نماينده مردم استان در مجلس خبرگان:

کاهش استفاده از مجازات حبس نیاز جدی زندان های آذربایجان غربی است

کاهش استفاده از مجازات حبس نیاز جدی زندان های  آذربایجان غربی است

گروه خبر: نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: کاهش استفاده از مجازات حبس نیاز جدی زندان های استان است و باید در این زمینه برنامه ریزی های لازم در راستای احکام جایگزین حبس انجام شود.
حجت الاسلام عسگر دیرباز در دیدار با مدیرکل زندان های آذربایجان غربی افزود: استفاده از مجازات های جایگزین حبس و بهره مندی از تجربیات سایر جوامع بهترین روش در کاهش ورودی زندان هاست.
وی اظهار کرد: امیدواریم با تشکیل جلسات کاربردی و استفاده از تجربیات بین المللی و تعامل سازنده سیستم قضایی و زندان ها، شاهد کاهش استفاده از مجازات حبس در جامعه باشیم.وی اضافه کرد: دعوت از خیرین اصلاح و تربیت برای ساخت پروژه های عمرانی زندان راهکاری مناسب برای افزایش فضای مراکز تامینی و تربیتی استان است و می تواند در اتمام پروژه های نیمه تمام این اداره کل موثر باشد.نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ارائه آمار فراوانی جرم به ائمه جمعه و جماعات استان و اطلاع رسانی روحانیون در خصوص جرایم به مردم، در جرم زدایی و جلوگیری از رشد ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی می تواند مفید باشد.
میرعلی اکبر بنی هاشمی مدیرکل امور زندان ها و اقدامات تامینی تربیتی آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: ماموریت سازمان زندان ها تنها نگهداری فرد بزهکار و مجرم نیست و انگیزه اصلی تشکیل سازمان علاوه بر نگهداری، بحث اصلاح و تربیت است.
وی افزود: طبق بررسی های انجام شده ضعف بنیه اعتقادی، فرهنگی و کمبود سواد اجتماعی و تحصیلی به همراه نداشتن شغل مناسب از جمله عوامل اصلی اعمال بزهکارانه است که برای تغییر این افکار به همکاری روحانیون نیاز جدی داریم.
وی اضافه کرد: یکی از چالش های پیش روی جامعه زندانبانی استان کمبود فضای نگهداری مددجویان است که امیدواریم با تعاملی که با مسئولان استانی در این خصوص انجام شده بتوانیم در جهت افزایش سرانه فضای زندان های استان گامهای بلندتری برداریم.در نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش زندان ها به نقش تربیتی و اصلاحی تغییر یافت که این امر سال به سال تقویت شده است.آذربایجان غربی یکی از استان های فعال در اجرای طرح های بهبود وضعیت زندانیان در کشور به شمار می رود و علاوه بر اجرای طرح های آموزش مهارتی، برنامه های فرهنگی و معنوی زیادی نیز در زندان های استان برگزار می شود.
*ترویج فرهنگ نماز در جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان موثر است
مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی آذربایجان غربی گفت: ترویج فرهنگ نماز در جلوگیری از بازگشت دوباره مددجویان به زندان است.میرعلی اکبر بنی هاشمی افزود: اقامه نماز در زندان ها نقش کلیدی در کاهش رفتارهای پرخطر اساسی دارد و در این راستا سعی می کنیم روز به روز این کار فرهنگی و معنوی را در زندان های استان تقویت کنیم.وی اظهار کرد: نیاز به توجه به آموزه های دینی برای‌ اصلاح‌ و تربیت‌ مددجویان به دلیل افـزایش جرایم و افزایش‌ جمعیت‌ زندان‌ها به خوبی احساس می شود.
وی اضافه کرد: زندانیان محصول تربیت نادرست خانواده و جامعه هستند و در صورتی که این تربیت در خانواده و جامعه بهبود یابد، شاهد کاهش وقوع جرم در جامعه و همچنین کاهش بازگشت دوباره زندانیان به حبس خواهیم بود.
وی اظهار امیدواری کرد که با امضای این تفاهم نامه زمینه همکاری ستاد اقامه نماز استان در کارهای اصلاحی شدت بیشتری بگیرد.
علی برزگر، رئیس ستاد اقامه نماز آذربایجان غربی نیز در این آئین با بیان اینکه بسیاری از مسئولان استان اطلاع مناسبی از کارهای مثبت تربیتی درون زندان ها ندارند، گفت: این امر باعث شده است تا دستگاه ها نگاه و تعامل مناسبی با مسئولان اداره زندان ها نداشته باشند و برای تغییر این رفتار باید اطلاع رسانی مناسب برای جلب حمایت همگانی انجام شود.
وی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز برای تمامی گروهای سنی از دوره مهدکودک تا دانشگاه مربی مجرب در بحث شناساندن آثار و برکت های نماز دارد و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر در برگزاری جلسات نماز در زندان های آذربایجان غربی اعلام می کند.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، تفاهم نامه همکاری بین اداره کل زندان های آذربایجان غربی و ستاد اقامه نماز در راستای تعامل هرچه بیشتر در راستای اجرای راهبردهای ستاد اقامه نماز و سازمان زندان‌های کشور در مقوله نماز امضا شد.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۷:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


× 3 = بیست یک