چگونه وچه وقت حریم خانواده به خیانت آلوده می شود

چگونه وچه وقت حریم خانواده به خیانت  آلوده می شود

گروه خانواده وسلامت : خیانت، زیان آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمه های غیرقابل جبران به طرفین می شود، بلکه اعتماد و اطمینان کسی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیگر از بین خواهد برد وتنها نتیجه آن شرمندگی است.خیانت، زیان آورترین عمل در یک ارتباط است که نه تنها منجر به صدمه های غیرقابل جبران به طرفین می شود، بلکه اعتماد و اطمینان کسی که مورد خیانت قرار گرفته شده را نیز نسبت به افراد دیگر از بین خواهد برد وتنها نتیجه آن شرمندگی است . بطورمعمول نارضایتی از مسائل گوناگون در یک رابطه باعث خیانت می شود، ولی در کل هیچ عذری برای این عمل نکوهیده پذیرفته نیست.
خوشبختانه در جامعه ی ما به دلیل فرهنگ و آداب و رسوم غنی و اصیل ایرانی، تعداد همسران خیانتکار بسیار اندک است.اغلب علائم خیانت همسر به دقت زیاد نیاز دارد، و لیستی قطعی از این علائم وجود ندارد. اما دانستن آنها برای پیشگیری از خیانت پیش از وقوع مفید می باشد. این علائم می تواند شروع یک خیانت باشد ولی الزاما با دیدن بعضی از این علایم نباید کانون گرم خانواده را دچار آشوب کرد ، توصیه میشود با دیدن چنین حالتی در همسر خود در رفتار خود تجدید نظر کرده و زمینه ی پیشگیری از خیانت همسر خود را فراهم نمائید.
او دیگر علاقه ای به رسیدگی امور خانواده ندارد و تمایلی برای برقراری رابطه با خـانـواده و دوسـتان شما ندارد ، با شما به سردی برخورد کرده و احساسات شما را بی معنی می انگارد و دیگر حرفهای عاشقانه نمی زند.
این علامت خیلی هشدار دهنده است.اگر او سرش جای دیگری گرم باشد ، متـوجه تـغییراتـی در انـجام عـادتها و کارهای روزمره اش خواهید شد. اگر همسر شما هیچ توضیحی منطقی برای برنامه جدید خود ندارد، می تواند نشانگر فریب دادن شما باشد.مثلااگر تعداد قرارهای ملاقات کاری او کم است جای نگرانی نیست،اما اگر مدام تکرار می شود، منطقی است که نگران شوید. شتابزدگی، وقت و بی وقت خانه را ترک کردن و توضیحات غیر منطقی دادن می تواند از علائم خیانت می باشند.
اگر همسر شما بی موقع، مثلا صبح زود یا آخر شب تماس می گیرد یا در حضور شما پاسخ تلفن را نمی دهدو موبایلش را از خودش دور نمیکند وهنگام زنگ خوردن بسرعت سراغش رفته و به آرامی صحبت می کند ویا تلفنهای مشکوک و مزاحمش زیاد شده است، شما حق دارید که مشکوک شوید. البته هراز گاهی افرد تماس تلفنی اشتباه دارند که طبیعی هم است.اگر وی حتی برای موارد ناچیز هم دروغ می گوید، می خواهد شما را فریب بدهد.
اگر بر سر مسائل غیر مهم دروغ نمی گوید و دروغ گفتن جز ذات و شخصیت او نیست، و یکباره دروغ های بزرگ می گوید، احتمال خیانت وجود دارد.اگر با همسر خود بیرون می روید و او راحت نیست، اگر قبلا دوستان و همکاران همسرتان با شما گرم بودند، اما یک مرتبه از شما دوری می کنند، ویا اگر با دوستان و همکاران همسرتان در فعالیت های گروهی شرکت می کرده اید، اما الآن شما را طرد می کنند، شاید سعی دارند از مشکل شما فاصله بگیرند، شاید آنها رازی را می دانند که از افشای آن می ترسند.دیگر مانند گـذشـته تـمایـلی به داشـتن این روابط ندارد او سرد و بی تفاوت از کنار شما می گذرد.اخیرا او با هر کار شما شروع به مشاجره و شکایت پـرداخـتـه و از هـر بـهـانـه ای بـرای نـزاع و تخریب شخصیت شما استفاده میکند. برای هر موضوع بی اهمیتی شروع به بهانه تراشی و تند خویی می کند.
