- آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی - http://www.araznews.ir -

کسی باید رئیس مجلس شود که به لحاظ اقتصادی پاکدست باشد

Posted By admin On خرداد ۶, ۱۳۹۹ @ ۱۰:۰۹ ق.ظ In اخبار ویژه,سیاسی | No Comments

گروه گفت وگو: در ایام انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی مقرر بود دیداری با مدیران مسوول و مدیران خبرگزاری های استان در دفترروزنامه آرازآذربایجان داشته باشند ؛ضیق وقت و تراکم کارها و از دیگر سو شیطنت برخی دوستان! مانع از آن شد دیدار مذکور رقم خورد.
بعد از انتخابات ؛ یکی از روزهای کرونایی برای امر فوق معین شد که باز مقدور نشد و سرانجام پنجشنبه ی هفته قبل با هماهنگی مقرر شد نخستین مصاحبه ی اختصاصی بعد از انتخاب شدن توسط مردم در کسوت نماینده ی ارومیه در مجلس شورای اسلامی با نخستین روزنامه ی استان آذربایجان غربی صورت گیرد. گرچه وحید جلال زاده در سال ۱۳۸۹ در کسوت استاندار آذربایجان غربی سر زده یکی از بازدیدهای خویش را ازدفتر نشریه آرازآذربایجان و امانت انجام داد ولی این بار بعد از ده سال در کسوت منتخب مردم ارومیه و از زاویه ای دیگر در دفتر روزنامه حضور یافت پیشتر در دوران استانداری وی این روزنامه مصاحبه ی اختصاصی هم با ایشان انجام داده بود.
تا جایی که من تجربه کرده و اطلاع دارم وی خیلی علاقه ای به برگزاری جلسات و مصاحبه_های روتین و خشک و رسمی آنچنانی ندارد و کماکان سعی می کند صمیمیت و یکدلی را در جلسات و مصاحبه ها و گفت و شنودها ایجاد و صبغه ی مردمی بودن را حفظ و از همه مهمتر آن را مدیریت نمایند.
در این جلسه که بیشتر به گفتگوی دوستانه با اکیپ خبری روزنامه همراه بود از همین ویژگی مدیریتی استاندار اسبق وارد مباحث شدیم جواب های مستدل و شفاف و هدفمند بطوری که اگر موافق نتیجه ی سوال نبودند صریحا مخالفت خویش را اعلام و نظر خود را شفاف بیان می کردند تا آنجا که ایشان را می شناسیم برای خوشایند افراد و جریانات فکری موضع نگرفتند ۱۱ سوال به نشانه ی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را آماده کرده ایم اما جلال زاده تازه از جلسه شورای قضایی دادگستری کل خود را با اسنپ به دفتر روزنامه رسانده شاید به اندازه ی کافی فرصت طرح همه آنها وجود نداشته باشد ولی سعی می کنیم سوال_های مهم را بپرسیم که جواب دادنش حدودا ۱/۵ ساعت طول می کشد ؛بنابراین برای شروع به ایام انتخابات برگشته و پرسیدیم.
علم مبارزه با فساد و رانت
*چرا وارد کارزار انتخاباتی شدید؟چه اهدافی داشته و دارید؟تکلیف »علم مبارزه با فساد«را چگونه بسرانجام خواهید رساند؟
از محور گفتمان خود در مجلس یازدهم تحت عنوان »مبارزه با فساد ، تبعیض و رانت« در ارومیه پرده برداشته ،همانی که در زمان تبلیغات انتخاباتی و در جریان سخنرانی ها اعلام کرده بود، می گوید: باید با بالابردن اعتماد عمومی وکوتاه کردن دست چپاولگران بیت المال مشکلات مردم را حل کرد.
اضافه می نماید:با توجه به برخی مشکلات وگلایه ها مبارزه با فساد وتبعیض باید اولویت کاری مجلس جدید قرار گیرد چرا که مبارزه با فساد یکی از عوامل توسعه کشور است هر چقدر دولت برای ساخت مدرسه، احداث جاده، تاسیس کارخانه ها و اشتغال زایی در بین جوانان تلاش کند، با یک پرونده رانت خواری و فساد همه تلاش های دولت عقیم خواهد ماند.
منتخب مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خرسندی خود از حضور در دفتری که هفته نامه امانت هم در آن استقراردارد را پنهان نمی کند و یاد آورمی شود از اینکه اولین مصاحبه خود بعد از انتخابات را در جایی انجام می دهند که در برهه ای این نشریه علم مبارزه با فساد و تبعیض در استان را برافراشته بود به فال نیک می گیردمی گوید: حضور هفته نامه امانت در افشای فساد و رانت خواری در دهه هفتاد در استان و جایگاه آن در بین مردم بی بدیل بود امروز وجود چنین رسانه ای در عرصه ی مطبوعات تحسین برانگیز است ،اضافه می کند: با بهره گیری از جوانان و نخبه گان شهر برای توسعه ی متوازن و همه جانبه شهر مان تلاش مضاعف خواهد کرد.
