- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کشف بیش از یک میلیون و ۷۰۵هزار عدد انواع مواد محترقه در آذربایجان غربی

Posted By admin On اسفند ۱, ۱۳۹۲ @ ۴:۲۷ ق.ظ In اجتماعی | No Comments

گروه خبر:رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی گفت: بیش از یک میلیون و ۷۰۵هزار و ۷۸۰ عدد انواع مواد محترقه پرخطر و کم خطر در ده ماهه اول سالجاری کشف شده است.
به گزارش آرازآذربایجان سرهنگ خسرو گل محمدی در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران با بیان اینکه با فرارسیدن ایام پایانی به خصوص چهارشنیه آخر سال، افکار و رفتارهای مخاطره آمیز و خرافه گرا افزایش می یابد، اظهار کرد: پلیس هرگز مخالف شادی و نشاط جامعه نیست و هرفعالیتی که مطابق با ارزش های اسلامی و آرامش است و موجب افزایش شادی و نشاط در جامعه می شود، مورد حمایت قرار می دهد.وی افزود: با این وجود نوعی خرافه گرایی در چهارشنبه آخرسال را در بین مردم استان همه ساله شاهد هستیم درحالی که با اقدامات مناسب پلیس و اطلاع رسانی به موقع میزان آن در سالهای جاری کاهش و امید می رود از این تعداد نیز کاهش یابد.
وی با اعلام اینکه در ده ماه سالجاری از یک میلیون و ۷۰۵هزار و ۷۸۰ عدد انواع مواد محترقه پرخطر و کم خطر در استان کشف و ضبط شده است، تصریح کرد: ۵هزار و ۷۸۰عدد از این مواد پرخطر و یک میلیون و ۷۰۰هزار نیز موادمحترقه کم خطر غیر مجاز بودند که توسط نیروی انتظامی استان کشف و ۳۷نفر نیز در این راستا دستگیر شده اند.
سرهنگ گل محمدی خاطرنشان کرد: طبق هماهنگی دستگاه قضایی، تمامی افرادی که در تهیه و توزیع مواد محترقه نقش داشته باشند، تا پایان تعطیلات نوروزی حبس و زندانی خواهند شد.
افزایش ۳۹ درصدی سرقت مغازه در آذربایجان غربی
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی در ادامه به اقدامات این پلیس در زمینه های مختلف در آذرو دی ماه سالجاری اشاره کرد و گفت: پیشگیری از سرقت یکی از موضوعات مهم در حوزه پیشگیری است که در این راستا در آذرماه سالجاری آمار سرقت کاهش ۴درصدی و در دی ماه ۳درصد کاهش داشته است که این امر مرهون همکاری تمامی آحاد جامعه با پلیس است.وی اضافه کرد: در دی ماه سالجاری استان شاهد کاهش ۶درصدی منزل، کاهش ۴۷درصدی سرقت اماکن دولتی، کاهش ۱۱درصدیسرقت اتومبیل، کاهش ۶۴درصدی سرقت موتورسیکلت و کاهش ۲۰درصدی سرقت احشام در استان بوده ایم و این در حالیست که سرقت مغازه، وسایل داخل خودرو، اماکن خصوصی و کشوزنی به ترتیب با افزایش ۳۹درصدی، ۲درصدی، ۱۷درصدی و ۲۷درصدی همراه بوده است.
کاهش ۷۱درصدی سرقت مسلحانه در ده ماه سالجاری
وی اذعان داشت: همچنین در دی ماه سالجاری سرقت به عنف و زورگیری کاهش ۶۶درصدی و سرقت مسلحانه نیز کاهش ۷۱درصدی در ده ماه سالجاری را داشته است.
سرهنگ گل محمدی با بیان اینکه شهروندان از ورود هرگونه افراد ناشناس قبل از شناسایی کامل آن خودداری کنند، افزود: در هفته گذشته فردی با جا زدن خود به عنوان نیروی پلیس اقدام به آدم ربایی و زورگیری کرده بود که خوشبختانه پلیس با درایت کامل در ۳ساعت شناسایی و اقدام به دستگیری آن کرد که با توجه به این امر شهروندان باید مانع هر فردی بدون دریافت کارت شناسایی آن اقدام کنند.وی استفاده مادران از طلاجات در فرزندان را از دیگر موضوعات مهمی دانست که باید مورد توجه قرار داشته تا مانع بروز حوادث ناگوار در فرزندان شود.
افزایش ۷۲درصدی صلح و سازش در مراکز مشاوره نیروی انتظامی
رئیس پلیس پیشگیری انتظامی آذربایجان غربی از کاهش ۴درصدی پرونده های تحویلی به دستگاه قضایی در ۱۰ماه سالجاری خبر داد و اظهار کرد: در سالجاری ۹۴هزار و ۵۳۱ فقره پرونده در جرائم مختلف خانوادگی، درگیری و غیره توسط نیروی انتظامی تکمیل و تحویل دستگاه قضایی شده است.
سرهنگ گل محمدی در خاتمه با بیان اینکه با راه اندازی واحدهای مشاوره در کلانتری ها تعداد ۲۸هزار و ۳۲۲فقره مورد مشاوره قرار گرفته اند، بیان داشت: از این تعداد ۱۶هزار و ۴۹۷فقره منجربه صلح و سازش شده اند که نسبت به سال گذشته افزایش ۷۲درصدی صلح و سازش را شاهد بودیم.


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d8%b4%d9%81-%d8%a8%d9%8a%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d9%8a%da%a9-%d9%85%d9%8a%d9%84%d9%8a%d9%88%d9%86-%d9%88-705%d9%87%d8%b2%d8%a7%d8%b1-%d8%b9%d8%af%d8%af-%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d9%85%d9%88/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.