نماينده مردم مياندوآب درمجلس:

کشاورزی آذربایجان غربی با خطر سقوط مواجه است

کشاورزی آذربایجان غربی با خطر سقوط مواجه است

گروه خبر: نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ما نگران سقوط کشاورزی در آذربایجان غربی هستیم.
به گزارش آرازآذربایجان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست کشور به همراه معاون وزیر راه و شهرسازی به عنوان نماینده هئیت دولت در جریان سفر یک روزه رئیس جمهور به آذربایجان_غربی میهمان مردم میاندوآب بود.
عیسی کلانتری ابتدا به همراه مسئولین شهرستانی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شهید باکری میاندوآب افتتاح و سپس بازدید از پتروشیمی میاندوآب نیز داشت و سپس در جلسه شورای اداری شهرستان حضور یافته و سخنرانی کرد.
در جلسه شورای اداری شهرستان میاندوآب، معاون استاندار و فرماندار ویژه میاندوآب در سخنانی با اشاره به با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های میاندوآب، اظهار کرد: میاندوآب به دلیل موقعیت جغرافیایی و خاک و آب مساعد از شرایط ویژه و خاصی در سطح استان و منطقه برخوردار بوده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی، وفاداری خود را به آرمان های نظام و انقلاب در صحنه های مختلف نشان داده اند.
ناصر امیری با ارائه گزارشی از وضعیت و برخورداری های شهرستان میاندوآب در زمینه های مختلف، گفت: شهرستان میاندوآب به دلیل موقعیت جغرافیایی بی نظیر خود، از پتانسیل خوبی در زمینه گردشگری برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه مشکلات و درخواستهای مردم میاندوآب در قالب کتابچه تقدیم رئیس جمهور می شود، گفت: از عمده مشکلات شهرستان، پایین بودن سرانه ورزشی شهرستان است که درخواست احداث استادیوم پنج هزار نفری و سالن های ورزشی در مناطق مختلف شهرستان را داریم.
امیری ارتقا مرکز آموزش عالی شهید باکری به دانشگاه را دیگر خواسته مردم عنوان و تصریح کرد: ضعف جدی زیر ساخت های شهری و ایجاد توسعه پایدار در ستاد بازآ?رینی شهری و توانمندسازی و ارائه تسهیلات در راستای سرمایه گذاری صنعتی و تولید از دیگر موضوعات مهم مربوط به شهرستان میاندوآب است.معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب بر لزوم توجه ویژه به جاده سرچم که از دهه ۷۰ در حال احداث است و کنارگذرهای شرقی و غربی میاندوآب اشاره کرد و افزود: هم چنین لازم است تا توجه ویژه ای برای مطالعه و اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری چهاربرج و باروق و نیز تکمیل شبکه فاضلاب شهری میاندوآب که از ۵۳ درصد پیشرفت برخوردار است، انجام شود.
وی با درخواست از رئیس جمهور و دولت برای تبدیل کمپ سد نوروزلو به منطقه گردشگری، گفت: هم چنین عدم وجود جاده مناسب در مناطق بالادست بخش باروق و مشکل آب روستایی از دیگر مسائلی است که مردم با آن روبرو هستند.
امیری به بخش بهداشت و درمان نیز اشاره و اظهار کرد: بیمارستان عباسی میاندوآب فرسوده بوده و ضروری است تا بیمارستان جایگزین این بیمارستان که مصوب نیز شده، احداث شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب در پایان با بیان اینکه احداث پست برق ۱۳۲ کیلووات در چهاربرج از خواسته های مردم بخش مرحمت آباد است، تصریح کرد: توجه جدی به بهسازی مدارس، ایجاد اداره استاندارد، تکمیل درمانگاه تخصصی تامین اجتماعی و توجه به کشاورزی شهرستان از دیگر خواسته های مردم است.
خدمت به مردم را جایگزین تضارب آرا کنیم
هم چنین دراین جلسه امام جمعه میاندوآب نیز در سخنانی با تاکید بر اینکه باید سعی کنیم در مدت مسئولیت خویش به مردم خدمت کنیم، اظهار کرد: نباید به گونه ای عمل کنیم که در روز قیامت حسرت بخوریم که می توانستیم به مردم خدمت کنیم ولی نکردیم، می توانستیم گره از کار کسی بگشائیم ولی نکردیم.
حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده افزود: ما خیلی از انرژی خود را برای تضارب آرا و خنثی کردن یکدیگر از بین می بریم و این خیلی خوب نیست.وی با تاکید بر اینکه باید خدمت به مردم را جایگزین تضارب آرا کنیم، گفت: با هم افزایی زیر پرچم ولایت باید به مردم خدمت کرد و پیش وجدان خود راحت باشیم که کم کاری نکرده_ایم.امام جمعه میاندوآب هم چنین بر لزوم استفاده از ظرفیت ها برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و توسعه شهرستان تاکید کرد.
نگران سقوط کشاورزی در آذربایجان غربی هستیم
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه ما نگران سقوط کشاورزی در آذربایجان_غربی هستیم، اظهار کرد: کلانتری در زمینه کشاورزی تخصص دارد و امیدواریم به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.جهانبخش محبی نیا با اشاره به اینکه ما در این منطقه ای زندگی می کنیم و نسبت به کشاورزی نگران هستیم، افزود: هم دریاچه ارومیه را احیا کنیم و هم به کشاورزی ما آسیب نرسد و امیدواریم مسئولان توجه ویژه به آن داشته باشند.وی با اشاره به سهم شهرستان میاندوآب از ستاد احیا دریاچه ارومیه ، گفت: سد سازی در میاندوآب متوقف شده و این در حالی است که در برخی مناطق مانند بخش باروق نیاز داریم.
نماینده میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی به موضوع استقلال مرکز آموزش عالی شهید باکری میاندوآب اشاره و تصریح کرد: امیدواریم این نگاه استانی از شهرستان ها برداشته شده و این گونه نباشد که بگوید چرا میاندوآب باید ردیف مستقل داشته باشد و درخواست داریم در زمینه استقلال این مرکز نیز عنایتی ویژه شود.
محبی نیا با اشاره به عملیات احداث جاده سرچم-میاندوآب، اظهار کرد: آخوندی گفت این جاده سال ۹۶ تمام می شود، بعدها گفتند اول ۹۷ و الان نگران هستیم که ۹۸ نیز تمام نشود.
وی افزود: هم اکنون در کیلومتر ۶۰ این جاده هستیم و ۱۴ کیلومتر سازه ها ایجاد و سه کیلومتر دست نخورده باقی مانده است و پیمانکار پروژه نیز اعلام کرده که ۴۰ میلیاردریال پول بدهید تا مسیرگشایی انجام شود، که امیدواریم با عنایت ویژه حداقل مسیرگشایی بود.
Arazazarbaijan.aghtesadi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۳۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷ ق.ظ

دیدگاه


6 + هفت =