یادآورمی شود: رسانه‌ها باید کمک کنند که مطالبات را واقعی کنیم. به همین خاطر من از آن اولویت‌هایی که می‌شمارند، معتقدم مباحثی مانند معیشت، رفع مشکلات اقتصادی، فسادستیزی و مبارزه با تبعیض در کشور باید اولویت مجلس آینده باشد.
می گوید: فساد همیشه تلاش کرده افراد و دستگاههای مربوطه را به یک معضل در جامعه تبدیل نماید ادامه می دهد: دولت باید همواره در تلاش برای از بین بردن فساد و رانت خواری در جامعه اقدام و برنامه ریزی داشته باشد تا اعتماد مردم نسبت به نظام و دستگاههای اجرایی را بدست آورد.
وی به روند کار دولت در زمینه فساد و رانت خواری و اینکه دولت نباید اجازه دهد فرصتی برای بد بینی و بدنامی احزاب و دستگاههای اجرایی در بین مردم ایجاد شود، اشاره کرده و می_گوید: مبارزه با تبعیض و فساد، توسعه متوازن در ارومیه، توجه به اشتغال پایدار و عمل به بیانیه گام دوم انقلاب ازجمله مهترین برنامه هایش در طول ۴ساله نمایندگی مجلس شورای اسلامی خواهدبود. خود را مکلف میداند همانطور که در زمینه اشتغالزایی، سرمایه گذاری ودر عرصه رفاه اجتماعی، بهداشت و درمان و آزادی بیان مطبوعات فعالیت کند همیشه در کنار مردم بر علیه فساد و رانت خواری هم مبارزه نماید.
استاندار اسبق از تلاش بی وقفه خود در زمینه ریشه کن کردن فساد و تبعیض در شهر ارومیه می گوید: امروز تلاش من برای دفاع از حقوق مردم ارومیه است و اجازه نخواهم داد فساد در این شهر بزرگتر و باعث از بین رفتن هرچه بیشتراعتماد مردم به نظام شود.چرا که همه جوامع این را میدانند برخورد با رانت خواران و مبارزه با فساد باعث ایجاد اعتماد و جلب رضایت مردم خواهد شد.
دفاع از برخی عملکرد دوران سکانداریش در استان و گلایه ای که بود
*می پرسیم در دوران استانداری تا ن برخی پروژه های فاخر را افتتاح کردید، فکر می کنید بعد از شما چه اقداماتی را در استان می_توانستند انجام دهند و ندادند؟ شما برای کمک به پروژه ها و زیر ساخت ها در کسوت نمایندگی چه اقداماتی خواهید کرد؟
می گوید: ببینید ! زمانی که من استاندار بودم برخی پروژه های نیمه تمام را از استاندار و به تبع از دولت قبلی تحویل گرفتم چرا که خود را موظف به اتمام آن ها می دانستم در حالی که شروع کننده من نبودم ولی جایگاهم ایجاب می_کرد چنان عمل شود. طبیعتا پروژه هایی هم در زمان من و دولتی که در آن مسئولیت داشتم افتتاح و برخی آنها به دلیل اتمام ماموریت نیمه تمام ماند. قطعا مسئولین وقت پس از من موظف به ادامه و اتمام آن پروژه ها باید می بودند. متاسفانه برخی مسئولین عالی رتبه وقت استان فرافکنی کرده و از پروژه های نیمه تمام دولت ها به عنوان خرابه یاد کردند. سپس با لبخند می گوید: از جمله خرابه هایی که بخاطر تاخیر سفر رئیس جمهور وقت به آذربایجان غربی مورد بهره برداری قرار نگرفت پروژه فاخر پتروشیمی مهاباد بود.
از دیگر پروژه های نیمه تمام دوران مسئولیتش به پروژه هتل پنج ستاره آنای ارومیه اشاره کرد و می گوید: این هتل با داشتن ۱۹۶ اتاق و سوئیت که به سبک مدرن بنا شده و دارای امکانات ویژه برای رضایت خاطر تجار، بازرگانان و همایش های اداری خارجی هست که در زمان مسئولیت وی در استان شروع شده بود.
جلال زاده البته اذعان کرد با آغاز دوره نمایندگی مجلس در اتمام برخی پروژه ها از جمله پروژه نیمه تمام تالار شهر ارومیه که از زمان خود هنوز باقی مانده و نیز کمک به مسئولین در پروژه فروش سیب درختی که در زمان استانداری_اش مصوبات خوبی گرفته شده بود اقدام خواهد کرد.در خصوص سیب درختی کشاورزی ارومیه افزود: باید بخش های مختلف تولید، افزایش کیفیت، ‌بازار فروش و صادرات این محصول مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای لازم برای رفع مشکلات این حوزه نیز اتخاذ شود.
وی دغدغه دیگر خود اتمام پروژه نیمه تمام بزرگراه ارومیه تبریز عنوان کرد.
جلال زاده در نهایت از به سرانجام رساندن پروژه های نیمه تمام از جمله به اتمام زمین فوتبال اشاره و می گوید: به سرنوشت برخی از پروژه های نیمه تمام در اولین فرصت کاری کمک کرده و به اتفاق مسئولین ذی ربط به پایان خواهیم رساند صد البته همه نمایندگان و مسئولین اجرایی برای رفع موانع بهره برداری آنها باید آستین همت بالا ببرند چرا که پروژه های جدید برای آبادانی و در راستای خدمت به مردم می باشد .
