کارت‌خوری عابربانک‌ها و عابران مستاصل

کارت‌خوری عابربانک‌ها و عابران مستاصل

گروه گزارش: سیستم بانکی کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده که فرد بتواند بدون دغدغه در ایام تعطیل پولی را دریافت کند و دیروز از آن روزهایی بود که برخی عابربانک‌ها اقدام به گرفتن کارت‌های مشتریان کردند آن هم بدون پرداختی.
کارت‌های اعتباری به دلیل ماهیت آن‌ها دارای طرفداران خاص خود هستند و در بسیاری از کشورها کمتر کسی است که دارای کارت اعتباری نباشد.
سیستم‌های عابربانک‌ها عمدتاً به هم متصل هستند و اگر فردی از یکی از این سیستم‌ها استفاده کرده باشد، در تمام نقاط دنیا می‌توان اعتبار فرد را سنجید.
*کارت اعتباری ابزار سامانه پرداخت
کارت اعتباری ابزاری از سامانه پرداخت است که برای اشخاص صادر می‌شود و این کارت به دارنده آن این امکان را می‌دهد که بر پایه نوع قرارداد از خدمات و کالایی برخوردار شود و یک حد اعتبار به کاربر اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن پولی را برای پرداخت قرض بگیرد.
کارت‌های اعتباری توسط سیستم‌های مختلف الکترونیک مدیریت و پردازش می‌شوند و این‌گونه کارت‌ها دارای حافظه و کارت هوشمند است.
کارت‌های پردازش همزمان (آنلاین) که عمدتاً به صورت کارت‌های مغناطیسی تهیه و عرضه می‌شوند و کارت‌های بدون تماس هستند.
ممکن است انواع مختلف دیگری از کارت‌های شناسایی نیز برای کارت‌های اعتباری استفاده شوند اما این سه نوع بیشترین استفاده را دارند.
منشا? ایجاد اعتبار می‌تواند شرکت‌ها، ارگان‌ها بانک‌ها و یا موسسات مالی‌اعتباری باشند اما مدیریت آن معمولاً توسط سیستم‌های پرداخت الکترونیک اجرا می‌شود.
یکی از ویژگی‌های عابربانک‌ها حمل نکردن پول نقد است و افراد می‌توانند با استفاده از عابربانک و مراجعه به خودپردازهای مختلف بانک‌ها اقدام به گرفتن پول مورد نیاز خود کنند.
*خودپردازهای رشت کارت‌ها را می‌خورد
سیستم بانکی کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده است که فرد بتواند بدون دغدغه در ایام تعطیل پولی را دریافت کند بدون اینکه نگران از دست دادن کارت خود نباشد.
دیروز یکی از آن روزهایی بود که برخی عابربانک‌ها اقدام به گرفتن کارت‌های عابربانک‌های تعدادی از مشتریان کرده است بدون اینکه ریالی به آن‌ها پول بدهد.
*عملکرد ضعیف خودپردازهای بانکی در رشت
دارنده کارت عابر بانک که خودپرداز یکی از بانک‌ها کارت وی را خورده بود اظهار کرد: دیروز با توجه به تعطیلی نیاز به مقداری پول پیدا کردم زمانی که کارت خود را داخل خودپرداز این بانک انداختم بلافاصله کارت بنده را خورد و مرا مستا?صل کرد.
این فرد ادامه داد: باید تا روز امروز صبر می کردم تا با مراجعه به این بانک کارت خود را بگیرم در حالی که دیروز نیاز به پول داشتم.
*عملکرد نادرست خودپردازهای بانک‌ها در روزهای تعطیل موجب سلب اعتماد مردم می‌شود
وی با ابراز نگرانی از عملکرد بانک‌ها گفت: این‌گونه اقدام‌ها موجب سلب اعتماد مردم نسبت به خودپردازها می‌شود به ویژه در ایام تعطیل که نیاز به پول بیشتر است.
صاحب عابر بانک مذکور، با اشاره به اینکه بانک‌ها باید در روزهای تعطیل کشیک کاری داشته باشند، اظهار کرد: اگر نمی‌توانند کشیک کاری در ایام تعطیل راه‌اندازی کنند که پاسخگوی فعالیت و عملکرد خود به مردم باشند حداقل از کارکرد خودپردازها در ایام تعطیل اطمینان حاصل کنند تا مردم گرفتار نشوند. ?

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۷:۰۹ ق.ظ

دیدگاه


− 1 = چهار