نماينده ولي فقيه در استان :

کالاهای قاچاق در آذربایجان غربی آزادانه خرید و فروش می شود

کالاهای قاچاق در آذربایجان غربی آزادانه خرید و فروش می شود

گروه خبر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه کالاهای قاچاق به دلیل نا هماهنگی ها در برخورد و پیشگیری آزادانه به داخل استان وارد و خرید و فروش می شود. گفت: قاچاق به تولید ملی ضربه می زند. به گزارش آراز آذربایجان ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، اظهار کرد: سپاه در رابطه با مسائل حاشیه‌نشینی ورود خوبی داشته و برای اینکه سایر ارگانها نیز به وظایف خود به درستی عمل کنند، حاشیه نشینی در هر ارگان و نهادی که وظیفه آن است، باید عمل شود.
وی با اشاره به اینکه از عمده عوامل آسیب‌های اجتماعی، قاچاق است، یادآور شد: مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند، اما متاسفانه آنگونه که باید در این زمینه پیشرفتی نبوده و بسیاری آسیب‌ها به همین مساله برمی‌گردد.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به موقعیت خاص استان در مساله قاچاق، خاطرنشان کرد: در استان ما باید به این مساله بیشتر پرداخته شود، بخصوص کسانی که مسئول ذیربط هستند، چرا که اگر توجه نشود، نه تنها مملکت با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود، بلکه وضع بدتر از این خواهد شد.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری مفصل درباره قاچاق صحبت کرده‌اند که قاچاق به تولید داخلی ضربه می‌زند، دولت هیچ سهمی در این مورد ندارد و سلامت کالاها نیز مشخص نبوده و به برنامه‌های دولت ضربه وارد شده و به مشاغل سالم نیز آسیب وارد می‌شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با پیشگیری از این امر نیز ایجاد اشتغال کافی در کشور را تاکید نموده‌ و گفته‌اند که قاچاق باید برای عاملان اصلی بسیار گران تمام شود، تا کسی جرات ورود به این کار را نداشته باشد.
وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در رابطه با قاچاق در استان آذربایجان غربی نیز تاکید کرده‌اند که رواج قاچاق، یک کار معضل است، هم مردم و هم به استان ظلم می‌کنند و تولید داخلی را به شکست می‌کشانند.
حجت الاسلام قریشی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی یکی از استان هایی است که قاچاق کالا در آن صورت می گیرد تصریح کرد: متاسفانه به دلیل نا هماهنگی ها در برخورد و پیشگیری ، کالاهای قاچاق آزادانه به داخل استان وارد و خرید و فروش می شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی بیان کرد: آنگونه که انسان احساس می‌کند، در این رابطه برخورد صورت نمی‌گیرد و این میزان صدمه به کشور و بخصوص استان وارد می‌شود و شورای فرهنگ عمومی در خصوص مساله قاچاق، باید ورود کند و در این زمینه کارهای فرهنگی بسیاری نیاز است.
وی تصریح کرد: به مساله حاشیه‌نشینی و قاچاق باید بیشتر توجه شود، چرا که قاچاق، تولید داخلی را از بین می‌برد و همین امر افزایش بیکاری را نیز به دنبال دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز گفت: معضل قاچاق دام دغدغه اصلی مسئولین استانی است. علی مصطفوی در این شورای افزود: در ماه های اخیر قاچاق دام از استان مسئله و دغدغه اصلی مسئولین استانی بوده و با پیشگیری های انجام شده در ماه جاری میزان قاچاق دام کاهش یافته است. مصطفوی با اشاره به اینکه کمیسیون مبارزه با کالا و ارز در آذربایجان غربی با حضور ۲۳ دستگاه و به ریاست استاندار برگزار می شود تصریح کرد: طبق دستور این کمیسیون بازرسی های کالای ورودی استان افزایش یافته و از ورود هرگونه دام بدون داشتن مجوز از دامپزشکی برخورد می شود. معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: برخورد با مسئله قاچاق نباید منوط به مرزها باشد باید از خرید و فروش کالای قاچاق در بازار نیز جلوگیری شود.
وی در خصوص اقدامات استانداری آذربایجان غربی در برخورد با آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: از سال گذشته استانداری در ۱۰ محله ارومیه دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی با اعتبار ۳ میلیارد تومان باهدف کمک به شناخت آسیب های اجتماعی و پیشگیری از آسیب هایی همچون طلاق،اعتیاد و سرقت تاسیس کرده است. مصطفوی با اشاره به برگزاری هرچه باشکوه تر برنامه های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با هدف ایجاد روحیه به مردم و نابودی نقشه های استکبار جهانی؛ تاکید کرد: استانداری آذربایجان غربی نیز همچون سایر دستگاه های برنامه های ویژه برای جشن چهل سالگی انقلاب دارد.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۹:۲۱ ق.ظ

دیدگاه


× 1 = سه