معاون سازمان صمت استان :

کانکس‌های نظارتی درآذربایجان غربی مستقر می شوند

کانکس‌های نظارتی درآذربایجان غربی مستقر می شوند

گروه خبر: معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت،معدن و تجارت آذربایجان غربی از تشکیل ۱۰ هزار پرونده تخلف صنفی در استان طی سال جاری خبرداد.
محمودی با بیان اینکه طی سال جاری ۱۸۸ هزار و ۸۲۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی استان انجام شد، افزود: در راستای تشدید بازرسی از واحدهای صنفی در سطح عرضه امسال ۴۰۸۴ مورد بازرسی توسط بازرسان غیر بومی صورت گرفت.
وی افزود: بازرسی های انجام شده فوق منجر به تشکیل ۱۰ هزار و ۲۶۹ فقره پرونده تخلفات صنفی به ارزش بیش از ۳۸۰۰میلیارد ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع قضایی ذیصلاح ارجاع داده شده است.
محمودی عنوان کرد: بازرسی های انجام شده در سال جاری به لحاظ تعداد بازرسی یک درصد و از لحاظ تشکیل پرونده تخلفات صنفی ۱۸ درصد و از نظر مبلغ جرایم ۲ درصد نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته افزایش یافته است.
وی افزود: طی سال جاری ۴۵۷۱ مورد شکایات مردمی به این معاونت از طریق سامانه ۱۲۴، شکایات حضوری و کتبی واصل شده است که ۸۱ درصد شکایات کالایی و ۱۹ درصد از واحد های خدماتی می باشد.
محمودی خاطر نشان کرد: بعد از بررسی و رسیدگی به شکایات واصله مردمی ۲۲۵۴ مورد متخلف، ۲۱۲۰ مورد غیر متخلف و ۱۹۷ مورد نیز در دست بررسی است که نتیجه حاصله بعد از رسیدگی به شاکی اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان استان به نظارت بر دریافت کنندگان ارز در استان اشاره کرد و گفت: در راستای نظارت بر عملکرد دریافت کنندگان ارز از دولت ۲۵ فقره پرونده با تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۳۴۰۰میلیارد ریال تشکیل و به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شده است.
وی گفت: در سال جاری رصد و پایش مستمر میزان موجودی سردخانه ها و انبار کالاهای اساسی و ضروری مشمول اعلام موجودی انجام شده و ۶۰۰۰ مورد بازرسی از این واحدها منجر به تشکیل ۱۱۲ فقره پرونده تخلف به ارزش ۱۱۱ میلیارد ریال با عناوین عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و …شده که جهت رسیدگی بیشتر به مراجع ذیصلاع ارجاع شده است.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایسنا ، محمودی همچنین با بیان اینکه طرح ویژه نظارت نوروزی از اول اسفند ماه شروع و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در ضمن اجرای این طرح، در مناطق پر ازدحام شهر کانکس های نظارتی با حضور بازرسان مقیم از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، بازرسی اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی استان مستقر هستند که به صورت آنی به شکایات مردمی رسیدگی می کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


+ هشت = 16