کاهش ۲٫۶ درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان غربی

کاهش ۲٫۶ درصدی تلفات سوانح رانندگی در آذربایجان غربی

آراز آذربایجان- مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی گفت: در هشت ماه امسال ۵۱۲ نفر در سوانح رانندگی جاده ای و شهری استان جان خود را از دست داده اند که ۲٫۶ درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است.
رسول روشنی افزود: در مدت مشابه سال گذشته ۵۲۶ نفر در سوانح رانندگی در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده بودند که امسال ۱۴ نفر کمتر شده است.
وی اضافه کرد: از این تعداد ۳۲۲ نفر در مسیرهای برون شهری و روستایی و ۹۸ نفر در معابر درون شهری جان خود را از دست داده اند.
وی با اشاره به سهم ۴۱ درصدی رانندگان خودرو در تلفات سوانح رانندگی آذربایجان غربی اظهار کرد: ۲۰۸ نفر از کل جان باختگان این حوادث به رانندگان، ۱۹۱ نفر به سرنشینان خودرو، ۹۸ نفر به عابران پیاده، ۵۹ نفر به راننده موتور و پنج نفر نیز به راکبان دوچرخه اختصاص دارد.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: در هشت ماه امسال همچنین ۹ هزار و ۲۴۶ نفر در جاده ها و معابر شهری استان مصدوم شده اند که ۱۱ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
روشنی گفت: علت جان باختن ۵۴ درصد از این افراد، ضربه به سر بوده که نشان دهنده لزوم استفاده از کمربند ایمنی و رعایت موارد ایمنی در زمان رانندگی است.
وی افزود: همچنین ۵۱ درصد تلفات سوانح رانندگی در استان در محل وقوع حادثه جان خود را از دست داده اند.
وی اظهار کرد: از کل تلفات سوانح رانندگی در استان، ۱۴۶ نفر معادل حدود ۳۰ درصد به شهرستان ارومیه و ۸۱ نفر معادل ۱۶ درصد مربوط به شهرستان خوی است.
سالانه بیش از ۶۰۰ نفر در سوانح رانندگی در آذربایجان غربی جان خود را از دست می دهند و افزون بر ۱۰ برابر این تعداد نیز مصدوم می شوند.
منبع:ایرنا

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۰۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۹:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = سیزده