رييس جهاد کشاورزي استان :

کشاورزی آذربایجان غربی با مشکلات و محرومیت های فراوان مواجه است

کشاورزی آذربایجان غربی با مشکلات و محرومیت های فراوان مواجه است

گروه خبر: رییس جهاد کشاورزی آذربایجان_غربی گفت: با اینکه این استان بیشتر نیاز کل کشور را تامین می کند، اما هنوز کشاورزی به صورت سنتی انجام شده و نتوانسته است محرومیت های موجود در خود را رفع نماید.
به گزارش آرازآذربایجان ، آذربایجان غربی جز آن دسته از استان های کشور است که ماهیت اقتصادی آن حول فعالیت های کشاورزی است، با اینکه این استان بیشتر نیاز کل کشور را تامین می کند، اما هنوز کشاورزی به صورت سنتی انجام شده و نتوانسته است محرومیت های موجود در خود را رفع نماید.
حال باید ببینیم اقدامات اداره کل جهاد کشاورزی در هفته دولت چه جایگاهی را برای استان در بخش کشاورزی و حوزه درآمد تعیین می کند.
رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت در محل روستای بالو ارومیه، تشکیل شد اظهار داشت: شعار امسال تمام دستگاه های اجرایی در هفته دولت ، شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی بوده و تمام عملکرد های خود را در تحقق این شعار سوق می دهند.
اسمعیل کریم زاده با بیان اینکه، بعد از انقلاب اسلامی، بخشی از منابع و اعتبارات دولت در حوزه کشاورزی و در اختیار کشاورز قرار داده شده است در حالیکه این امر در قبل از انقلاب به ندرت انجام می شد، بیان کرد: در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تولیدات بخش کشاورزی استان ۱٫۱٫۷ میلیون تن بوده است و اکنون با ثابت بودن پارامترهایی همچون زمین، وسعت باغات و غیره این مقدار به ۶٫۶ میلیون تن افزایش یافته است و در این برهه از زمان آذربایجان غربی قادر است، علاوه بر تامین نیازهای خود، نیاز سایر استان ها و گاها مردم خارج از کشور را نیز تامین کند.
وی، بازار صادرات محصولات را در استان مطلوب خوانده و تصریح کرد: صادرات یکی از اهداف وزارت جهاد کشاورزی بوده و لذا اقدامات کاربردی را در راستای شناسایی بازار هدف مطمئن به کار گرفته و صادر کنندگان را در یک مسیر قابل اطمینان قرار می دهند.
این مسوول، میزان تولیدات محصولات کشاورزی را ۴٫۵ میلیون تن زراعی، ۱٫۵ میلیون تن محصولات باغی و نزدیک به ۶۰۰ هزار تن دامی، اعلام کرده و عنوان کرد: هم اکنون محصولات استان به کشورهای عراق، دبی، عمان، قطر، پاکستان، افغانستان، هندوستان صادر شده و لازم است از نهایت توان اداری و اجرایی خود برای افزایش ارزش افزوده و بهره وری استفاده کنیم.
وی، مجموع پروژه های کلنگ زنی و قابل افتتاح اداره کل جهاد کشاورزی استان را در هفته دولت ۲۶۵ مورد خوانده و گفت: ۲۵۲ مورد از مجموع پروژه های ذکر شده با صرف اعتباری بالغ بر ۵۰۶۹۱۷ به در هفته دولت به بهره برداری می رسد و زمینه اشتغال را برای ۴۴۴ نفر به صورت مستقیم و ۶۵۶ نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می کند.رییس جهاد کشاورزی استان در تشریح جزییات این پروژه ها افزود: تعداد ۱۰ پروژه در مدیریت صنایع تبدیلی و تکمیلی، ۱ پروژه در معاونت بهبود تولیدات دامی، ۲ پروژه در معاونت بهبود تولیدات گیاهی، ۱۷۸ پروژه در مدیریت آب و خاک، ۳ پروژه حوزه مدیریت شیلات در شهرستان های تکاب، پلدشت و شاهین دژ، ۵ پروژه در مدیریت تعاون روستایی، ۴۶ پروژه در اداره کل امور عشایر استان و ?۷ پروژه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری با صرف اعتبار ??? ۵۰۶میلیارد ریال افتتاح می شوند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


9 − هفت =