مدير کل آموزش و پرورش استان خبرداد

کاهش تراکم دانش‌آموزان کلاس اولی‌ در آذربایجان غربی

کاهش تراکم دانش‌آموزان کلاس اولی‌ در آذربایجان غربی

گروه خبر:مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی از کاهش تراکم دانش‌آموز در کلاس اولی‌های آذربایجان غربی خبر داد.
فریدون سید مصطفوی در گفت‌وگو با آرازآذربایجان اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان یکی از بزرگترین دستگاه‌های اجرایی اخلاق، حرمت و ادب را در جامعه گسترش و انجام می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه انتظار داریم آحاد مختلف مردم جامعه، مسؤولین و تمام کسانی که در جامعه نقش دارند این حرمت‌ها را در جامعه به جا بیاورند، تصریح کرد: باید به شأن و منزلت معلمان احترام بگذاریم تا این معلمان با تمام وجود در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه در آموزش و پرورش هیچ جریان سیاسی وجود ندارد، اذعان داشت: نقش تعلیم و تربیت به قدری خطیر، پیچیده و محترم است که فرصتی برای فعالیت‌ها و جریان‌های سیاسی در آموزش و پرورش به وجود نمی‌آید.
این مسؤول اعلام کرد: تمام معلمان تابع ولایت و برنامه‌های دولت هستند که در این راستا با تمام وجود ماموریت خود را که تعلیم و تربیت است به نحو احسن انجام می‌دهند.
سید مصطفوی با اشاره به برنامه‌های آموزش و پرورش برای سال تحصیلی ۹۵-۹۶، افزود: در سال تحصیلی جدید اصل بر عدالت آموزشی و کیفیت آموزشی بنا گذاشته شده است و امیدواریم بتوانیم این اهداف را به نحو احسن به سرانجام خوبی برسانیم.
وی با اشاره به آموزش در مقطع ابتدایی، یادآور شد: برنامه‌ریزی که برای سال جدید داریم این است که روی مقطع ابتدایی به خصوص اول ابتدایی کار زیادی شود برای اینکه تمام جوامع پیشرفته سرمایه‌گذاری را بر روی مقطع ابتدایی می‌گذارند.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با بیان اینکه بهترین معلم‌ها آنهایی هستند که آموزش‌های خاصی دیده‌اند، اظهار داشت: برای کلاس اولی‌ها سعی کردیم تراکم کلاس‌های آموزشی را کاهش دهیم و کلاس‌های درس را بین ۲۱ تا حداکثر ۳۱ دانش‌آموز قرار داده‌ایم.
این مسؤول با بیان اینکه برای اولین بار اولیاء و معلمین را با هم هماهنگ کرده‌ایم، تصریح کرد: برای سال جدید برای اولیاء کلاس‌های آموزشی قبل از سال تحصیلی گذاشته‌ایم تا مواردی که معلمین انتظار دارند تا در خانه اولیاء رسیدگی کنند به آن جامعه عمل بپوشانند.
سید مصطفوی اعلام کرد: ۵۸ هزار نوآموز را از لحاظ جسمی و فکری چک کرده‌ایم و برای دانش‌آموزان که مشکل یادگیری دارند بسته‌های آموزشی هم برای معلمین و اولیاء در نظر گرفته‌ایم تا در روش فرآیند آموزشی تاثیر منفی نگذارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۲۰ ق.ظ

دیدگاه


هشت × = 64