او دیگر مانند گذشته مهربان و با محبت نیست، زود عصبانی می شود، به هر دلیل نزاع به راه می اندازد، کمتر صحبت می کند، بهانه جوئی می کند، ایراد می گیرد، از حرف های عاشقانه اش خبری نیست نوع لباس پوشیدن او تغییر کرده، جملات جدید بیان می کند، حرکات متفاوت از او سر می زند.
زنان به دنبال کمی هیجان و سرگرمی در زندگی هستند . زنی که در زندگی زناشویی خود از شادی و هیجان و تنوع کافی برخوردار باشد و رابطه ای گرم و صمیمی با شوهر خود داشته باشد هرگز خیانت نمی کند.” این نوع انگیزه ها به طور معمول در زنانی که به نوعی دارای مشکل ها و کمبودهای روانی در زندگی می باشند، دیده شده و خوشبختانه دارای تعداد بسیار اندک است.توجه به این موضوع بسیار حائز اهمیت است.
در واقع نیاز های جنسی برآورده نشده بسیار مشکل ساز است و در بسیاری از مواقع حتی باعث طلاق نیز می شود، اما در کشور ما پرداختن به این مسائل تا حدودی ممنوعه محسوب می شود.
ضمناً افرادی که تحصیلات پائین تری دارند معمولاً از مراجعه به پزشک یا روانشناس اجتناب می کنند زیرا عنوان کردن این قبیل مسائل برای آنان آسان نیست، بنابراین زمینه های خیانت و طلاق در این قبیل خانواده ها شکل می گیرد.با کمال تأسف، برخی از زنان به دلیل این که شوهر آنها دارای وضعیت مالی خوبی نیست و به مقدار کافی به آنها پول پرداخت نمی کند، فقط و فقط به خاطر پول وبرآورده شدن نیازهای مادی خود، به سمت دیگری کشیده می شوند که با کمی همدلی و تلاش می توان به راحتی به خواسته های معقول مادی زندگی دست یافت.
همسر احساس می کند کسی که دوست داشت تمام وقت خو را با او بگذراند، اکنون بیشتر وقتش را در محل کار و با همکاران و دوستان خود صرف می کند، به خاطر آن چه که انجام داده، مورد تحسین قرار نمی گیرد، احساس کمبود می نماید چون شریکش حتی انتظارهای کوچکش را هم برآورده نمی کندتنها چیزی که می توان با اطمینان کامل بیان کرد، این است که همه ی زنان، تشنه و عاشق تعریف و تمجید توسط شوهرشان هستند، به خصوص هنگامی که تغییری در آنها به وجود آید.
اکثر زنان ابتدا سعی می کنند به همسرشان بفهمانند که مشکلی وجود دارد و چیزی آنها را ناراحت کرده است،. اگر زنی احساس کند که دیگر دغدغه یا علاقه مشترکی با شوهر خود ندارد، ممکن است به طرف کس دیگری جلب شود که این دغدغه ها و علایق را دارد.
همچنین برخی از مردان نیاز دارند که مورد تایید همسرشان قرار بگیرند اما در صورتیکه از طرف همسرخود تحقیر شوند، این افراد بطور ناخودآگاه به جهتی می روند که نیازهای آنها برطرف شود.
برخی مردان متأسفانه به همسر خود فقط به عنوان یک ?شریک جنسی? نگاه می کنند و از ارزش های دیگر زندگی مطلع نیستند که این امر موجب می شود به امور دیگر نپرداخته و مسیر اصلی زندگی را منحرف می سازند و در نتیجه سرشکستگی و پوچ گرائی را برای همسر خود به ارمغان خواهند آوردمردان وغالبا زنان به طور معمول وقتی مورد وسوسه و اغوای شخص دیگری قرار می گیرند، ممکن است دچار انحراف شوند، معمولاً زنان به سمت مردهایی جذب می شوند که از زبان آنها تعریف ها و تحسین هایی را می شنوند که از زبان شوهر خود نمی شنوند.
