کشاورزان آذربایجان غربی رغبتی برای بیمه محصولات خود ندارد

گروه خبر: مدیر کل ستاد حوادث و مدیریت بحران آذربایجان غربی از عدم توجه و رغبت کشاورزان به بیمه کردن محصولات خود با وجود ارائه تسهیلات دولتی انتقاد کرد.
محبوب زارع در گفت‌وگو با مهر، افزود: متاسفانه با وجود ارائه تسهیلات لازم و راه اندازی صندوق بیمه محصولات کشاورزی و تحمل خسارتهای فراوان ناشی از سیل و سرمازدگی محصولات، کشاورزان توجهی به بیمه کردن محصولات خود ندارند.
وی با اشاره به اینکه سرمازدگی و سیل از جمله حوادثی است که سالانه خسارتهای زیادی را به بخش کشاورزی آذربایجان غربی وارد می کند، اظهار داشت: بیمه محصولات کشاورزی می تواند در صورت بروز حوادث و بحرانها اقتصاد معیشتی کشاورزان را تحت پوشش قرار دهد.
مدیر ستاد حوادث و مدیریت بحران آذربایجان غربی با اعلام اینکه میزان خسارات حوادث و بلایای طبیعی در سال ۹۱ بالغ بر ۴ هزار و ۱۵۸ میلیارد ریال برآورده شد، اعلام کرد: حجم قابل توجهی از این خسارات مربوط به بروز سیل و خشکسالی در استان بود.
زارع سرمازدگی را بحرانی ترین حادثه سال ?? آذربایجان غربی دانست و با اشاره به اینکه امسال بیشترین خسارات وارده در استان بر اثر سرمازدگی محصولات کشاورزی بود، ادامه داد: سطح زیر کشت آبی، خطر پذیری سیلاب و خشکسالی سه موضوع اصلی نیازمند هماهنگی دستگاهها است.
وی با بیان اینکه بدلیل قرار گرفتن در منطقه کوهستانی و بارش های شدید باران و تگرگ در برخی فصول سال در این خطه از کشور از آذربایجان غربی استانی سیل خیز ساخته، یادآور شد: متاسفانه هم اکنون بیش از بیش از دو هزار روستای این استان در مسیر ? هزار و ??? کیلومتر از رودخانه ای سیل خیز قرار دارند.
وی ادامه داد:به هر حال تبدیل نزولات آسمانی به سیل های مخرب برای ساکنان مناطق سیل خیز در استان ، بهره برداری بی رویه از آبخوان ها و نبود تغذیه سفره های آب زیرزمینی ، توجه بیشتر به سیلاب و بهره برداری بهینه از آن را ضروری می کند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۵:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


7 × = بیست هشت