معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکي آذربايجان غربي:

کاهش سزارین در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی قلمداد می‌شود

کاهش سزارین در مناطق مختلف کشور  از جمله آذربایجان غربی قلمداد می‌شود

گروه خبر:معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: کاهش سزارین در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان غربی قلمداد می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم حسنی در نشست خبری که در سالن جلسات حوزه ریاست دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار داشت: تحول نظام سلامت رویداد عظیمی به حساب می‌آید، که این امر در اولویت قرار گرفته است.
وی به آمار موالید آذربایجان غربی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعداد ۶۲ هزار و ۵۶۲ مورد تولد در آذربایجان غربی رخ داد، که ۵۶ درصد این تولدها به صورت زایمان طبیعی و ۱۳ درصد هم به شکل زایمان سزارین صورت گرفت.
حسنی از طرح کاهش دو و نیم درصدی زایمان سزارین در ماه خبر داد و تصریح کرد: زایمان به روش سزارین، ‌سلامت مادران را در طولانی مدت ‌به خطر می‌اندازد.
وی با بیان اینکه مادران با انجام این روش زایمان در سال‌های آینده ‌با مشکلات متعددی مواجهه می شوند، گفت: نوزادان در این روش بیشتر از زایمان طبیعی فوت می‌کنند.
حسنی با بیان اینکه زایمان به روش طبیعی باید به سرعت با سزارین جایگزین شود، خاطرنشان کرد: برای اینکه بانوان از زایمان طبیعی استقبال کنند، تعرفه زایمان طبیعی و سزارین یکسان شد.
وی از اجرای سه بسته طرح تحول نظام سلامت برای بیماران از ۱۵ اردیبهشت امسال خبر داد و تصریح کرد: این طرح شامل هفت محور اساسی بوده و مهم‌ترین وظیفه آن کاهش میزان پرداختی بیماران بستری در بیمارستان‌های وابسته به وزارت درمان است.
حسنی در ارتباط با برنامه دوم طرح تحول نظام سلامت، افزود: ارتقای کیفیت هتلینگ در بیمارستان‌های وابسته به بهداشت، درمان و ترویج زایمان طبیعی از دیگر برنامه‌های طرح تحول نظام سلامت قلمداد می‌شود.
وی افزود: هم‌اکنون در بیمارستان‌های دولتی زایمان‌های طبیعی به صورت رایگان انجام می‌شود و کاهش فرانشیز هزینه‌های بیمار و ارتقای کیفی خدمات به مراجعان در حال اجرا است.
معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از روستاهایی که در ۴۵ کلیومتری مرکز شهر قرار دارند و امکان دسترسی به بیمارستان، پزشک و دارو برای آنها وجود ندارد به راحتی و از نزدیک به خدمات درمانی دسترسی پیدا می‌کنند.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۴:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


× پنج = 5