کمبود فضای آموزشی در استان

کمبود فضای آموزشی در استان

گروه خبر: نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: کمبود فضای آموزشی در آذربایجان غربی وجود دارد.
موید حسینی صدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار آراز آذربایجان اظهار داشت: در آذربایجان غربی به شدت کمبود فضای آموزشی وجود دارد و وضعیت موجود به هیچ وجه رضایت‌بخش نیست. وی ابراز داشت: مدارس آذربایجان غربی به خصوص در شهرستان خوی به شدت کمبود داشته و در این شهرستان حداقل ۱۲۰ مدرسه نیاز به تخریب و بازسازی دارند.
وی ادامه داد: در روستاهای بزرگ هنوز مدرسه وجود ندارد.وی با بیان اینکه در کل استان آذربایجان غربی کمبود فضای آموزشی داریم، تاکید کرد: این کمبود در شهرستان خوی شدیدتر است.حسینی صدر تصریح کرد: امید است بتوانیم در سال جاری و در بودجه سال بعد با پیشنهاد دولت مبلغ خوبی را برای مدرسه‌سازی در نظر بگیریم.وی به کیفیت آموزشی مدارس اشاره کرد و گفت: در مورد کیفیت آموزشی باید بازنگری صورت گیرد چرا که مفاهیمی آموزشی در مدارس خیلی کاربردی نیستند و بیشتر زمان دانش‌آموزان صرف یادگیری موقت می‌شود. حسینی صدر اذعان داشت: دانش‌آموزانی که سالیان سال جغرافیا می‌خوانند حتی جغرافیای جمهوری اسلامی ایران را نمی‌دانند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزانی که سالیان سال تاریخ می‌خوانند کوچک‌ترین اطلاعات تاریخی ندارند که در این زمینه باید یادگیری‌ها کاربردی، دائمی و ملموس‌تر شوند.
حسینی صدر با بیان اینکه شیوه‌های آموزش به این سبک رضایت بخش نیست و کپی‌برداری ناقص از شیوه‌های غربی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یادگیری کاربردی نیست و باید در این زمینه بازنگری شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


هشت − = 6