معاون حفاظت و بهره‌برداري آب منطقه‌اي استان خبر داد

کاهش سالانه ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

کاهش سالانه ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه

گروه خبر:معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از کاهش سالانه ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متری ارتفاع آب دریاچه ارومیه خبر داد.
افشین امیرپوردیلمی در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: با توجه به بحران دریاچه ارومیه و تبعات ناشی از خشکی دریاچه ارومیه باید در بخش‌های مختلف مصرف آب صرفه‌جویی شود.
وی بر استفاده از سیستم آبیاری نوین در اراضی کشاروزی استان تاکید کرد و افزود: کشت محصولات کم‌آب و استفاده از سیستم آبیاری نوین تاثیر قابل توجهی در کاهش میزان مصرف آب در بخش کشاورزی دارد.معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی از کاهش حجم آب دریاچه ارومیه خبر داد و تصریح کرد: کاهش حجم آب دریاچه ارومیه از ۱۸ سال گذشته آغازشده است و این روند همچنان ادامه دارد.این مسئول با بیان اینکه هر سال ۳۰ تا ۴۰ سانتی‌متر از ارتفاع آب دریاچه ارومیه کاسته می‌شود، خاطرنشان کرد: هم اکنون وضعیت دریاچه ارومیه مناسب نبوده و در وضعیت نامطلوبی قرار دارد.دیلمی با بیان اینکه بهبود وضعیت دریاچه ارومیه با مصرف اصولی آب و صرفه‌جویی در مصرف آب امکان‌پذیر خواهد بود، مصرف بی‌رویه به ویژه در بخش کشاورزی و خشکسالی‌های اخیر را در خشک شدن دریاچه ارومیه مقصر عنوان کرد.
وی به انتقال آب از سد سیلوه و وان ترکیه اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود سال آینده با اتمام عملیات اجرایی در سد سیلوه شاهد انتقال آب از این سد به دریاچه ارومیه باشیم که این امر نوید خوبی در احیای دریاچه ارومیه می‌دهد. معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی خواستار مشارکت جدی مردم در این زمینه شد و اظهار داشت: احیای دریاچه ارومیه جز با کمک و همیاری مردم به ویژه کشاورزان میسر نخواهد شد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۴:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


نُه × 7 =