- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کشور به آرامش نیاز دارد

Posted By admin On اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۳ @ ۴:۱۴ ق.ظ In سیاسی | No Comments

گروه خبر: یک نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت تاکنون در برابر هجمه‌ها و حملات افراطیون خویشتن‌داری کرده است و این در حالی است که افراطیون می‌خواهند با برهم زدن فضای آرامش در کشور، دولت را از راه به در کنند.
علی شکوری‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص افزایش هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه رئیس‌جمهور و دولت گفت: آقای روحانی در شرایطی در انتخابات پیروز شدند که مخالفان امروز ایشان، با همه ظرفیت در صحنه انتخابات حضور یافته بودند و انتظار پیروزی فردی خارج از مجموعه خود را نداشتند‏، اما با تدبیر همه جانبه اصلاح‌طلبان، آقای روحانی توانست در یک مرحله و با فاصله بسیار نسبت به نفر بعد در انتخابات پیروز شود.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی روحانی، اصولگرایان فکر می‌کردند که حمایت اصلاح‌طلبان از رئیس‌جمهور دیری نمی‌پاید، اظهار داشت: آنها می‌پنداشتند حمایت اصلاح‌طلبان از روحانی کوتاه‌مدت بوده و با توقف آن، دولت پشتوانه خود را از دست داده و ناگزیر شود به خواسته‌های آنها تمکین کند.
این فعال سیاسی ادامه داد: آنچه که بعد از انتخابات از سوی شخص روحانی دیده شد، برخلاف انتظار اصولگرایان بود و همانطور که اعلام کردند وعده‌ها و شعارهایشان را فراموش نکرده‌اند. شکوری‌راد با تاکید بر اینکه تخریب‌کنندگان دولت در تعداد اندک اما در برخورداری از تریبون‌ها و رسانه‌ها محدودیتی ندارند، تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، منافع شخصی، باندی و جناحی افراطیون با خطر روبه‌رو شده و آنها برای از دست ندادن این منافع شروع به هجمه و تخریب کرده‌اند.
این فعال سیاسی با بیان اینکه کشورمان امروز بیش از هر چیز به آرامش نیاز دارد، اذعان داشت: در دولت قبل، این خود دولت بود که بحران‌سازی می‌کرد اما در دوره جدید این مخالفان دولت هستند که شروع به بحران‌سازی کرده‌اند و دولت باید مراقب باشد تا فضای آرامی که در کشور پس از روی کار آمدنش حاصل شده است، از بین نرود. نماینده مردم تهران در مجلس ششم با بیان اینکه روند کارها و برنامه‌های دولت اگرچه در برخی زمینه‌ها کند اما در مجموع رو به جلو است، ابراز داشت: هر چه روند دولت رو به جلو باشد و پایبندی رئیس جمهور به وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی‌اش ادامه داشته باشد، به نظر می‌رسد با افزایش حجم فعالیت‌های تخریبی و هجمه‌های آنها روبه‌رو خواهیم بود هرچند که تاکنون هجمه‌های آنها موفقیت‌آمیز نبوده است.
وی با اذعان بر اینکه به نظر می‌رسد حملات به دولت سازمان‌یافته بوده و با دستورالعمل مشخصی صورت می‌گیرد، یادآور شد: در طی سال‌های اخیر، اقتدارگرایان چه در عرصه نشریات و بالاخص در فضای مجازی، رسانه‌های بسیاری برای نیل به خواسته‌هایشان و تخریب جریان مقابل ایجاد کرده‌اند اما باید دانست که عامل موفقیت هر جریان نه در میزان تبلیغات و تخریب طرف مقابل که در داشتن صداقت و ارائه برنامه و گفتمان است که جریان اقتداگرا از آن محروم است و به همین دلیل، جریان اقتدارگرا از نظر گفتمانی با ریزش بسیاری روبه‌رو شده است.
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این سوال که به نظر شما چرا دستگاه قضایی برای برخورد با تخریب‌کنندگان وارد عمل نشده است، خاطرنشان کرد: معتقدم ورود دستگاه قضایی به این نوع مسائل، موجب بسته‌تر شدن فضا می‌شود.
شکوری‌راد با بیان اینکه در مسائل این‌چنینی باید افکار عمومی وارد صحنه شوند، اذعان داشت: قدرت افکار عمومی از هر چیز بیشتر است مثلا در طی ۴ سال گذشته، رسانه‌های خاص سعی داشتند این مسئله که اصلاح‌طلبان از صحنه سیاسی حذف شده‌اند را القا کنند و فرد مدنظر خودشان را در انتخابات پیروز کنند اما آنچه در انتخابات ریاست جمهوری پیشین مشاهده شد، عکس این مسئله را نشان داد.
وی فضای بسته سال‌های گذشته را مهمترین مانع برای آشکار شدن افکار عمومی در عرصه اجتماع دانست و گفت: با اینکه در انتخابات ریاست جمهوری، اقتداگرایان در انتخابات شکست خوردند، اما آنها سعی می‌کنند یخ این فضا آب نشود.
این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت تاکنون در برابر هجمه‌ها و حملات افراطیون خویشتن‌داری کرده است و این در حالی است که افراطیون می‌خواهند با برهم زدن فضای آرامش در کشور، دولت را از راه به در کنند ولی دولت باید آرام باشد و آرامش‌خواهی و خویشتن‌داری را به جامعه تزریق کند.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d8%b4%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%a2%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%b4-%d9%86%d9%8a%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.