دروغ بزرگ؛

کدام داعش؟ کدام کشک…

کدام داعش؟ کدام کشک…

گروه تحلیل: دروغ بزرگ، سیل قطره‌ای یا حقیقت‌نمایی توهمات رسانه‌ای یکی از سبک‌های جنگ نرم در حوزه رسانه است. در این راهکار طولانی‌مدت، رسانه با توجه به خاستگاه و خط و مشی‌اش اطلاعاتی را از یک رویداد غیرواقعی به‌صورت تکه‌تکه و یا اصطلاحا قطره قطره به ذهن مخاطبان تزریق می‌کند.
برای مثال در حوزه اقتصاد، رسانه‌های زنجیره‌ای با انتشار مطالب غیرواقع در خصوص گرانی تعدادی از کالاها موجب ایجاد نگرانی عمومی در سطح جامعه و باورپذیری یک دروغ بی‌پایه و اساس می‌شوند.که البته با توجه به جریان سازی رسانه‌ای و هجوم آحاد مردم به سمت کالاهای مورد نظر این توهم به حقیقت پیوسته و منافع این رسانه‌ها تأمین می‌شود.
اما این روش در حوزه سیاست و امنیت کشورها نیز از سبک‌های پرکاربرد رسانه‌ای است، مثلا در جنگ آمریکا و عراق، ایالات متحده از این سبک جریان سازی برای فراری دادن نیروهای ارتش عراق و تضعیف روحیه مقاومت مردمی استفاده کرد. در حقیقت رسانه‌ها به‌اندازه‌ای روی یک دروغ مانور می‌دهند که در طولانی‌مدت، مخاطبان این دروغ را باور و یا از آن تأثیر می‌پذیرند.
چندهفته‌ای می‌شود که رسانه‌های معاند منطقه در قالب یک سناریو برنامه ریزی شده از خطر ورود و یا حمله نیروهای گروهک تروریستی داعش به خاک آذربایجان غربی خبر می‌دهند.ضدانقلاب به خوبی می‌داند که ایران و ملت بزرگش یک گروهک چندملیتی وحشی را در حد یک دشمن کوچک هم به رسمیت نمی‌شناسد و علی‌الظاهر تقریبا پاسخ تمام مردم این سرزمین در برابر خبر حمله داعش به ایران بزرگ یک نیشخند کوچک بیشتر نیست.
استفاده از ترفند دروغ بزرگ رسانه‌ای نسخه ضدانقلاب برای وجهه بخشی به این گروهک تروریستی است.ابتدا جوسازی و هشدار در خصوص احتمال نفوذ این گروهک به آذربایجان غربی، بعد از آن انتشار خبر ورود این افراد به خاک مقدس جمهوری اسلامی و در نهایت خبر حمله و درگیری در منطقه می‌تواند ذهن مخاطبان را درگیر و شاید آشفته کند.
در این میان برخی از خبرگزاری‌هانشریات و سایت‌های خبری بدون توجه به ماهیت فعالیت‌های رسانه‌ای این گروه در راستای افشای دروغ‌پردازی این رسانه‌ها برآمدند که متأسفانه این اقدام موجب تسریع در تحقق هدف شوم ضدانقلاب یعنی ایجاد نگرانی در میان آحاد مردم شد.
متخصصین جنگ نرم پادزهر دروغ بزرگ را “بایکوت خبری” نام نهاده‌اند. بایکوت نه به معنای سکوت بلکه پیشگیری از جوسازی و در اختیار قرار دادن فضای رسانه‌های داخلی در راستای تحقق اهداف ضدانقلاب.
مدیریت جو رسانه‌ای درحالی‌که تعدادی زیادی از خبرگزاری‌ها و جراید با تأثیرپذیری از کمبود خبر و محتوا به دنبال یک مانور ضد خبری هستند بسیار دشوار است.
در این میان رسانه‌های ارزشی و باسابقه می‌بایست ضمن بررسی رفتارهای جبهه معاند در برهه‌های خاص زمانی تاکتیک‌های هجومی دشمن را شناسایی و در برابر این حملات با دید گسترده‌تری عمل و از قرار گرفتن ناخواسته ابزارهای اطلاع‌رسانی‌شان در اختیار ضدانقلاب جلوگیری کنند.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ندای ارومیـــــه، همه می‌دانند، داعش جرات تماشای شرق عراق را ندارد! چشم‌های پست این تروریست‌ها نای تماشای ایران بزرگ را ندارد.حضور داعش در ایران یک لطیفه واقعی است، اما این لطیفه می‌تواند در سایه بی‌توجهی‌ها و حرکت‌های غلط رسانه‌ای به یک اعصاب خوردی مزمن تبدیل شود.
حواسمان باشد…

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


7 × = پنجاه شش