فرمانده کل مرزباني با اعتراض به سکوت مقابل تيراندازي به مرزبانان :

چرا قانون با دفاع برخی مسئولان از قاچاقچیان و تروریسم مقابله نمی کند

چرا قانون با دفاع برخی مسئولان از قاچاقچیان و تروریسم مقابله نمی کند

گروه خبر: فرمانده مرزبانی با بیان اینکه چرا قانون با دفاع نامشروع برخی مسئولان از قاچاقچیان و تروریسم مقابله نمی¬کند گفت: مرزبانی حامی کولبران است اما کسی که نصف شب با اقلام غیرقانونی و ضدفرهنگی تردد دارد کولبر نیست بلکه مخل امنیت و مخل قانون است.
به گزارش آرازآذربایجان، سردار قاسم رضایی با خبرنگاران اظهار داشت: متأسفانه برخی اشخاص و دستگاه‌ها با اظهارنظرهای غیرقانونی در موضوعات مختلف از جمله کولبری باعث تضعیف روحیه مرزنشینان و مرزبانان شده و خلاف قانون حرف می‌زنند در حالی که مرزبانی وظیفه تأمین امنیت در مرزها را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه چرا دستگاه‌های نظارتی در برابر الفاظ نامربوط غیرقانونی برخی افراد نسبت به مرزبانان سکوت کرده‌اند؟ افزود: چرا در برابر تیراندازی قاچاقچیان به مرزبانان سکوت می‌کنند اما در صورت مقابله با وارد کنندگان سلاح و اقلام غیرمجاز فرهنگی متهم می‌شویم؟
سردار رضایی با تاکید بر اینکه باید افرادی که چنین نظراتی دارند توضیح دهند و رسانه‌ها باید از آن‌ها توضیح بخواهند گفت: مرز و مرزبانی نماد وحدت و همبستگی ملی در کشور هستند و همگان در معرفی و برجسته سازی این ارزش نقش اساسی دارند.
فرمانده مرزبانی ناجا در ادامه با بیان اینکه با وجود شیطنت استکبار در منطقه در حال حاضر روابط بسیار خوب و گسترده با همه کشورهای همجوار در ۱۵ نقطه مرزی داریم عنوان کرد: امروز احساس امنیت در نقطه نقطه مرزی این کشور دیده می‌شود که متأسفانه به رغم همه مشکلات تلاش مرزبانان مغفول مانده است.
سردار رضایی خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از برخی از پاسگاه‌های مرزی در مرز مشترک ایران و ترکیه در آذربایجان غربی داشتم به رغم همه سختی‌ها و مشکلات عشق و ایثار را در چهره‌ها و گفته‌های مرزبانان جانفدا دیدم و مشاهده کردم.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس طرحی را آماده و در اختیار مراجع مختلف قرار داده‌ایم اضافه کرد: یکی از حرکت‌های جالب توجه در نتیجه این طرح ورود مستقیم رئیس جمهور به بحث امنیت مرزی و دستور به وزرا و سازمان برنامه و بودجه برای تقویت مرزبانی است، این دستور باید به نتیجه برسد و در این حوزه نیازمند ورود جدی رسانه‌ها هستیم.
فرمانده مرزبانی ناجا تاکید کرد: ارائه خدماتی نظیر ساخت شهرک مسکونی برای مرزبانان جزو درخواست‌هایی است که در صورت همراهی رسانه‌ها می‌توانیم شاهد تحقق آن باشیم.
وی ادامه داد: پیگیری از قانون‌گذاران و برنامه ریزان و سازمان برنامه و بودجه برای ارائه خدمات به مرزبانان جزو وظایف رسانه است و خواستار توجه اصحاب رسانه به آن هستیم.
سردار رضایی با اشاره به اینکه شاهد ورود تجهیزات و امکانات خوبی در حوزه مرزی هستیم ولی افزایش این امکانات موجب بازدارندگی می‌شود عنوان کرد: برای تحقق امر بازدارندگی مرزی در حوزه قانون‌گذاری نیازمند پیگیری رسانه‌ای هستیم تا شاهد ورود جدی نمایندگان و مسئولان باشیم.
