دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خبرداد

کاهش ۴۶ درصدی مراجعین سرپایی کرونایی به مراکز درمانی آذربایجان غربی

کاهش ۴۶ درصدی مراجعین سرپایی کرونایی به مراکز درمانی آذربایجان غربی

آراز آذربایجان، دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۲۱۶ بیمار در بخشهای کرونایی استان بستری هستند.
دکتر سید جلیل موسوی افزود: در حال حاضر ۲۱۶ بستری در بخشهای کرونایی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۸ نفر با تشخیص قطعی و تست مثبت بستری شدند.
وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته بغیر از ارومیه مورد بستری مثبت در سایر شهرستانها ثبت نشده است، ادامه داد: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته نیز۳۸ بیمار بستری شدند که تست یک نفر مثبت است.
این متخصص بیماریهای عفونی با بیان اینکه میانگین بستری های کل طی ۲ هفته گذشته ۳۸۹ نفر بود که این آمار درهفته جاری به ۲۴۵ نفر رسید، افزود: میانگین مراجعات سرپایی نیز به مراکز درمانی از ۱۹۹ نفر در دو هفته پیش به ۹۱ نفر در هفته جاری رسیده که کاهش ۴۶ درصدی را در این بخش نشان می دهد.
دکتر موسوی با اشاره به ثبت یک مورد فوتی مثبت در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان نقده اظهار کرد: تاکنون ۷۷۱۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را ازدست دادند.
این متخصص بیماریهای عفونی در ارومیه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته نفر۱۶ مبتلای مثبت در استان ثبت شده و در این بازه زمانی ۱۱۰ نفر به مراکز ۱۶ ساعته در استان مراجعه کردند.
وی از تزریق ۹۸۲ دوز واکسن کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبرداد و گفت: ۴۴.۹ دردص جامعه هدف ۱۸ سال به بالا در استان دوز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
دبیرقرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان خاطر نشان کرد: ۳۵.۹ درصد جامعه هدف ۵ تا ۱۱ سال دوز اول، ۱۷.۷ درصد دوز دوم، ۹۰.۴ درصد جامعه هدف ۱۲ تا ۱۷ سال دوز اول و۷۹.۴ درصد دوز دوم ، ۹۲.۲درصد جامعه هدف ۱۸ سال به بالا دوز اول و ۸۵.۳ درصد دوز دوم را دریافت کردند.
دکتر موسوی با اشاره به رنگبندیس کرونایی نیز گفت: درحال حاضر پیرانشهر آبی، شهرهای پلدشت، چایپاره، میاندوآب و نقده نارنجی و مابقی شهرهای استان زرد است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۳:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


8 + هفت =