فرماندار اروميه:

کاندیداها از ایجاد حساسیت های قومی برای جمع‌آوری آرا خودداری کنند

کاندیداها از ایجاد حساسیت های قومی برای جمع‌آوری  آرا خودداری کنند

گروه خبر: فرماندار ارومیه گفت: نامزدهای انتخابات پیشروی کشور از ایجاد حساسیت‌های قومیتی برای جمع‌آوری آراء و جلب نظر مردم به معنای واقعی خودداری کنند.
عباس حسن خانی در نشست نامزدهای انتخاباتی با اعضای هیئت اجرایی و نظارت بر انتخابات با بیان اینکه باید از طرح مباحث قومیتی در زمان انتخابات به جد پرهیز شود اظهارداشت: نباید روند تبلیغات، صحبت‌ها و جهت‌گیری‌ها به شکلی باشد که منجر به ایجاد شکاف‌های قومی، مذهبی و اجتماعی شود.
وی با بیان اینکه باید بافت فرهنگی پیچیده استان و شهرستان ارومیه همواره مورد توجه نامزدها قرار گیرد ادامه داد: فردی که به مجلس راه پیدا می‌کند نماینده آحاد مردم بوده و برای توسعه اتحاد، همدلی و هم‌افزایی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
فرماندار ارومیه با اظهار اینکه برگزاری انتخابات در فضای رقابتی سالم و بانشاط نشان‌دهنده اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است گفت: برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را در پیش‌رو داریم، که به طور قطع با حضور حداکثری آحاد مردم برپا خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه صرف‌نظر از استان و کشور ما به طور قطع در هر انتخاباتی در هر نقطه دنیا احتمال بروز چالش‌های داخلی و خارجی وجود دارد گفت: ولی با این همه فعالیت‌های مربوط به این حوزه باید به گونه‌ای هوشمندانه مدیریت شود، که مسئله‌ای جهت سوءاستفاده دشمنان بروز پیدا نکند.حسن خانی با اشاره به اینکه برگزاری هر انتخابات، حضور و همراهی مردم یک نقش حمایتی و مشروعیت‌بخشی برای نظام به دنبال دارد که از این فرصت بی‌بدیل باید حداکثر استفاده را کرد گفت: هرچند نظام حاکم بر ایران اسلامی از اقتدار، مشروعیت و پایگاه مردمی به معنای واقعی برخوردار است.
فرماندار ارومیه بر ضرورت دقت‌نظر داشتن نامزدها بر موقعیت اجتماعی و بافت فرهنگی جامعه تاکید و عنوان کرد: گاه مطرح کردن برخی مباحث قومیتی منجر به بروز تنش‌های اجتماعی سنگین می‌شود، بنابراین باید به این مباحث دقت و عنایت لازم داشته باشند.
حسن‌خانی در بخش دیگری از سخنان خود از نامزدهای انتخاباتی حاضر در جلسه طرح مسائل، دغدغه‌ها و تذکر نقاط ضعف به عوامل برگزاری انتخابات را خواستار شد و تاکید کرد: در صورت مشاهده قانو‌ن‌شکنی، نقص و ایراد در پیگیری امور آن را به کلیت و موجودیت نظام نباید نسبت داد.
وی همچنین از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخابات با همراهی و همکاری مجموعه قضایی استان و برگزاری منظم جلسات در این مجموعه خبر داد و گفت: برای رفع کردن مسائل و اشکالات موجود همچنین رسیدگی به شکایات رسیده از بین اقشار مختلف به این واسطه اهتمام می‌شود.فرماندار ارومیه در خطاب به نامزدهای حاضر در این نشست گفت: رعایت موازین قانونی، پرهیز از تخریب سایر کاندیداها، خودداری از ایجاد مزاحمت برای مردم با تبلیغات زودهنگام و … از جمله انتظارات عوامل برگزاری انتخابات است.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ارومیه نیز در این نشست گفت: موازین قانونی، عرفی و اخلاقی در تبلیغات انتخاباتی باید مورد توجه قرار گیرد.
حسین‌ حسین‌زاده با اشاره به اینکه برخی نامزدها نسبت به تبلیغات زودهنگام اقداماتی انجام داده و در حال فعالیت هستند، افزود: به همین خاطر از طرف اقشار مختلف مردم به ویژه ساکنان محله‌های دفاتر نامزدها شکایت‌هایی به این مجموعه رسیده است، که در دست بررسی هستند.
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ارومیه با اشاره به اینکه بیست و هفتم این ماه نتایج نهایی از مراجع رسمی و ذی‌صلاح به طور کامل جهت اطلاع اقشار مختلف مردم و نامزدها اعلام خواهد شد، یادآورشد: از ?? بهمن ماه نیز مدت قانونی برای تبلیغات آغاز خواهد شد، که انتظار می‌رود نامزدهای تائید صلاحیت شده تا فرا رسیدن این مهلت قانونی از خود سعه‌صدر و بردباری نشان دهند.وی با اظهار اینکه در این ارتباط و تعداد نامزدهای تائید صلاحیت شده یک لیست نهایی وجود ندارد چرا که صلاحیت‌ها و سوابق افراد ثبت‌نام‌کننده در مراجع ذی‌ربط همچنان در دست بررسی است
وی خاطرنشان کرد: همه عوامل اجرایی، نظارتی و … برای جلب رضایت عمومی و برگزاری انتخابات باشکوه نهایت تلاش را می‌کنند
وی اجتناب کردن نامزدها از پرداختن به مسائل قومیتی و حساسیت‌برانگیز را خواستار شد و گفت: نباید برای جمع‌آوری رای به هر دستاویزی هر چند مسائل قومیتی متوسل شد، باید اتحاد، همدلی و یکپارچگی ملت و جلوگیری از خدشه وارد شدن به آن را مورد توجه قرار هند.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از مهر، رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ارومیه با اشاره به اینکه در آستانه برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم، بیان داشت: حضور حداکثری و باشکوه مردم در این آئین به طور قطع زمینه‌‌ساز خلق حماسه‌ای دیگر در اسفند ماه خواهد بود.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۷:۱۷ ق.ظ

دیدگاه


3 × دو =