کمبود تخت در برخی بیمارستان های آذربایجان غربی

کمبود تخت در برخی بیمارستان های آذربایجان غربی

گروه خبر: رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در بازدید از برخی مراکز درمانی آذربایجان غربی در پی وخامت کرونا در این استان گفت: کم کم برخی از بیمارستان ها با کمبود تخت مواجه هستند، همه تلاش ما بر این است که مبادا امکانات بستری فراهم نباشد. ممکن است روزهای سخت تری را در پیش رو داشته باشیم و تاکید می کنم که نیازمند همکاری مردم هستیم .
اواخر خرداد ماه رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از افزایش تعداد آزمایشگاه‌ها و تجهیز آنها خبر داد و گفت: به منظور تشخیص مبتلایان به کرونا به طور میانگین روزانه ۶۰۰ تست در استان انجام می گیرد.
اما در روز ۳۰ خرداد ماه ، تعداد مبتلایان از تعداد تست های انجام گرفته بیشتر شد به نحوی که ۶۸۹ مورد بستری کرونا در استان رخ داد که ۱۹۴ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۹۵ مورد مشکوک به ابتلا بودند.
در روز ۳۱ خرداد نیز، ۷۰۶ نفر در کل استان بستری شدند که ۲۲۲ مورد بیمار قطعی مبتلا به ویروس کرونا و ۴۸۴ مورد مشکوک به ابتلا بودند.با این اوصاف کرونا در آذربایجان غربی علیرغم تمامی هشدارهای صادر شده سیری صعودی پیدا کرد و مسئولین مجبور به بازگرداندن دوباره برخی از محدودیت ها شدند. این اوضاع حتی وزارت بهداشت و درمان را بر آن داشت تا تیمی را جهت بازرسی به این استان ارسال کند.
دکتر گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی که برای بررسی وضعیت بیماری کرونا به آذربایجان غربی سفر کرده بود، در جریان این بازدید به وب دا گفت: مدتی است که موارد ابتلا به بیماری کرونا در برخی منطق کشور از جمله استان آذربایجان غربی رو به افزایش گذاشته است لذا لازم بود که در سطح وزارت ارزیابی سریعی از وضعیت از نظر نیازهای جدید استان و تقویت امکانات و نیز نیروی انسانی بعمل آوریم .
او افزود: در این بررسی متوجه شدیم که مهمترین مسئله این است که مردم باید نکات بهداشتی را بطور جدی رعایت کنند چون هر چه مردم این نکات را جدی بگیرند ، موارد ابتلا ، بستری و مرگ و میر کاهش می یابد .
دکتر گویا تصریح کرد: بنظر می رسد که مردم احساس می کنند خطر بیماری کرونا کم شده است در حالی که از نظر ما خطر افزایش یافته است . اگر همکاری مردم نباشد ، نیروهای بهداشتی و درمانی توان مقابله مناسب با این بیماری را نخواهند داشت .او اضافه کرد: رکن اول مقابله با این بیماری ، نه واکسن است نه دارو، بلکه فقط همکاری مردم و تبعیت از دستورات بهداشتی می باشد و الان بیش از هر چیزی به این نیازمندیم . کار سنگین شبانه روزی ، همکاران تلاشگر دانشگاههای علوم پزشکی را خسته کرده است پس اجازه ندهیم این همکاران فرسوده شوند .رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت تصریح کرد: کم کم برخی از بیمارستانها با کمبود تخت مواجه هستند ، همه تلاش ما بر این است که مبادا فرد بیماری نیازمند بستری باشد ولی امکانات آن فراهم نباشد . خوشبختانه دانشگاه تمام تلاش خود را بکار گرفته که این اتفاق رخ ندهد اما باز هم تاکید می کنم که نیازمند همکاری مردم هستیم .او با بیان اینکه آینده قابل پیش بینی نیست و ممکن است روزهای سخت تری را در پیش رو داشته باشیم، گفت: هرچند دانشگاه خود را آماده کرده است ولی این آمادگی دوطرفه است و یک طرف آن هم مردم هستند که باید آماده باشند و همکاری نمایند تا روزهای سخت تری را شاهد نباشیم . روز گذشته رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به سفر تیمی از وزارت بهداشت به استان و بازدید از برخی شهرهای استان گفت: این تیم از مهاباد، میاندوآب، ارومیه، سلماس و خوی را بازدید کردند و دستورات لازم جهت کنترل این بیماری را صادر کردند.
آقازاده در انتقاد از نحوه فاصله گذاری اجتماعی در استان گفت: فاصله گذاری اجتماعی، بهداشت فردی و استفاده از ماسک در استان رعایت نمی شود، تیم وزارت بهداشت از عملکرد برخی بانک و ادارات در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی انتقاد کرده اند.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از کردپرس، بر اساس آخرین آمار، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون آمار جانباختگان در استان آذربایجان غربی به ۳۶۴ نفر رسیده است و وضعیت استان قرمز است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


یک + 8 =