- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کمبود سرم در آذربایجان غربی نداریم

Posted By admin On مهر ۳۰, ۱۴۰۱ @ ۸:۴۲ ق.ظ In اجتماعی,اخبار ویژه | No Comments

آرازآذربایجان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر سرم به مقدار کافی در استان موجود است.
دکتر دلیر راد در مورد کمبود سرم و آنتی بیوتیک در استان گفت: در ماههای اول امسال در تامین سرم دشواریهایی داشتیم و با پیگیری های بعمل آمده اولویت به بیماران بخشهای بستری داده شد ولی در حال حاضر سرم به مقدار کافی موجود است و کمبودی نداریم بطوری که در تابستان امسال نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۵۰ هزار بطری سرم بیشتر در سطح استان توزیع شده است.
وی در ادامه افزود: هفته گذشته بیش از ۸۰ هزار بطری سرم تزریقی در بخش غیردانشگاهی توزیع شد.
دکتر دلیر راد خاطر نشان کرد: در دوران همه گیری کرونا مصرف سرم افزایش یافت و همین روند افزایش تجویز و مصرف سرم در حال حاضر ادامه دارد و باید با همکاری سازمان نظام پزشکی میزان تجویزها منطقی تر شوند.
دکتر دلیر راد درخصوص آنتی بیوتیک ها گفت: آنتی بیوتیک خوراکی بزرگسالان موجود هست ولی درمورد تولید آنتی بیوتیک های اطفال بویژه آنتی بیوتیکهایی که بشکل شربت و سوسپانسیون هستند در کل کشور کمبود وجود دارد که امید است با پیگیریهای انجام شده کمبودها در اسرع وقت رفع شود.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d9%85%d8%a8%d9%88%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%a2%d8%b0%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%ac%d8%a7%d9%86-%d8%ba%d8%b1%d8%a8%db%8c-%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b1%db%8c%d9%85/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.