نماينده مردم اروميه در مجلس:

چرا برای حادثه سیل آذربایجان عزای عمومی اعلام نشد

گروه خبر:نماینده مردم ارومیه گفت: چرا برای حادثه سیل اخیر در استان آذربایجان عزای عمومی اعلام نشد. نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه طی تذکری در صحن علنی خطاب به لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از اظهارات شما درباره حادثه سیل تشکر می‌کنم اما چرا عزای عمومی اعلام نکردند. وی ادامه داد: مگر ما آدم نیستیم، در زلزله ارسباران هم عزای عمومی اعلام نشد. عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس با تاکید بر ورود سریع وزارت راه و شهرسازی برای بازسازی پل‌های ارتباطی به دلیل وقوع سیل، گفت: خوشبختانه از همان ابتدا اقدامات امدادرسانی از سوی مسئولان استان به خوبی انجام شد. نادر قاضی پور با اشاره به اینکه پس از وقوع سیل در استان آذربایجان غربی امدادرسانی‌ها توسط مسئولان استانی به خوبی انجام شد، گفت: اقدامات کمک‌رسانی به سیل زدگان در شهرستان ارومیه و جستجوی مفقودان با سرعت انجام شد و باید از تلاش مسئولان درخصوص رفع مشکلات ناشی از وقوع بحران دراین منطقه تشکر کرد، البته مشکلاتی درخصوص معابر و پل‌های ارتباطی به وجود آمده که تاکنون این مشکلات رفع نشده است.
نماینده مردم ارومیه درمجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بازسازی پل های تخریب شده و آسیب دیده دراستان آذربایجان غربی، افزود: از وزارت راه و شهرسازی انتظار می‌رود که در اسرع وقت برای بازگشت به شرایط عادی از پل‌های شناور و یا آهنی موقت برای برقراری ارتباط ها استفاده کند، البته امدادرسانی ها در شرایط قابل قبولی انجام شد و باید از تلاش مسئولان تشکر کرد.
عضو مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی در مجلس شورای اسلامی با درخواست از مسئولان برای بازسازی سریع پل‌های ارتباطی در استان، تصریح کرد: پل های ارتباطی بسیاری میان شهرستان های استان آذربایجان غربی تخریب شده که مسئولان باید بازسازی این معابر را در دستور کار قرار دهند، البته مسئولان استانی از همان ابتدا مشکلات را پیگیری کردند.
جهانبخش محبی‌نیا نماینده مردم میاندوآب در مجلس در تذکری گفت: روز گذشته صدا و سیما دوکارشناس در برنامه تلویزیونی آورد که این دو به گونه‌ای صحبت می‌کردند که گویا مقصر جانباختگانی هستند که زیرگل و لای و آب مدفون شده‌اند، در حالی که بیشتر این حوادث ریشه در سوء مدیریت دارد. متاسفانه همیشه قربانیان محکوم می شوند.
محبی نیا ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد وزارت نیرو، هلال احمر و استانداری‌های مناطق سیل زده اظهار داشت: در تابستان سال ۹۵ در حضور چیت‌چیان بیان کردم که رودخانه‌های آذربایجان و مناطق کوهستانی ماهیت ستیزه‌گری دارند و شیب منطقه به نحوی است که اگر طرح سیل‌بند، آبخیزداری و مهار آب عملی نشود، در فصل بهار با طغیان رودخانه‌ها مواجه می‌شویم که همین اتفاق نیز رخ داد.
وی در گفت وگو با خانه ملت، تاکید کرد: متأسفانه زمانی که رودخانه‌ها پرآب می‌شود، سیل ما را می‌برد و در زمان کم آبی، خشکسالی و قحطی مردم را از زندگی می‌اندازد.
زهرا ساعی نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی مجلس در تذکری تاکید کرد: حادثه سیل اخیر بحران سوء مدیریت در حوادث غیرمترقبه را به خوبی نشان داد، با توجه به لزوم آموزش عمومی برای مقابله با حوادث باید در این باره برنامه ریزی لازم صورت گیرد.
وی افزود: متاسفانه در دو روز گذشته سیل در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان جان تعدادی از هموطنانمان را گرفت که این فاجعه را به همه بازماندگان به خصوص مردم آذرشهر تسلیت می گویم.
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: همانطور که درباره حادثه قطار مشهد-تبریز نیز گفتم، باید فکری به حال امدادرسانی کنیم،زیرا اساسا در کشور با سوء مدیریت در حوادث غیر مترقبه مواجه هستیم، دلیل آن هم این است که در بسیاری از موارد پیش بینی درستی از اتفاقات نداریم. ساعی تاکید کرد: اگر قبل از مراجعه امدادگران در دو حادثه قطار و سیل در بین مردم کسانی بودند که آموزش های لازم را فرا گرفته بودند، امروز تعداد جان باختگان نیز کمتر بود. وی یادآور شد: در سال باید چند کشته در کشور داشته باشیم تا سازمان مدیریت بحران نسبت به تجهیز استان ها اقدام کند. طبیعتا هر توجیهی در این باره غیرقابل پذیرش است.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۶:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


− 3 = چهار