اشراف کامل به پروژه های استان دارم
*از جلال زاده پرسیده شد با توجه به اشراف به مسائل و پروژه های استان اتمام کدام پروژه_ها و طرح ها درالویت کاری اش قرار خواهد گرفت؟
وی گفت: نمایندگان منتخب مجلس یازدهم استان بر این موضوع متفق‌القول هستند که باید همدلی و صمیمت، در مباحث اصلی، ضروریات و فوریت‌های استان داشته باشند.
یکی از اصلی ترین کارهایم در مجلس کمک به توسعه حمل و نقل و راه و ترابری و زیرساخت های این بخش خواهد بود چرا که بدون ارتقای حوزه ی حمل و نقل اعم از ترانزیت و پایگاههای هوایی انتظار پیشرفت برای استان محقق نخواهد شد.
جلال زاده گلایه کرد : احداث پایگاه هوایی آسمان در ارومیه که توافق اولیه آن در دوره استانداریش کلید زده شده بود و متاسفانه بعد ها پیگیری نشد در صورت حادث شدن این امر می_توانست زمینه‌ی پیشرفت آذربایجان‌غربی را فراهم ‌کندارتقای صنعت هوانوردی منجر به تربیت نیروی انسانی ماهرشود و توسعه اقتصادی و تسهیل در ترانزیت کالا را به همراه خواهد داشت.
استاندار اسبق در ادامه با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی در خصوص گسترش سطح روابط خارجی نیز گفت: هدف ما تبدیل آذربایجان‌غربی به یک هاب اقتصادی در منطقه است که احداث شرکت هواپیمایی و راه‌اندازی پروازهای این شرکت در فرودگاه بین‌المللی ارومیه، استان را در رسیدن به این هدف یاری می‌کند.
منتخب مردم ارومیه در مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: امید می‌رود با استقرار شرکت هواپیمایی آسمان در ارومیه در افق بلندمدت شاهد توسعه‌ی مراکز آموزشی هوانوردی صنعت هوانوردی و تربیت نیروهای متخصص این حوزه در استان باشیم.
وی درخصوص بهره برداری از سالن مسافری پایانه مرزی و روند ساخت پایانه مرزی سرو- ارومیه هم گفت: باتلاش مدیرکل راهداری و پایانه ها سالن مسافری پایانه مرزی سرو با پیشرفت فیزیکی بیش از۹? درصد آماده بهره‌برداری شده و با عملیاتی که در بحث محوطه‌سازی خواهد شد، شرایط لازم را برای بهره‌برداری کامل از این پایانه و سالن زیبا با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان فراهم شده و در اختیار مردم و مسافران قرار می‌گیرد.
جلال زاده با اشاره به گمرک، ترانزیت و مرزی بودن سرو گفت: یکی از مرز های زمینی سه گانه_ی ایران با ترکیه مرز سرو است توسعه راه‌های اصلی، زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی کشور به شمار می‌رود و می‌تواند با پایان آن و در اختیار قرار داشتن جاده‌های اصلی در خدمت اقتصاد کشور، نسبت به توسعه و ایجاد اشتغال پایدار کمک کند.بی‌شک یکی از رسالت‌های اصلی بر این اساس است که با همکاری دستگاه‌های مربوطه به ویژه اداره کل راه و شهرسازی بتوان نسبت به احداث راه‌های اصلی و تکمیل و بهره‌برداری از این راهها به توسعه اقتصاد و اشتغال استان کمک کرد.
چه کسی رئیس مجلس خواهد بود؟
*می گوییم در خصوص انتخابات ریاست مجلس و کمسیون ها چه عقیده ای دارید ؟
سریع جواب می دهد: معتقدم کسی باید به صندلی قوه مقننه تکیه داشته باشد که به لحاظ اقتصادی پاکدست بوده و هیچگونه حرف و حدیثی به لحاظ مالی پشت سرش وجود نداشته باشد. در خصوص کمیسیون ها هم با توجه به تخصص افراد و توانایی های انان پیشنهادهایی می شود که برای این بنده حقیر نیز اتفاق افتاده است در صورت اقبال نمایندگان از هیچ مسئولیتی شانه خالی نخواهم کرد. ادامه دارد


Article printed from آراز آذربایجان – روزنامه خبری آذربایجان غربی: http://www.araznews.ir

URL to article: http://www.araznews.ir/%da%a9%d8%b3%d9%8a-%d8%a8%d8%a7%d9%8a%d8%af-%d8%b1%d8%a6%d9%8a%d8%b3-%d9%85%d8%ac%d9%84%d8%b3-%d8%b4%d9%88%d8%af-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d9%87-%d9%84%d8%ad%d8%a7%d8%b8-%d8%a7%d9%82%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d8%af/

Copyright © 2013 آراز آذربایجان - روزنامه خبری آذربایجان غربی. All rights reserved.