چرا اجازه می‌دهند در برنامه‌های صداو سیما به مردم توهین شود

چرا اجازه می‌دهند در برنامه‌های صداو سیما  به مردم توهین شود

گروه خبر: نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس گفت: آقای علی‌عسگری، چرا اجازه می‌دهید در برنامه‌های صدا و سیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟ کمال حسین‌پور نماینده سردشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی قوه مقننه در تذکری خطاب به علی‌عسگری رئیس سازمان صدا و سیما گفت: نیک‌ می‌دانید کردها از اصیل‌ترین و قدیمی‌ترین اقوام ایرانی هستند، چرا در رسانه ملی که از بیت‌المال تأمین اعتبار می‌شود هر روز به اقوام اصیل ایرانی، کرد، لر، آذری، ترکمن و بلوچ توهین می شود؟
نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس ادامه داد: چرا اجازه می‌دهید در برنامه‌های صدا و سیما به اقوام اصیل ایرانی توهین شود؟ مگر مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود نفرمودند که توهین به اقوام و مذاهب گوناگون در کشور خط قرمز نظام است؛ پس چرا به توصیه‌های حکیمانه مقام معظم رهبری عمل نمی‌کنید.
وی در همین راستا افزود: لباس کردی، لباس غیرت، شهامت و مردانگی است. چگونه به خود اجازه می‌دهید به فرهنگ اصیل‌ترین قوم ایرانی توهین کنید، ما نمایندگان کرد به هیچ عنوان به هیچ فردی اجازه نمی‌دهیم این کار را انجام دهد، بنابراین لازم است در انتخاب مجریان و میهمانان برنامه صدا و سیما دقت کرده و از مردم غیور و انقلابی کرد معذرت‌خواهی کنید.
نماینده سردشت در مجلس در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به رضا اردکنیان وزیر نیرو، بیان داشت: آقای وزیر چرا باید مردم و کشاورزان سردشت و پیرانشهر از سدهای کانی سیب نتوانند حتی یک لیتر هم برداشت کنند حتی برای تأمین آب شرب خود هم در این منطقه دچار مشکل هستند، مگر مردم نجیب پیرانشهر و سردشت ایرانی نیستند؟ مگر سال‌ها مرزداری نکرده‌اند؟ پس به چه دلیل باید چشمان منتظر این مردم به سدهای کانی سیب باشد.
حسین‌پور در همین راستا، افزود:چرا آب این سدها که از حوزه آبریز این منطقه سرچشمه می‌گیرد به جای دیگری منتقل می‌شود بدون آن که بهره‌ای برای کشاورزان و شرب آنها داشته باشد، سد گرده بین که برای تأمین آب شرب و آبیاری ۸ هزار هکتار از اراضی زمین‌های کشاورزی را فراهم می‌کند به دلیل عدم وجود اعتبار تعطیل شده اما بر اساس شایعات اعلام شده که می‌خواهید ساخت سد دیگری را شروع کنید. کار کارشناسی به هیچ عنوان قابل قبول نیست بنابراین سریعاً به این شایعات پایان داده و سد گرده بین را تأمین اعتبار کنید.
وی با اشاره به مشکلات معیشتی مردم خطاب به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: شما مگر مشکلات تأمین معیشت مردم را نمی‌دانید؟ مردم در صف روغن، نان و کالاهای اساسی می‌ایستند، آیا مردم خوب و انقلابی ایران که سال‌ها از ایران اسلامی دفاع کرده‌اند لایق چنین معیشتی هستند؟ شما چند دقیقه از دفتر کار خود بیرون آمده و ببینید که چه فشار کمرشکنی بر دوش مردم سنگینی می‌کند.هر روز و هر ساعت قیمت کالاهای اساسی در حال افزایش است.
نماینده سردشت به اشاره به قیمت ارز، گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی کجاست؟ نوسانات بازار بورس مردم را سرگردان کرده و کسی نمی‌تواند برای فردای خود برنامه ریزی کند، این چه مدیریتی است.به گزارش آراز آذربایجان به نقل از تسنیم، علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده سردشت گفت: هیچ‌کسی یا گروه و رسانه‌ای حق توهین به اقوام اصیل ایرانی را ندارد، کردهای باغیرت افتخار کشور ایران و انقلاب هستند، از علی‌عسگری رئیس سازمان صد و سیما مصرانه می‌خواهم در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی کند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱:۲۹ ب.ظ

دیدگاه


+ پنج = 11