برخی تصور می کنند باید طعم تلخ داروئی که به آنها خورانده شده را به شوهرانشان بخورانند تا متوجه اشتباه خود و آن چه که بر سر همسرشان آمده، بشوند. گاهی بی وفایی یک زن از حس انتقام جویی او ناشی می شود. زنان با این کار در واقع می خواهند شرایطی برابر با شوهر خود داشته باشند چون احساس می کنند آنچه تا به حال به آن پایبند بوده اند دیگر اعتبارو ارزشی ندارد.گاهی هم فرد با وجود برآورده شدن نیاز های جنسی به علت تنوع طلبی، ارتباط با دیگران را نیز تجربه می کند. در هر حال باید توجه داشته باشیم ضعف در خویشتنداری، باعث می شود که برخی از مردان و زنان به خیانت روی بیاورند در نهایت این خود فرد است که می تواند به دعوت های تحریک کننده دیگران پاسخ منفی بدهد.
مقصود از »ازدواج اجباری« پیوند زناشویی رسمی است که در آن رضایت و اراده زوجین یا یکی از آنان نادیده انگاشته شود و برای برقراری این پیوند، از انواع فشارهای جسمی و روانی استفاده گردد.
این فشارهای روانی ایجاد هرگونه ابتکار، طراوت و نشاط را در محیط خانه برای این دختران از بین می برد و خانه را برای آنان به زندانی با میله های روانی و نامرئی تبدیل می کند و افسردگی، پرخاشگری و دل سردی از زندگی از دست دادن امید به زندگی، ،اختلالات روحی و عاطفی وخیانت از آثار آن است.
برای این کـه همسرتان به شما خیانت نکند باید در گام اول و در همه چیز، حتی چیزهایی که به نظرتان کوچک و بی اهمیت می رسند، قابل اعتماد باشید. سعی کنید تنها چیزهایی را بپذیرید که توان انجام دادن شان را دارید و هرگز برای خوش کردن دل و شاد کردنش، قولی ندهید که نمی توانید انجام دهید.
شما باید به صورت رودر رو هم با هم وقت بگذرانید از احساساتی که هر روز و هر لحظه دارید برای همسرتان صحبت کنید. اگر برای ساختن یک اعتماد همیشگی جدی هستید، سعی کنید در زمان انتخاب و تصمیم گیری، چیزی را انتخاب کنید که به نفع همسرتان و زندگی مشترک تان هم باشدت. گرفتاری یا خستگی را بهانه نکنید، هر هفته با هم بیرون بروید، سعی کنید که هر روز با هم غذا بخورید، یک فیلم یا یک برنامه تلویزیونی ببینید .
سعی نکنید مدام از همسرتان انتظار داشته باشید. در زندگی مشترک تان موقعیتی برابر با همسرتان برقرار کنید و به او اطمینان دهید که خواسته ها و انتظاراتش به اندازه خواسته های شما اهمیت دارند.اعتقادات مذهبی و باور های دینی به انسان کمک می کند تا خویشتن دار باشد و به همسر خودش وفادار باقی بماند، این باور ها راتقویت کنید. آنچه موجب شکست در رابطه می شود تفاوت های شما نیست بلکه نوع نگاه تان به تفاوت هاست، پس مراقب خطرساز شدن نگاه تان باشید.
یکی از بهترین راه های دستیابی به صمیمیت و نزدیکی دررابطه زناشویی خلاقیت و جست وجوی راه های تازه است، پختن یک غذای جدید و متفاوت با کمک موادی که می دانید همسرتان از خوردن شان لذت می برد، تماشای یک فیلم خوب در آخر هفته، خرید و یک تفریح تازه برای خلق چند ساعت متفاوت و وقت گذراندن با هم یا حتی ایجاد تنوع و تغییر در ظاهرتان همه راه های به ظاهر ساده اما تاثیرگذاری هستند که کسالت را از زندگی شما دور می کنند. محیط خانه را طوری فراهم کنند که تمام نیازهای طرف مقابل در آن محیط قابل ارضا و برطرف شدن باشد.

نوشته شده توسط admin در جمعه, ۰۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۱۹ ق.ظ

دیدگاه


پنج × = 45