وزير نيرو:

کارشناسان ژاپنی برای حل مشکل دریاچه ارومیه به ایران می‌آیند

کارشناسان ژاپنی برای حل مشکل دریاچه ارومیه  به ایران می‌آیند

گروه خبر: وزیر نیرو گفت: قرار شده است به زودی یک گروه کارشناسی از کشور ژاپن به ایران سفر کند تا در مورد معضلات دریاچه ارومیه همکاری فنی صورت گیرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، حمید چیت چیان با »کوجی هانه دا« سفیر تام‌الاختیار ژاپن در ایران، در محل حوزه ستادی وزارت نیرو دیدار کرد.
چیت چیان اظهار داشت: در ملاقاتی که سران دو کشور یعنی »حسن روحانی« رئیس جمهور با »شینزو آبه« نخست وزیر ژاپن در حاشیه نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل داشتند توافق شد تا به طور خاص در خصوص دو موضوع مهم مسایل محیط زیست و آب همکاری‌های جدیدی بین این دو کشور صورت گیرد.
وزیر نیرو گفت: بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ژاپن تاکنون در زمینه صنعت آب و برق همکاری‌های اقتصادی دیرینه ای وجود داشته است ولی متأسفانه در چند سال اخیر به جز همکاری فنی با موسسه جایکا کمی این ارتباطات کاهش یافته است.
چیت چیان ادامه داد: طی سفری که در چند روز گذشته »فومیو کیشیدا« وزیر خارجه ژاپن به تهران داشت نیز قرار شد تا این دو کشور همکاری‌های گسترده ای را آغاز کنند که در همین راستا »کوجی هانه دا« سفیر تام‌الاختیار ژاپن اینجا بودند تا مذاکرات لازم انجام شود.
وزیر نیرو افزود: در این جلسه مقرر شد تا در خصوص موضوعاتی از جمله مدیریت تقاضای آب، مدیریت تقاضای انرژی، انرژی‌های نو و همچنین در خصوص دریاچه ارومیه همکاری‌های لازم بین این دو کشور صورت گیرد. وی گفت:‌ قرار شده است بزودی یک گروه کارشناسی از کشور ژاپن به ایران سفر کند تا در مورد معضلات دریاچه ارومیه همکاری فنی صورت گیرد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۴ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = پنج