معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه:

کمبود دارو و سرم کشوری است

کمبود دارو و سرم کشوری است

آراز آذربایجان، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: طرح دارویار همزمان با کل کشور در استان نیز اجرا می شود.
محمد دلیرراد امروز ۱۹ مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برگزار شد، افزود: اجرای طرح دارویار از ۲۳تیر در کل کشور اجرا می شود و هدف از اجرای طرح پرداخت یارانه دارو از طریق بیمه ها به بیماران است.
وی با اشاره به اینکه با حدف ارز ترجیحی شرکت های تولید کننده دارو با مشکل افزایش قیمت مواد اولیه روبرو شدند و هزینه تولید افزایش یافته است، تصریح کرد: دولت برای جبران این افرایش قیمت و همچنین جلوگیری از افزایش قیمت دارو با اجرای طرح دارو یار مابه‌التفاوت افزایش قیمت دارو را پرداخت می کند.
دلیرراد اظهار کرد: بااجرای این طرح ۱۱۹ قلم داروی بدون نسخه و ۳۶۶ داروی پرمصرف و ضروری برای بیماران مزمن همچون دیابتی، فشارخون تحت پوشش بیمه قرار می گیرند.
معاون سازمان غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه یاد آور شد: در حال حاضر ۵۱۳ داروخانه در استان وجود دارد که ۴۷۱ داروخانه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ارومیه و ۴۲ داروخانه تحت پوشش دانشکده خوی قرار دارند و ۴۲ شرکت توزیع دارو در استان وجود دارد.
دلیرراد با اشاره به وجود کمبود دارو و سرم در استان همچون کل کشور تصریح کرد: در حال حاضر در ۱۱۷ قلم دارو کمبود داریم.
وی ادامه داد: کل بدهی دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه به شرکت های دارویی استان ۳۸۰ میلیارد تومان است که مقرر شده ۲۳۰میلیارد تومان دولت برای تسویه بدهی ها کمک کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۳:۲۰ ب.ظ

دیدگاه


3 + = هشت