کلید حل مشکلات کشور وحدت قوای سه گانه و اطاعت از رهبری است

کلید حل مشکلات کشور وحدت قوای سه گانه و اطاعت از رهبری است

دکتر یوسف بیداردل
گروه سیاسی: کشور در دوران گذر از پیچ بسیار حساس تاریخی است، هر اشتباه مدیریتی شاید سبب فاجعه ای جبران ناپذیر شود.
سیاست ایستادگی در مقابل زورگویان بین المللی در جهت حفظ منابع داخلی و ملی سبب تحمیل تحریمهای ناجوانمردانه اقتصادی شده است. از سویی نیز شیوه مدیریت بعضی از نهادهای اقتصادی وابسته به دولت در بخشهای مختلف اقتصادی موجب بروز یکسری بی عدالتی در بهره مندی از امکانات و فرصتها شده و سو استفاده برخی از منسوبین به دولت از منابع ملی و بیت المال و برخورداری ایشان از رانتهای ویژه و اختلاسهای گوناگون سبب بروز برخی نارضایتی ها گشته است.
رفتارها و تصمیمات مجلس و برخی از نمایندگان آن علیرغم تلاش و جدیت در انجام تعهدات قانونی گاها ناهماهنگ با سیاستهای دولت بوده و بعضا با اصطحکاک کامل با دولت می¬باشد.
*قوه قضاییه باید مامن بی گناهان و مظلومان باشد
قوه قضاییه باید مامن بی گناهان و مظلومان باشد. دادرسی و رسیدگی به حقوق مردم و بویژه حقوق ملی و بی طرفی محض دستگاه قضایی و قاطعیت آن در برخورد با متخلفین از جمله وظایف مهم ایشان میباشد. مبارزه با فساد ، ارتشا، اختلاس و دزدی در سطح کلان ، عزم و اراده محکم دستگاه قضایی را می¬طلبد.ولی هم اکنون موج دلسردی و ناامیدی از اصلاح روش¬ها و ساختارهای سیاسی و اقتصادی کشور به مردم حمله کرده و روحیه آنها را تخریب کرده است.
هدف دشمنان نظام و کشور کاهش مشارکت عمومی برای کمک به توسعه و پیشرفت کشور می¬باشد. شاید بزرگترین خطری که می¬تواند کشور را تهدید کند این باشد که عموم مردم در فکر خلاص از ” مسئولیت ملی ” باشند.
* خالی کردن صحنه مشارکت عمومی خطرناکترین مشکل جامعه است
فی الواقع خطرناکترین مشکل جامعه خالی کردن صحنه مشارکت عمومی ، توسط مردم است.
بنظر حقیر دراین برهه حساس تاریخی که دشمنان نظام و انقلاب بخاطر دستیابی به منابع عظیم مادی منطقه قصد شکستن اراده ملت ایران را دارند بایستی همه آحاد ملت و سران قوای سه گانه بدون تعارف و عملا با وحدت رویه و همدلی و در جهت اطاعت از رهبری دست به یک حرکت انقلابی و اصلاحی بزنند.
مسئولین و مدیران دولتی و مجلسی و قضایی باید الگوی عملی این حرکت فرهنگی سیاسی و اقتصادی باشند. دقیقا همه باید بر عکس نفسانیت خود حرکت کنند. همه باید شیوه زندگی خود را منطبق با استانداردهای عموم مردم بکنند.
*تکلیف مردم و کشور نباید توسط مدیران فاسد و نفس پرست تعیین گردد
تکلیف مردم و کشور نباید توسط چند تن مدیر فاسد و نفس پرست تعیین گردد. نظام حاکمیتی ما نظامی مبتنی بر مردم سالاری دینی است. یعنی مردم رکن خیلی مهم و اساسی هستند.
علیرغم اینکه قوای سه گانه از اختیار عمل بالایی برخوردارند ولی هر سه قوا و سران آن از خطا مصون نبودند. سران قوای سه گانه در اعمال مدیریتشان با هم وحدت رویه نداشتند. بطوریکه وضع اقتصادی پیش آمده بنوعی نتیجه مدیریت هر سه قوا در کشور می¬باشد.
*رهبری نقطه قوت سیستم حاکمیت و مدیریت کشوراست
جایگاه رهبری جایگاهی است که با تکیه کامل بر آن می¬شود بر تمام مشکلات کشور فائق آمد. رهبری نقطه قوت سیستم حاکمیت و مدیریت کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران است. دقیقا به همین علت دشمنان کشور پایگاه و جایگاه و منزلت رهبری را نشانه رفته اند.
سیستم رهبری جمهوری اسلامی ایران سیستم قائم به فرد نیست. یک نوع روش مدیریتی مبتنی بر ارزشهای الهی و کرامت انسانی است. اگر تمام ساختارهای سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه منطبق بر منویات نهاد و سیستم رهبری کشور بنا شود بدون شک می¬توان بر مشکلات کلان پیش رو پیروز شد.
مشکلات پیش رو مشکلات ناشی از غرور ملی است. ناشی از طلب استقلال اقتصادی است.
اگر کشورهایی با تکیه بر زور مداران جهانی بخشی از مشکلات خود را به طور مقطعی حل کرده اند در عوض وابستگی و نوکری خود را برای سالیان متمادی آینده نهادینه نموده اند.
ما بایستی در راستای توسعه و شکوفایی ملی با هماهنگی قوای سه گانه با سیاست وحدت در اطاعت محض از فرامین رهبری حرکت کنیم. همه مسئولیم. کسی نمی¬تواند از این مسئولیت ملی شانه خالی کند.
*نظام و حاکمیت ملی ما بر شانه های پاک شهدا استوار شده است
نظام و حاکمیت ملی ما بر شانه های پاک شهدا استوار شده است. تا خون شهدای گرانقدر در رگ و پی جامعه ما جریان دارد آسیبی نخواهیم دید.لذا امید است به حرمت خون هزاران جوان و عزیز شهیدی که خود را بخاطر اعتلای کشور فدا کرده و پ پر شده اند همه و همه خودسازی کنیم . تزکیه نفس کنیم . و نهایتا تمام ارکان جامعه با اطاعت محض از رهبری به وحدت عمل در برخورد با مسائل و مشکلات جامعه برسد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵ ق.ظ

دیدگاه


1 × = نُه