هفت =