کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت با کمبود پزشک متخصص مواجه است

کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت با کمبود پزشک متخصص مواجه است

آراز آذربایجان- مدیرکل مصدومان شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: تنها دغدغه و مانع اصلی کلینیک مصدومان شیمیایی در سردشت عدم تمایل به کار پزشکان متخصص در کلینیک است.
سعید عطاری در دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان شیمیایی این شهرستان در خصوص فعالیت تنها کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت اظهار کرد: از بابت تأمین دارو مشکل خاصی وجود ندارد و تنها دغدغه و مانع اصلی کلینیک عدم تمایل به کار پزشکان متخصص در کلینیک است.
وی ادامه داد: تاحدودی برای رفع این مشکل اقداماتی شده اما باید دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت راهکاری مناسب برای رفع آن بیابند و یاریگر مرکز مصدومان شیمیایی باشند.
عطاری افزود: در پی پیگیری‌ها و درخواست شماری از مصدومان شیمیایی سردشت برای احراز جانبازی شیمیایی خود، ۶۴۲ فقره پرونده جدید ثبت و پس از تشکیل به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی شدند.
وی خاطرنشان کرد: جهت احراز جانبازان شیمیایی در مرحله جدید که از سال گذشته آغاز شده بود در کمیته سه نفره شهرستانی اسناد و مدارک ۷۷۷ نفر درخواست‌کننده جدید بررسی شد که از این تعداد اسناد و مدارک اولیه ۶۴۲ نفر تأیید و احراز شد.
مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور اضافه کرد: از این تعداد نیز اسناد و مدارک ۵۰۰ نفر فعلاً در سیستم ثبت تا برای این افراد کمیسیون پزشکی برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه نگاه ویژه و خاصی نسبت به شهرستان سردشت در این زمینه وجود دارد افزود: آمادگی کاملی برای برگزاری کمیسیون پزشکی وجود دارد اما با توجه به شرایط کرونایی موجود امکان برگزاری آن در حال حاضر وجود ندارد.
عطاری بیان کرد: ۷۸۲ نفر دیگر از این مصدومان نیز در نوبت دهی مرحله دوم هستند که در صورت مهیا شدن شرایط برگزاری کمیسیون پزشکی هرچه سریع‌تر به پرونده آنها نیز رسیدگی خواهد شد.
مدیرکل مصدومین شیمیایی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز ضمن یاد و خاطره شهدای معظم بمباران شیمیایی سردشت گفت: مردم این دیار الگوی ایثار و فداکاری در کشور هستند چرا که حتی با یک فاجعه انسانی بزرگ حاضر به ترک شهر و خانه خود نشدند و جانانه در مقابل دشمن ایستادگی کردند.
عطاری افزود: فداکاری و از خودگذشتگی مردم این دیار در مقابل دشمنان امنیت و آسایش امروز را برای جامعه خود به ارمغان آورد، این مقاومت و ایثار را باید ارج نهاد.
فرماندار سردشت نیز در این دیدار گفت: جانبازان شیمیایی نماد مقاومت و ایستادگی در برابر خونخواری استکبار جهانی و ایادی آن و خانواده‌هایشان نیز الگو و جلوه‌ای از ایثار و فداکاری هستند.
اقصی نخشی‌پور افزود: بمباران شیمیایی سردشت به عنوان نخستین شهر قربانی سلاح و جنگ افزارهای نامتعارف شیمیایی در تاریخ ثبت شده و این حادثه ناگوار تاریخی تابلوی مظلومیت مردم این شهر و حقانیت نظام جمهوری اسلامی ایران و باطل بودن ادعاهای استکبار را در جهان به اثبات رسانده است.
وی افزود: باید ضمن ارج نهادن به این فرهنگ والای ایثار و شهادت، آن را به نسل‌های جوان منتقل کرد و یاد و خاطره دلیر مردان غیور ایران اسلامی و شهدای والامقام این حادثه را برای همیشه در اذهان زنده نگه داشت.
سردشت در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۶ توسط رژیم بعث عراق بمباران شیمیایی شد که در این فاجعه انسانی ۱۲۰ نفر شهید و بیش از ۲ هزار نفر مصدوم شدند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۴۲ ق.ظ

دیدگاه


× شش = 18