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه هیچ دغدغه امنیتی در حوزه مرزی برای دوران انتخابات نداریم گفت: در حوزه مرزی اشرافیت کامل همراه با انسجام کامل میان دستگاه‌های امنیتی و قضائی داریم، سرمایه گذاری با امنیت مرزها آغاز شده و خوشبختانه در حال حاضر در هیچ نقطه صفر مرزی مشکل سرمایه گذاری نداریم
سردار رضایی به موضوع پیاده روی اربعین حسینی نیز اشاره کرد و افزود: موضوع پیاده‌روی اربعین را نباید دست کم بگیریم، در این حوزه یکی از بالاترین روابط دیپلماسی را شاهد هستیم که در خصوص امنیت مرزی و تردد طرفین بدون هیچ مشکلی اتفاق می‌افتد.
وی در این باره افزود: برخی از کشورهای استکباری دنبال دیوار کشی و خصم با کشورهای دیگر هستند و حتی منجر به رفتارهای غیر انسانی می شود ولی ایران اسلامی با کشور همسایه خود اعیاد و مناسبت های مشترکی داشته و این مراسمات را در کنار یکدیگر و به خوبی برگزار می کنند که این اتفاق جزء نادر ترین اتفاقاتی است که در میان مرزبانان دو کشو رخ می دهد و این تفاوت ایران با دیگر کشور ها را نشان می‌دهد.
فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ۲۰ سال پیش در افغانستان حدود ۲۰۰ تن تولید مواد مخدر وجود داشت، گفت: با باز شدن پای نحس استکبار در این کشور سبب شده است که این مقدار امروز با توجه به اعلام سازمان ملل بیش از ۹۰۰۰ تن مواد مخدر در این کشور تولید می شود و این یعنی افزایش ۴۵ برابری تولیدات مواد مخدر و برای ایران نیز مشکلاتی به وجود می‌آورد و جلوگیری از ورود بیش از ۳۰ تن مواد مخدر نشان دهنده آن است
رضایی با بیان اینکه مرزبانان سرمای زیر ۳۰ درجه و گرمای بالای ۵۰ درجه را تحمل می‌کنند ولی با روحیه و عشق از مرزهای کشور محافظت می کنند افزود: مدیریت مرزها و تسهیل در تردد به وسیله مرزبانان صورت می گیرد و حتی مقابله با گروهک های استکباری که به سمت مرز ها روانه می شوند توسط این افراد خنثی می شوند.
وی با بیان اینکه ایران امن ترین کشور جهان است و این فقط بخشی از عملکرد مرزبانان است تصریح کرد: مرزبانان مظلوم ترین افراد هستند و باد تمام سختی ها امنیت کشور را تامین می کنند ولی زحمات آنان از چشم ها دور مانده است.
فرمانده مرزبانی بیان کرد: نباید اجازه دهیم کسی به این افراد خدمتگزار توهین کند، برخی افراد که فکر می‌کنند مسئول هستند اما نسبت به این مورد مرز و مرزبانی اظهارات غیرقانونی می‌کنند.
وی با اشاره به جرایم مرزی افزود: پیشتر مشکلاتی از قبیل تردد غیر‌مجاز وجود داشت که به همت مرزادارن و مرز نشینان استان این موضوع در چند سال اخیر به شکل قابل توجهی کاهش یافته و این فهم بالای مردم را نشان می‌دهد.
***لازم به ذکر است این درحالیست که مطابق انعکاس روزنامه آرازآذربایجان در مورخه ۹۸/۵/۷، با تیتر( دولت بجای تامین معیشت جوانان مناطق مرزی آنان را به گلوله می¬بندد) نماینده مردم مهاباد در صحن مجلس ، دولت و مرزبانان را متهم به شلیک به سوی کولبران کرده بود که این اتهام به کرات از سوی این نماینده و نماینده مردم سردشت ، نقده و بوکان تکرار شده است .

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۳ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 12