نماينده مردم خوي درمجلس:

کارخانه و شغل مناسبی در مناطق مرزنشین کشور وجود ندارد

کارخانه و شغل مناسبی در مناطق مرزنشین کشور  وجود ندارد

گروه خبر:نماینده مردم خوی و چایپاره درمجلس با انتقاد از برخوردهای صورت گرفته با برخی کوله برها،گفت:درمناطق مرزنشین کشور که کارخانه و شغل مناسبی وجود ندارد،نباید با کوله برها که بدنبال امرار معاش خود هستند،برخورد شود.
سیدتقی کبیری درگفت وگو با خانه ملت،با انتقاد از برخورد های صورت گرفته با برخی کوله برها، گفت: به جای اینکه برای کوله برها به فکر شغل باشیم ،تنها ممر درآمد آن ها را نیز نابود می کنیم.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی،با اشاره به ضبط اموال کوله برها و کشتن حیوانات باربر آن ها، افزود: در مناطق مرزنشین کشور کارخانه و شغل مناسبی وجود ندارد،نباید با کوله برها که درفکر امرار معاش خود هستند؛ برخورد شود.
این نماینده مردم درمجلس دهم،ادامه داد:زمینه اشتغال زایی درمناطق مرزی باید فراهم شود تا به این ترتیب با هر نوع قاچاقی بتوان برخوردی در خور آن صورت داد.
وی با بیان اینکه بسیاری از قاچاقچیان بزرگ که اقدام به واردات عمده از مبادی رسمی می کنند مورد غفلت مسئولان هستند، گفت: برخورد با کوله برها که در اقتصاد منطقه ای در نقاط مرزی نقش چشمگیری دارند،نباید قربانی قاچاق کلان شود.کبیری با تاکید بر اینکه باید سازوکاری برای ثبت و ضبط ورود و خروج کالاها به صورت چمدانی صورت بگیرد، تصریح کرد: در صورتی که کوله برها شناسایی شوند،می توانیم برای اقتصاد آن ها فکری کرده و به طور حتم از آسیب دیدن تولید ملی با این طریق نیز جلوگیری خواهد شد.
این نماینده مردم درمجلس دهم،با بیان اینکه باید اقدامی برای حمایت از اقتصاد منطقه ای در مناطق مرزی صورت بگیرد، افزود: با توجه به کمبود امکانات و دور بودن از وضعیت رفاهی مطلوب در نقاط مرزی کشور باید فکری برای امرار معیشت مردم در این مناطق صورت بگیرد.
عضوکمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی،یادآور شد:درصورت درنظرگرفتن معابر رسمی برای عبور و مرور کوله برها می توانیم جلوی بروز حوادث ناگوار را گرفته و اقتصاد منطقه ای در مناطق مرزی را تقویت کنیم.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس از نحوه برخورد با کالای قاچاق درکشور انتقاد کرد و گفت: برخورد با قاچاق سازمان همچنین یافته جای خود را به قلع و قمع کوله برها داده است.
محسن بیگلری ،با انتقاد از نحوه برخورد با قاچاق در کشور،گفت: برخورد با قاچاق درکشور ما محدود به کوله برها و قاچاقچیان خرد شده است.
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها در خصوص برخورد با قاچاق عمده و درحد کلان هشدار داده اند،افزود:متاسفانه دستگاه های برخوردکننده با قاچاقچیان تمام وظیفه خود را در قلع و قمع قاچاق خرد معطوف کرده و از حجم کلان آن غافل شده اند.
وی با تاکید براینکه اقتصاد مناطق مرزی کشور درگرو فعالیت های خرد کوله برها است،تصریح کرد: متاسفانه برخورد نامناسب پلیس نیروی انتظامی با کوله برها و گشتن حیوانات باربر خارج از قاعده و قانون است.بیگلری ادامه داد:درگذشته حیوانات باربر ضبط شده از کوله برها در مزایده به فروش می رسیدند؛اما درحال حاضر این حیوانات بیگناه کشته می شوند که این مخالف هر نوع سیاستی است.وی با تاکید بر اینکه نباید اقتصاد مناطق مرزی با اقدامات نسنجیده برخی مسئولان فلج شود،تصریح کرد: کشتن حیوانات کوله برها آلودگی های زیست محیطی بسیاری را نیز منجر می شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید قوانینی وضع شود تا کالاهای مشروع از سوی حیوانات باربر حمل شوند و همچنین برخورد با کوله برها نیز مورد بازنگری واقع شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۱ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار