نائب رئيس فراکسيون کارگري مجلس:

کارگران شهرداری ارومیه بیش از ۵ماه حقوق دریافت نکرده اند

کارگران شهرداری ارومیه بیش از ۵ماه حقوق دریافت نکرده اند

گروه خبر: نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موجود شکلات رفاهی در زندگی کارگران غیرقابل انکار است، گفت: کارگران شهرداری ارومیه بیش از ۵ ماه حقوق خود را دریافت نکرده اند.
نادر قاضی پور با اشاره به اینکه تامین اقلام اساسی مورد نیاز هر فرد از مهم ترین خواسته های یک زندگی عادی است، اظهار داشت: در تمامی کشورها اقلام اساسی با ارزان ترین وجه در اختیار مردم به خصوص مستضعفان قرار می_گیرد که این مسئله در کشور ما فعلا معنایی ندارد.
وی، افزود: قبل از دولت فعلی کارگران با حقوق معمولی می توانستند به صورت عادی زندگی خود را بگذرانند اما امروز با مشکلات متعددی به دلیل فشارهای اقتصادی از جمله افزایش قیمت ارز، کاهش درآمدها و گرانی ها مواجه هستند.نائب رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در ادامه با بیان اینکه کارگران امروز علاوه برمشکلات اقتصادی با مشکلات رفاهی را مواجه شده اند، خاطرنشان کرد: امروز کارگران در تامین هزینه های جاری خود ونظیر تامین هزینه تحصیل فرزندان به مشکل برخورده و بسیاری حتی با حقوق اندک خود قادر به ادامه روند عادی زندگی خود نیستند.
وی، ادامه داد: یکی از مهم ترین قشر کارگری که امروز دارای مشکل است کارگران شهرداری ارومیه هستند که بیش از ۵ ماه حقوق ماهانه خود را دریافت نکرده اند.
قاضی پور، تصریح کرد: از دیگر مشکلات عدیده که در این بخش وجود دارد عدم پرداخت بیمه بخش کارگران ساختمان و نبود کار به دلیل رکود در بازار ساخت و ساز است.
وی، با بیان اینکه در قانون ششم توسعه دولت مکلف به ساخت و بازسازی تعدادی مسکن در هر سال شد، گفت: متاسفانه این طرح به مرحله عملیاتی نرسیده و هیچ رونق اقتصادی در بخش مسکن مشاهده نشد.به گزارش آرازآذربایجان به نقل از راه دانا ، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، در پایان ابراز داشت: ۲۰ تا ۲۵ درصد اقتصاد هر کشور به مسئله ساخت و ساز مربوط است که امروز این بخش در رکود به سر می برد. باید توجه کنیم در صورت پیشرفت ساخت و ساز شاهد کاهش بیکاری در بخش کارگری، راه اندازی و پیشرفت کارخانجات و در نتیجه رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۳ ق.ظ

دیدگاه


1 × شش =