کافه_ای در ارومیه با ۶۰سال قدمت

کافه_ای در ارومیه با ۶۰سال قدمت

گروه اقتصادی:در روزگاری که غالباً مردم به دنبال سود بیشتر هستند، گاهی سوژه‌هایی پیدا می‌شود که باورش سخت است. نمونه آن دو پیرمردی است که در شهر ارومیه بیش از یک قرن هر روز قبل از طلوع آفتاب با بالا زدن کرکره مغازه خویش به کسب روزی حلال می کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، در روزگاری که غالباً مردم به دنبال سود بیشتر هستند، گاهی سوژه‌هایی پیدا می‌شود که باورش سخت است. نمونه آن دو پیرمردی است که در شهر ارومیه بیش از یک قرن هر روز قبل از طلوع آفتاب با بالا زدن کرکره مغازه خویش به کسب روزی حلال می کنند.ثبات چنین کاسبی در یک جای مشخص و به مدت سالیان بسیار طولانی برای امرار و معاش خبرنگار آراز آذربایجان را مشتقاق به گپ و گفت با این کاسب منصف کرد در زیر چکیده ای از گفتگو با این کاسب منصف را می_خوانیم.لطفا خودتتون رو معرفی کنید و بفرمایید از چه راهی امرار و معاش می کنید و از چه سالی مشغول به این کار هستید؟
بنده محمدرضا نصیری به همراه برادرم محمد حسین از سال ۵۸ تاکنون در خیابان امام مشغول سرویس دادن به مشتری برای سرو صبحانه هستیم.محمدرضا نصیری متولد ۱۳۳۱ برادر بزرگتر محمد حسین از سن ۱۱ سالگی یعنی از سال ۱۳۴۳ به همراه پدر مرحوم خویش در مغازه مشغول به کار شده و پس از فوت پدر خویش از سال ۵۸ تاکنون به همراه برادر کوچکتر خود هر روز از ساعت ۴ صبح مشغول به کار شده است.وی گفت: مغازه کنونی در سال ۱۳۳۶ به نام کافه کریستال تاسیس شده و در آن مقطع زمانی به عنوان یکی از معروف ترین کافه های ارومیه معروف بوده است.
نصیری از تغییر سن مشتری و همچنین خلق و خوی آن نیز گفت و افزود: در سال های آغازین تاسیس کافه مشتریان این کافه از رده سنی میانسال و سالمندان بودند و اغلب پیرمردان برای صبحانه به کافه مراجعه می کردند ولی اکنون اکثر مشتریان مراجعه کننده از قشر جوان جامعه هستند، از لحاظ نحوه برخورد نیز بسیار ملایم تر و البته صاف و صادق تر از زمان کنونی بودند.وی در خصوص دلیل اصلی پابرجا بودن کافه آنان در خیابان ارومیه، می گوید: علت اصلی این قضیه این است که هدف ما ارائه خدمت به مشتریان است و هیچ گاه محصول بی کیفیت را روی میز مشتری نمی گذاریم به همین سبب است که ما سال ها در این مکان مشغول هستیم.این کاسب منصف در پاسخ به اینکه چه خواسته ای از مشتری دارید گفت: شعار رضایت_مندی مشتریان است و ما هیچ خواسته ای به جز خوش حسابی از مشتریان نداریم، در خصوص میزان رضایت مشتریان نیز به یقین می توان گفت که ۹۸ درصد از مشتریان این سرویس سرو صبحانه رضایت کافی را نحوه ارائه خدمت دارند.
*امانتداری کاسب منصف
حاج آقا نصیری از لابلای خاطرات چندین ساله خدمت خویش به مردم به یک امانتداری مهم در زندگی خود اشاره می کند و می گوید ۱۳ سال گذشته یه روز در پایان وقت کاری در طبقه بالای مغازه یه بسته پول به مبلغ ۱۵ میلیون تومان!
چک پول پیدا کردیم و این بسته را به رسم امانتداری نگه داشتیم صاحب این بسته پول پس از ۲۴ ساعت هراسان و ناامید از همه جا به مغازه مراجعه کرد و پس ازاینکه بسته پول خود را دریافت کرد بسیار خوشحال شد.
*سرو صبحانه ۵۰ هزار داماد ارومیه ای در این کافه
حاج آقا نصیری در خصوص سرو صبحانه در مغازه خویش می گوید: از سال ۵۸ تاکنون بیش از ۵۰ هزار داماد ارومیه ای به رسم آداب و رسوم مردم آذربایجان که صبح روز جشن عروسی داماد را به همراه ساق دوش به حمام می برند پس از حمام کردن داماد به همراه جمعی از نزدیکان و بستگان خویش برای صرف صبحانه به مغازه ما مراجعه می کنند.وی ادامه داد: تاکنون بسیاری از دامادهای که در روز عروسی برای صرف صبحانه به این مکان مراجعه کردند به همراه همسر خویش برای تجدید خاطره به مغازه مراجعه کردند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۵:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


+ 8 = شانزده